Caddy Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Når man høyreklikker på et bilde, får man jo opp en meny, deriblandt "bruk som bakgrunn".. På skolenettverket her har vi internett kiosker som står i gangene, hvor folk bruker denne funksjonen til å endre bakgrunn, selv om vi har sperret dette i AD. (ser ut som funksjonen overskriver AD sperringen) Noen som vet hvordan man fjærner "Bruk som bakgrunn" fra internett explorer? Kontoene som det skal fjernes fra, er meget begrenset, så bør kunne stilles fra AD...
qualbeen Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 feilen er vel at AD ikke fungerer tilstrekkelig. Selv aner jeg ikke hva denne AD er for noe så klarer ikke helt å sette meg inn i problemstillingen. Jeg antar brukerne har blitt satt til å ha de laveste rettigheter?
Caddy Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Skrevet 11. desember 2006 AD: Active Directory.. Windows 2003 server... Ja, vi konfigurerer rettighetene til kioskbrukeren som står pålogget hele tiden via AD.
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Se denne : Siste post så interessant ut (fjerner muligheten også fra image/fax viewer) http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t49984.html
Caddy Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Skrevet 12. desember 2006 (endret) Så etter i registeret som det står i siste posten. Det er satt slik fra før av... Så da må det være noe annet som er problemet... Får gå igjennom AD igjen å se... Kan GPO`ene fra Shared Computer Toolkit ødelegge innstillinger? Endret 12. desember 2006 av Caddy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå