Gå til innhold

Dårligste norske film gjennom tidene?


tjalla

Anbefalte innlegg

Hva heter den filmen der et par ungdommer bare lukter på en hasjsneip og nærmest øyeblikkelig havner i det tyngste narkomiljøet i Oslo?

 

Vi måtte se den på barneskolen, og det var fryktelig teit hele greia.

Det er en spillefilm. Er det Lasse og Geir? Sånn typisk, "Ikke-bruk-hasj-da-går-du-rett-på-heroin-etter-to-dager" propagandafilm.

7440914[/snapback]

 

Haha den filmen du snakker om er genial :!:

mener den heter himmel og helvete, med lillebjørn nilsen :dribble:

7442784[/snapback]

 

Den filmen er stor filmkunst.. Kanskje den største kultfilmen av dem alle innen norsk film. Ja det er propagande, men filmen er bra for det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er litt rart, jeg kan ikke komme på en direkte dårlig norsk film jeg har sett. Enten så har jeg fortrengt det eller så har jeg ikke sett nok dårlige norske filmer :hmm:

7477984[/snapback]

Hvis du har sett alle de filmene som er nevnt og du fortsatt ikke syns noen av de filmene var dårlige, så bør du ta en tur til legen :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dis var jo aldeles fantastisk dårlig. Aune Sand hadde med dama og noenogtretti hunder i baksetet på en bil eller noe lignende mener jeg å huske det ble sagt av fortellerstemmen i filmen. Høyst anbefalt, og dissefaktoren er uendelig høy ja.

Endret av oOF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva heter den filmen der et par ungdommer bare lukter på en hasjsneip og nærmest øyeblikkelig havner i det tyngste narkomiljøet i Oslo?

 

Vi måtte se den på barneskolen, og det var fryktelig teit hele greia.

Det er en spillefilm. Er det Lasse og Geir? Sånn typisk, "Ikke-bruk-hasj-da-går-du-rett-på-heroin-etter-to-dager" propagandafilm.

7440914[/snapback]

 

Haha den filmen du snakker om er genial :!:

mener den heter himmel og helvete, med lillebjørn nilsen :dribble:

7442784[/snapback]

 

Den filmen er stor filmkunst.. Kanskje den største kultfilmen av dem alle innen norsk film. Ja det er propagande, men filmen er bra for det..

7477998[/snapback]

 

You gotta be kidding me? En ting er at det er propoganda, men når det er idiotisk skremsels-propagandaen uten å være basert på noe fakta what-so-ever blir det bare utrolig latterlig. Undertegnede lo i hvertfall høyt og klasket seg på låret opp til flere ganger i filmen. :)

 

Vet for øvrig ikke om den slår Dis, dog.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
Naboer er det verste norske jeg har sett! Utrolig dårlig

7464234[/snapback]

 

Tipper at du så filmen på en tv skjerm. På kino får man litt mye mer innlevelse i den mørke stemingen som er i den store leiligheten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Naboleilighten skal vel forestille hodet til hovedskuspilleren; mørk, forvirret og fullt av bisarre hemmeligheter/drømmer
Lenke til kommentar

Må vel trekke fram Hud, som den mest langdryge og elendige filmen jeg har prøvd å se. Tror jeg gav opp etter 1 1/2 time.

 

To filmer som jeg syntes var bra, da jeg så dem første gang, men som kommer veldig langt ned på elendig lista nå: Hockeyfeber og Soga om Olav den hellige med Prima Vera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...