Gå til innhold

XP1800+ overklokkingsmuligheter?


mastodon

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med samme system jeg også (se signatur), med en Palomino AGOIA type 6 (hva innebærer det? bedre eller verre?)

Denne kjører jeg nå stabilt (testet med sandra-burnin, pcmark og 3dmark på veldig mange looper) på angitt frekvens, men jeg får feil i prime95...

 

Prosessoren våger seg ikke over 52 grader ved stress.

Burde jeg klokke ned igjen?

 

Har ingen stabilitetsproblemer med spill og liknende. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, du var nok heldigere med stepping en meg, men du bør nok gi cpu'n din litt mer volt, siden den holder seg såpas kjølig..

 

men hvis du har penger, kjøp deg tbred im steden.. når 2340mhz med min tbred 1800 med vannkjøling.. har hørt om folk som klarer det samme med luft kjøling!.. :woot:

Lenke til kommentar
Jeg sitter med samme system jeg også (se signatur), med en Palomino AGOIA type 6 (hva innebærer det? bedre eller verre?)

Denne kjører jeg nå stabilt (testet med sandra-burnin, pcmark og 3dmark på  veldig mange looper) på angitt frekvens, men jeg får feil i prime95...  

 

Prosessoren våger seg ikke over 52 grader ved stress.  

Burde jeg klokke ned igjen?  

 

Har ingen stabilitetsproblemer med spill og liknende.  :woot:

 

Siden du ikke har mer enn 1,775v og 52c så burde du prøve å øke vcore et hakk.. det kan være det du trenger for å få den stabil i prime.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har klart 1,776GHz stabilt med vcore på 1,65 (tror jeg det var) med samme system som deg. Asus A7V333 og xp1800+.

 

Har også vært oppe på 152MHz fsb, emn da sluttet plutselig tastatur / mus å fungere. Alt annet fungerte fint.. Maskinen bootet, men det er liksom litt vanskelig å bruke PCen uten tastatur/ mus.. :wink:

Da hadde jeg vel rundt 50 grader idle eller noe slikt. (rundt 22 grader på rommet og et par 80mm papst på 12V i kabinettet.)

 

Det er jo egentlig bare å prøve seg frem.. :wink: Lykke til!

 

Mvh.

Dings

 

Du har ikke AGP/PCI lock på kortet ditt !!!

Sjekk bussen din til AGP/PCI, ikke rart at alt stopper :D

 

Vil tippe at du har AGP 74/78 og PCI 40/42 MHz :o

Eller har du modda kortet ditt ?

Lenke til kommentar

Siden du ikke har mer enn 1,775v og 52c så burde du prøve å øke vcore et hakk.. det kan være det du trenger for å få den stabil i prime.

 

Hm.. det hjalp dessverre ikke.. Ikke 2 hakk heller...

Men en positiv ting er at temperaturen forandrer seg ganske lite når jeg forandrer volten :p

 

Kjører en kjempenøye klokking nå fra 12*150 (1800 mhz) og oppover med timevis med prime i mellom. Her skal det undersøkes! Ser foreløbig ut til at den kjører stabilt i 151*12 og volt på 1.775. Den klarer seg i alle fall bedre enn et hakk opp. Men vi får se om en time eller to.

 

Er litt impregnert over at Zalman CNPS6000AlCu klarer å kjøle så bra (riktig nok med en 12*12 Enermax UC12Fab rett over seg :wink: )

Lenke til kommentar

Yeye.. Endet opp på 1800mhz (150*12 @1,75v) etter lang testing.

Prime95 rapporterte feil etter halvannen time med 151mhz fsb. Synd.

Prosessoren er dog veldig kald og snill. Holder seg nå under 50 grader.

 

Hvor mye vekt burde jeg legge ved disse feilkalkulasjonene i prime?

Prosessoren holder seg veldig sabil og grei temperaturmessig og ellers...

Lenke til kommentar
Yeye.. Endet opp på 1800mhz (150*12 @1,75v) etter lang testing.  

Prime95 rapporterte feil etter halvannen time med 151mhz fsb.  Synd.

Prosessoren er dog veldig kald og snill. Holder seg nå under 50 grader.

 

Hvor mye vekt burde jeg legge ved disse feilkalkulasjonene i prime?

Prosessoren holder seg veldig sabil og grei temperaturmessig og ellers...

 

Det er ikke alltid en feil i prime har noe å si for andre programmer.

Hadde ikke forundret meg om pc´n din er stabil til alle andre ting.

Lenke til kommentar
Bah glem opplåsing av palominoer de suger og min kunne ikke engang låses opp :lol:

Hvis du ikke fikk til å låse opp din betyr det ikke at andre ikke får det til. Selv om du fortsatt er bitter på at du ikke fikk til så trenger du ikke komme med nedlatende kommentarer ala "dette suger" osv.

 

BTW. Hvorfor bry seg i det hele tatt: Tråden er jo et halvt år gammel. Fyren bryr seg neppe om hva som skrives her nå likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...