Gå til innhold

Hvordan blir reglene på fyrverkeri iår?

ekwathne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååh, nyttårsaften :love: Gleder meg!

Hvordan reglene blir, vet jeg ikke. Men jeg kan ikke huske at man bare kunne handle dagen før i fjor. Jeg tror jeg handlet et par dager før hvertfall.

Skrevet
er det ikke vanlig att salget er hele romjula da? pleier å være det rundt her.

7427830[/snapback]

Hmm. Når dere sier det så er det kansje bare rogaland som hadde det slikt. :hmm: Men noen som vet om det skal være slikt iår i rogaland?

Skrevet

I fjord kjøpte eg fyrverkeri nokon dagar før..

Har enda nokon igjen i fra i fjord, da eg var meint til å skyta dei opp på bursdagen min, men NF sa nei... :(

Jaja, fleire i år da! :D

Skrevet

Hmm, her har det alltid vært salg av fyrverkeri gjennom hele romjula, også i fjor, men vet at noen kommuner kun tillater salg en eller to dager før nyttårsaften for å begrense oppskytning i romjula.

Skrevet
er det ikke vanlig att salget er hele romjula da? pleier å være det rundt her.

7427830[/snapback]

Hmm. Når dere sier det så er det kansje bare rogaland som hadde det slikt. :hmm: Men noen som vet om det skal være slikt iår i rogaland?

7429970[/snapback]

Det var i hvert fall slik også i Hordaland.

Skrevet

Såvidt jeg husker så er det kun lov å selge fyrverkeri i Norge 27.12-31.12.

Det med at det kun var lov å kjøpe fyrverkeri en dag før i fjor tror jeg var noe lokale greier.

Skrevet

Var det ikke noe pes om regler om at det skulle være forbudt med raketter i år da?

Pga. skadene.

Bare batterier / bomber og slikt som skulle være lov.

Husker ikke helt det der, men syns jeg leste masse pes om det i vinter / sommer.

Skrevet (endret)
Jeg hater deg.

7433450[/snapback]

Sterke ord.

Jeg tror som flere her at det var lokale greier med salg bare nyttårsaften.

Endret av MagnusW
Skrevet

I Rogaland og div andre fylker ble iverksatt en prøve ordning. Der man solgte kun det siste døgnet. Jeg mistenker selv at dette er mot et skritt mot et endelig forbund. Desverre.

Vår bygd var værst i Rogaland når det gjalt hæverk med fyrverkeri. Vi smeller hver helg enda :devil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...