Gå til innhold

PC SKJERM OG PROJEKTOR


holtiz

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av en ny datamaskin rundt jul eller nyttår. Vurderer da et XFX GeForce 7950GT EXTREME 570M skjermkort, og lurte på om hva som er enkleste måte å slippe å flytte ledning mellom PC skjerm og ledning til Projektor?

 

Kan jeg kjøre PC skjermen på en kontakt, og samtidig kjøre projektor bilde på en annen kontakt. (DVS vise likt bilde på begge samtidig?) Har vært genialt da jeg bruker mye projector til visning av tv-serier og filmer.

 

Har ikke prøvd ut dette noe, siden jeg har er RÆVA skjermkort nå, hvor jeg napper ut og inn ledningen, avhengig av hva jeg skal bruke.

 

Noen ideer? eller finnes det noen splitter som passer bedre til formålet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal gå til innkjøp av en ny datamaskin rundt jul eller nyttår. Vurderer da et XFX GeForce 7950GT EXTREME 570M skjermkort, og lurte på om hva som er enkleste måte å slippe å flytte ledning mellom PC skjerm og ledning til Projektor?

 

Kan jeg kjøre PC skjermen på en kontakt, og samtidig kjøre projektor bilde på en annen kontakt. (DVS vise likt bilde på begge samtidig?) Har vært genialt da jeg bruker mye projector til visning av tv-serier og filmer.

 

Har ikke prøvd ut dette noe, siden jeg har er RÆVA skjermkort nå, hvor jeg napper ut og inn ledningen, avhengig av hva jeg skal bruke.

 

Noen ideer? eller finnes det noen splitter som passer bedre til formålet?

7416749[/snapback]

 

Skjermkortet du der beskriver har 2stk utganger (regner med det er 2x DVI) og en vanlig HD utgang (i form av masse component kabler). Så er jo bare å koble til en pc skjerm i ene DVI og projektør i enten TV eller andre DVI-utgangen og kjøre klon. Problem løst....

Lenke til kommentar

Ja, det funker helt ypperlig, ettersom skjermkortet du nevner har Dual DAC (to stk. digital-analog konverterere). Ergo kan du ha to separate skjermbilder på en gang. Har selv hatt et slik oppsett (pc-skjerm + tv) i 1 år, med XFX 6800GT kort. Kjekt å kunne spille film / tv-serier på TV'en ved å bare dra videon over til TV'en og kjøre fullscreen!

:thumbup:

 

 

Edit: Slik jeg ser det er det bare tull å kjøre klon.. Mer hensiktsmessig med Dual-View. Da har du to separate bilder og kan f.eks. surfe på pc-skjermen mens filmen spiller på projektoren...

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar
Bare husk at både skjerm (hvis du har LCD) og projektor er avhengig av riktig oppløsning for å få optimalt bilde, disse er garantert forskjellige. Hvorfor trenger du bilde på begge deler samtidig? Er projektoren ute av syne fra PC-en?

7416948[/snapback]

Dette er ikke et problem. Med DualView har du separat bilde på hver skjerm, og stiller oppløsningen for hver skjerm. Selv bruker jeg DualView på 22" CRT-skjerm og min 28" TV, oppløsning 1600x1200 og 800x600. Man trenger bilde på begge samtidig, for det er kjedsommelig å bytte skjerminnstillinger hver bidige gang man skal se film etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...