Gå til innhold

14-åring ønsker jobb i Trondheimsområdet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Jeg synes det er flott at du tar initiativ til å finne en jobb. www.nav.no er den største databasen over ledige jobber i Norge, men www.deltidsjobb.no er muligens mer aktuell for deg. Her er to jobber jeg fant i farten:

 

Sykkelbud i Trondheim: https://www.nav.no/sbl/as/stillingssok/stil...e.do?id=1243279

 

Salg av blomster: http://www.deltidsjobb.no/stellendetail.cf...k=yes&id=178258

 

Det kan ofte være vanskelig å finne jobb som 14-åring, da mange jobber krever at du er minst 16 år. Oppfordrer deg likevel til å stå på, gjerne oppsøk aktuelle arbeidssteder personlig, da er sjansene ofte større for å få napp. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for støtten! Vet at dette er mulig fordi søsteren min fikk nemlig jobb som 14-åring.

Forresten: Hvordan er det å stå i kasse og sånn i butikk når man er under 18 år? Er det ikke noen aldersgrense eller må man være over 18?

Endret av Tinmar
Lenke til kommentar
Tusen takk for støtten! Vet at dette er mulig fordi søsteren min fikk nemlig jobb som 14-åring.

Forresten: Hvordan er det å stå i kasse og sånn i butikk når man er under 18 år? Er det ikke noen aldersgrense eller må man være over 18?

7425231[/snapback]

 

Jeg tror de vanligvis setter 16år som minimum for å stå i kassen, desverre.

7425803[/snapback]

 

Må du ikke være 18 for å sitte i kassa da? Rart hvis du kan selge øl/tobakk når du ikke er gammel nok til å kjøpe det selv.

 

EDIT: I tillegg kan det kanskje være greit å trykke opp noen søknader med karakterutskrifter/fravær, og ta runden til aktuelle steder? Tror de aller fleste som har deltidsjobb har fått den på denne måten (i stedet for å finne stillingsutlysninger på nettet). Da får sjefen anledning til å møte deg "in person", samtidig som det viser at du gidder. Jeg søkte jobb i Oslo i høst, og slengte vel inn 15-20 søknader til diverse matbutikker som søkte etter folk på nett, og så var jeg innom én eneste butikk (som ikke søkte etter folk) hvor jeg traff butikksjefen og la igjen en søknad. Gjett hvor jeg fikk napp :)

Endret av zica
Lenke til kommentar
Tusen takk for støtten! Vet at dette er mulig fordi søsteren min fikk nemlig jobb som 14-åring.

Forresten: Hvordan er det å stå i kasse og sånn i butikk når man er under 18 år? Er det ikke noen aldersgrense eller må man være over 18?

7425231[/snapback]

 

Jeg tror de vanligvis setter 16år som minimum for å stå i kassen, desverre.

7425803[/snapback]

 

Må du ikke være 18 for å sitte i kassa da? Rart hvis du kan selge øl/tobakk når du ikke er gammel nok til å kjøpe det selv.

7437844[/snapback]

 

Du har lov til å stå i kassen som 16-åring men alkohol- og tobakkssalget må du ha en over 18 til å gjøre.

Lenke til kommentar

En fulltidsstilling er ca. 7.5 timer om dagen, 150 timer per måned. Du skal ha en jobb ved siden av skolen og trenger derfor en deltidsjobb som ikke tar så mye tid. Prosentene vil bare si hvor mange prosent i forhold til fulltidsstilling det er snakk om. En 50% stilling vil da være halvparten av en fulltidsstilling, altså 150/2= 75timer i måneden. For din del vil jeg tro at rundt 8 timer i uken vil være aktuelt, altså omtrent en 20% stilling. Håper dette gjorde ting litt klarere. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...