Rescue me Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Jeg fant Neverwinter Nights får en 50 lapp i dag og lurte på om den er noe å anbefale? Endret 4. desember 2006 av oblivion_-__
Hr. Jenssen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Du må gjerne fortelle oss litt om hvilke spill du liker, etc. Vi er ikke synske. Om du er en hardbarka RPG-fan er spillet definitivt verd å kjøpe. Spillet er veldig komplisert og avansert, og det bør nevnes med en gang at det ikke er noe for deg om du synes Fable og Oblivion er avansert nok for deg. NWN har utrolig mange forskjellige raser, klasser, atrributes, osv. Det blir også veldig mye lesing. Du kan omtrent bruke flere timer på spillet før du faktisk starter (mtp. hvor mye du kan velge og endre på). TIl å være et rollespill er det knallbra - et av de beste. Men du vil finne lite du liker i det, om du elsker hvor simpelt Oblivion og Fable (++) er.
Rescue me Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Glemte å si at jeg er et rpg fan og liker ganske kompliserte spill
Thomaes Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Da har du mange, mange timer med glede forran deg hvis du kjøper NWN, bare for å si det sånn
Rescue me Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Da har du mange, mange timer med glede forran deg hvis du kjøper NWN, bare for å si det sånn 7423468[/snapback] Da kjøper jeg det i morgen
fffuuu manchu Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Da har du mange, mange timer med glede forran deg hvis du kjøper NWN, bare for å si det sånn 7423468[/snapback] Da kjøper jeg det i morgen 7423514[/snapback] Var det med tilleggspakker? Hvis ikke burde du se om du får tak i de å. De er essential til modul-spilling (en stor del av NWN1).
Liquid Crystal Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Never winter nights er et genialt spill bare for å få det pressisert nok en gang! Hordes of the underdark og shadows of undrentine (tilleggspakker) er også verdt å kjøpe.
Zlatzman Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Tilleggspakker er nesten et must. De aller fleste spillerlagde modulene krever dem, og de fleste multiplayerserverne kreven dem. Jeg synes også singleplayerkampanjene i tilleggpakkene var bedre enn i originalen.
cyberPanda Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 jeg kjøpte det også for en 50 lapp. spilte vel rundt 8 timer før jeg fant ut at jeg ikke gadd mere. hovedsaklig fordi det var alt for lett + at XP systemet var helt fucket upp (vet ikke om de forbedret det i noen av expantionene?)
Zlatzman Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hva mener du med at XP-systemet var helt fucket upp?
cyberPanda Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hva mener du med at XP-systemet var helt fucket upp? 7427889[/snapback] drepe trashmobs (70% av spillet er å drepe trash mobs) alene = nesten ikke XP i det hele tatt drepe trashmobs med sammen med et lav-level summon creature = masse XP
Tittoffer Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Hey, er g[tt tom for kjekke spill na sa jeg er pa jakt etter ett nytt.. Altsa NWN2 men er det et fritt spill slik som Oblivion eller er det slik som Might and Magic hvor du ma folle en <loype>? Og hva er forskjellen mellom NWN2 a TES??? Sorry skriften er noe som er galt
Sollid Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville heller kjøpt NWN 2 soden du der har det klasiske 4 manns partyet istedenfor og Dungeon Crawle Alene eller med noen Mercs.
Tørriss Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville heller kjøpt NWN 2 soden du der har det klasiske 4 manns partyet istedenfor og Dungeon Crawle Alene eller med noen Mercs. NWN er et helt allright spill det med mengder av muligeter til å laste ned custom mods. Hordes of the underdark er også en svært god expansion.
Xander^ Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 (endret) NWN/NWN2 er ikke sammenlignbart med Oblivion.. Jeg for min del mener at NWN2 har en mer givende historie, muligheter og antall timer spilletid enn Oblivion. Har rundet Oblivon tre ganger.. Dessuten koster spillet en slikk og en ingenting Endret 18. mai 2008 av Xander^
Tittoffer Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Har funnet et bedre alternatin: Gothic 3.. skal vere bedre grafikk mye friere.. Men jeg lurer på om det er noe mulighet å crafte i noen av spillene (G3/NWN2)??
vikingkylling Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Gothic 3 bedre en Neverwinter Nights? Jaha... den var ny, for å si det slik. Har spilt TES: Arena, Morrowind og Oblivion (pluss RedGuard), Gothic 2, Gothic 3, Neverwinter Nights og begge expansionene, Neverwinter Nights 2, Two Worlds og fuglene vet hva annet. Etter fire år presterte jeg å fysisk slite ut CD-en til NWN, så jeg vurderte å kjøpe en ny kopi i stedet. NWN2 interesserte meg ikke noe særlig i det hele tatt da historien var utrolig kjedelig og editoren manglet stort sett alt av skapninger. For eksempel har det kun to forskjellige drager som ikke engang kan endre farge. Jeg kontakten en av de som jobber i Obsidian (rettere han kontaktet meg fordi jeg klagde så mye på editoren på forumet), og han sa det var veldig lite i editoren fordi det oppmuntret folk til å lage egne ting slik de gjorde i NWN1. The Elder Scrolls, Gothic og Two Worlds er ikke dårlige, men de kan ikke sammenlignes med NWN i det hele tatt. De tre er stort sett hack'n'slash spill i førsteperson med rollespill elementer. NWN er mer tradisjonelle rollespill, faktisk så tradisjonelle at de er direkte basert på brettspillene Dungeons & Dragons. De har til og med terninger, skjønt bare i bakgrunnen. (du ser det for eksempel på at sverd gjør 1d6 skade og slikt. 1d6 betyr en terning med seks sider, altså en normal terning. Andre våpen har for eksempel 2d10, eller to terninger med ti sider hver. Det gjør total skade et sted mellom 2 og 20.) Jeg ville kjøpt NWN1 med begge expansionene om du vil ha selve spillet, og NWN1 med begge expansionene og CEP (Community Expansion Pack) om du vil ha moduler laget av spillere eller lage dine egne.
Tittoffer Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 (endret) Gothic 3 bedre en Neverwinter Nights? Jaha... den var ny, for å si det slik. Har spilt TES: Arena, Morrowind og Oblivion (pluss RedGuard), Gothic 2, Gothic 3, Neverwinter Nights og begge expansionene, Neverwinter Nights 2, Two Worlds og fuglene vet hva annet. Etter fire år presterte jeg å fysisk slite ut CD-en til NWN, så jeg vurderte å kjøpe en ny kopi i stedet. NWN2 interesserte meg ikke noe særlig i det hele tatt da historien var utrolig kjedelig og editoren manglet stort sett alt av skapninger. For eksempel har det kun to forskjellige drager som ikke engang kan endre farge. Jeg kontakten en av de som jobber i Obsidian (rettere han kontaktet meg fordi jeg klagde så mye på editoren på forumet), og han sa det var veldig lite i editoren fordi det oppmuntret folk til å lage egne ting slik de gjorde i NWN1. The Elder Scrolls, Gothic og Two Worlds er ikke dårlige, men de kan ikke sammenlignes med NWN i det hele tatt. De tre er stort sett hack'n'slash spill i førsteperson med rollespill elementer. NWN er mer tradisjonelle rollespill, faktisk så tradisjonelle at de er direkte basert på brettspillene Dungeons & Dragons. De har til og med terninger, skjønt bare i bakgrunnen. (du ser det for eksempel på at sverd gjør 1d6 skade og slikt. 1d6 betyr en terning med seks sider, altså en normal terning. Andre våpen har for eksempel 2d10, eller to terninger med ti sider hver. Det gjør total skade et sted mellom 2 og 20.) Jeg ville kjøpt NWN1 med begge expansionene om du vil ha selve spillet, og NWN1 med begge expansionene og CEP (Community Expansion Pack) om du vil ha moduler laget av spillere eller lage dine egne. Viss du leste innlegge mitt så stod kriterene på hva spillet skal inneholde.. Spillet skal vere like fritt og minst like god grafikk som TES... Tror ikke NWN fyller de kriteriene (korrekt mei viss jeg tar feil) Endret 18. mai 2008 av Tittoffer
vikingkylling Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Tråden og trådstarter spurte om NWN er å anbefale, så det var i hovedsak det jeg svarte på. Når det gjelder TES, hvilket TES tenker du på? Arena, Daggerfall, Morrowind, Oblivion, RedGuard eller Battlespire?
ShampooMacTavish Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Tror han mente hele TES-serien. De har jo likt gameplay, hvertfall de to siste (har dessverre ikke spilt Arena eller Daggerfall. Har redguard, men har også for sterk PC til å kjøre det )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå