Gå til innhold

Warrior nybegynner hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt fersk i wow, og har laget meg en dwarf warrior på serveren bronzebeard. Er nå lvl 21, og har en del gode items for lvlen min tror jeg. ( mye blå items fra deadmines). Jeg sliter riktignok i forhold til valg av skills / talents.

Etter å ha lest litt rundt fant jeg ut av det er 2 muligheter som er vanlige, enten 2 håndsvåpen og mortal strike, eller skjold og øks/ sverd og noen fury talents.

Spørsmålene :

Hva vil være best senere i spillet ( talents og skills)

Er det noen begrensning på hvor mange skills jeg kan lære meg av trainerene? eller kan jeg bare lære meg alle så lenge jeg har penger til det?

"Unlearn all my talents", kan jeg da fjerne alt og redistribuere alle poengene jeg har tjent? Eller er det noe som tapes av dette?

På lvl 21 sliter jeg med å finne gode steder å få exp, samt gode parties. Er det noen som har noen anbefalinger her?

Ellers andre tips for nybegynnere mottas med takk. Har spilt mye liknende spill altfor mye, diablo2 etc. Så hvis noen har noen wow-spesifikke tips er det enda bedre!!

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe jeg kan anbefale er iallefall og gå fury med 2 våpen (ikke skjold, det er bare for instancer hvor du er tank) det er den raskeste og morsomste måten å lvle ;) (etter min mening)

Skrevet (endret)
Er helt fersk i wow, og har laget meg en dwarf warrior på serveren bronzebeard. Er nå lvl 21, og har en del gode items for lvlen min tror jeg. ( mye blå items fra deadmines). Jeg sliter riktignok i forhold til valg av skills / talents.

Etter å ha lest litt rundt fant jeg ut av det er 2 muligheter som er vanlige, enten 2 håndsvåpen og mortal strike, eller skjold og øks/ sverd og noen fury talents.

Spørsmålene :

Hva vil være best senere i spillet ( talents og skills)

7434588[/snapback]

For DPS (skade) vil Dual-wield Fury være best, for PvP burst er det nok Arms med 2Hander. For tanking 1H/Shield + Protection

Er det noen begrensning på hvor mange skills jeg kan lære meg av trainerene? eller kan jeg bare lære meg alle så lenge jeg har penger til det?

Du kan lære alt såfremt du har penger til det.

"Unlearn all my talents", kan jeg da fjerne alt og redistribuere alle poengene jeg har tjent? Eller er det noe som tapes av dette?

Du kan redistribuere poengene du har tjent.

På lvl 21 sliter jeg med å finne gode steder å få exp, samt gode parties. Er det noen som har noen anbefalinger her?

Deadmines, samt Redrige tror jeg. Kan ikke noe om alliance.

Ellers andre tips for nybegynnere mottas med takk. Har spilt mye liknende spill altfor mye, diablo2 etc. Så hvis noen har noen wow-spesifikke tips er det enda bedre!!

Kos deg med spillet - du lærer mer etterhvert. ;)

Endret av Lycantrophe
Skrevet

"unlearn all my talents" lar det distribuere poengene på nytt mot en kostnad av penger, som øker for hver gang (og minsker igjen sakte) annet enn det er det ingenting so kan tapes av det.

man har gjerne ett sett med talenter for å levle, da gjerne enten arms eller fury (2h vs dual wield) og deretter spesialiserer man seg på nytt når man er lvl 60 og avhengig av hvilklen rolle man da vil ha.

alle skills som treneren kan tilby kan kjøpes, det er ingen begrensninger på hvor mange

på lvl 21 ville jeg sjekket redridge eller duskwood for utfordringer på ditt nivå.

Skrevet

Det er alltid drakampen mellom Fury og Arms, spørs også litt hva du liker, liker du litt trege slag med med mye skade er Arms noe for deg, like du raske hit, men mindre skade pr hit er fury. Selv er jeg svak for 2h, men hver sin smak egentlig. Funker også å gå fury med 2h.

Det koster vel 1g å bytte talents første gang, så 5g osv. Så det kan være greit å ha en liten strategi iallefall i begynnelsen. Er kjipt å svi av 1g i begynnelsen når du fra før av har lite.

Når du er lvl 21 er ved Redridge Mt et bra sted, etter at du har gjort de fleste der så er det vel til nabo "kommunen" duskwood. Koselig at det er nye folk som starter med WoW og ikke bare alter som fyker rundt, og som Lyc sa kos deg med spillet. Husk det er kanskje ikke like rp som Diablo, litt mer hack`n Slash;)

Skrevet

At folk engang tipser for å kjøre dual wield før level 60 og gear er bare helt LOL.

Gå 2handed fury om du skal ha noe speed på det, en grei mortal strike spec funker også (men da trenger du 5 cruelty fra fury uansett)

2handed fury > 2handed mortal strike > dual wield fury for lvling.

Skrevet
At folk engang tipser for å kjøre dual wield før level 60 og gear er bare helt LOL.

Gå 2handed fury om du skal ha noe speed på det, en grei mortal strike spec funker også (men da trenger du 5 cruelty fra fury uansett)

7436260[/snapback]

Jeg prøvde alle tre for å levle og kom fram til at DW Fury var mye raskere enn de to andre. Brukte alltid våpen som var tilnærmet best mulig for min level.

Skrevet

enig med pct... DW Fury er heavy ap / crit for at det skal bli bra... det ser kanskje litt morsommere ut å lvl med det, men jeg har prøvd det, og jeg syntes ikke det var noe effektivt å lvl med...

Skrevet

dual wield fury kan hende at ser ut som går fortere, men faktum er med under 5% hit vil en bra 2hander outdpse dual wield fury, noe som også viser seg med mye bedre å ta 2 og 2 mobs.

Dette er vel iallfall etter min erfaring, akkuratt som det var umulig å lvle fra 61>70 med din warrior pga 3-5% to hit, måtte bruke 2handern selvom jeg hadde dual 60 dps våpens.

(Personlig fant jeg 41 arms / xx fury mest effektiv i levelinga.)

Har ikke levelet warrior fra 1-60 siden man møtte bruke arms spec og man måtte drepe mobs 2 lvler under deg siden du ville dø om du prøvde deg på samma level mobs men uansett, er ganske logisk.

Skrevet

Har min andre warrior på vei til 60 nå.

Arms /fury bruker jeg nok en gang med two hander.

Har testa fury, Ser tøft ut med to sverd men finner det ikke så effektivt.

For eksempel i går var jeg i gruppe med en pally lvl 33, warrior 35 som kjørte dualwield. Jeg var lvl 33 da og stod for 69% av dps done.

Fant arms fury bedre også med min første warrior for lvl.

Ut på kvelden var det noen som drepte Ony og jeg fikk buffen.

Måtte bare le da jeg på lvl 34 hadde 20,75% crit rate i zerk og 634ap :!:

Skrevet

7436260[/snapback]

Tar å siterer Psyciloble (teit nick, vanskelig å stave) etter hukommelsen:

"Arms = autoattack, autoattack, nok rage! wee! mortal strike... autoattack og vente på rage til mortal strike igjen... boooooring!

Fury = spretter opp skade hele tiden, weeee"

Å levle med 2h er kanskje bittelitt mer effektivt, men hey, vil man ha det litt mer gøy når man levler og syntes det er morsommere å se mye skade som spretter opp så gjør man det.

Når man er på sin første character så er det mye viktigere at man nyter spillet og har det gøy, enn at man levler mest effektivt. På den måten får man større kunnskaper om spillet, sin en characters svakheter og styrker og man sitter igjen med en opplevelse man selv er fornøyd med.

Skrevet

Vet ikke nå, men når jeg testa dual wield med fury i lvl 40 for 2 år siden daua jeg på annenhver mob :p (hadde sånn 30% miss chance pga buggen men men)

Personlig synes jeg warriors er kulere med 2handers, og med de nye rend changene som kommer idag blir deep wounds + rend på et target BRA dps. (Personlig som en 70 warr brukte jeg rend på hvert mob på lvlinga, også for å få 4% mer dmg, med 70 tick på rend og 140-200 tick på deep wounds hjelper MYE (rend tar nå sånn 15% av weapon dmgen din på hver tick))

Skrevet

takk for gode informative svar :thumbup: . Forsøker å lære mest mulig mens jeg spiller ja, blir fort nok den tiden da jeg kan alt og savner å "oppdage" ting på nytt. Men kunne noen gitt meg en konkret talent build jeg kunne fulgt nå videre? Kan gjøre om på lvl 60, men noe jeg kan følge nå framover dit ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...