Gå til innhold

Forslag til reisemål.


jojo123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker Krakow (Polen). Var det med skolen i 10. klasse, som en del av turen med hvite busser, og forelska meg helt i byen.

Skal tilbake 30. desember ^^,

 

Rotterdam (Holland) liker man også veldig godt, da man har mange fine barndomsminner derifra. Aner ikke om det fortsatt er like koselig der, men tenkte jeg sku ta en tur og sjekke i løpet av 07 (:

 

Edinburgh (Skottland) liker man også veldig godt. Koselig by, mange morsomme butikker og puber (:

 

Hva er formålet med turen? Hva har du tenkt til at turen skal være?

Lenke til kommentar

London, som nevnt over her, er en by jeg liker godt ihvertfall. Der er det bokstavelig talt tusenvis av ting dere kan gjøre som passer alle i familien, alt fra de vanlige turistfellene som Madame Tussauds, London Eye og shopping i Oxford Street til andre litt mindre kjente som hundeveddeløp, markedet på Camden (eller flere titalls andre markeder), rugbykamp eller omvisning i Jack the Rippers fotspor.

 

Av andre storbyer har en jo Amsterdam, Berlin og Roma. Koslige byer alle sammen som hver har sin egen sjarm.

Lenke til kommentar

Familieturer er perfekt til Polen.

 

Begynn litt i byen Sczcecin (Stettin) (evt. avslutt turen der), og være der noen dager for å shoppe og chille, så reiser dere opp til kysten.

Holder dere rundt småbyene Pobierowo, Rewal, Niehorze o.l.

 

Perfekte ferieplasser som er lagd for familie.

Store strender som er lengre enn øyet kan se.

Varme sommerdager med 30++ grader.

Mye spennende å kjøpe, prøve og spise.

 

Egentlig er hele den nordlige stripen fra helt vest, til helt øst en utrolig fin og kjekk plass og opplevelse.

 

Vil heller anbefale nord istedet for sør pga. nord er mye finere og kosligere.

Sør er for mye drittvær og kjedlige ting å gjøre.

Og for dyrt.

 

Har du vært der en gang, så vil du der mer.

Jeg har reist der minst 1 gang hvert år de siste 18 årene :)

Lenke til kommentar
Jeg skal på en litt større ferietur i juni.

 

Det er først og fremst Europa, men andre forslag mottas også. :)

 

Bring it on!

7416254[/snapback]

 

Min favoritt storby i Europa er München. Det er en pen by med mye fint og interessant å se på. Jeg ser Edinburg er nevnt. Også en veldig fin by med mye historie :) Kommer litt an på hva man interesserer seg for!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg vil vel si at Roma er et spennende sted å reise.. Det er så mye å se og oppleve og gjøre osv.. Roma har så mye å tilby!

 

Var der for et par år siden med en tante som eide leilighet midt inne i byen, omtrent tvers over Spansketrappa, og da bodde vi så sentralt at vi kunne gå til alle severdighetene som f.eks Colosseum, Pantheon og Vatikanstaten (evt. Petersplassen) og det er jo så mye god mat i Italia, og italiensk is er så sinnsykt godt!

 

Roma er et sterkt valg, om du spør meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...