_Henning_ Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hei. Kjøpe en samsung300gb IDE-harddisk til faren min. Han ville gjærne bytte harddisk i pcen sin, da han fryktet at den gamle WD250gb snart skulle ta kvelden. Så jeg kjørte Norton Ghost og kopierte WD'en over til Samsungen. Viste seg i etterkant at det ikke funket helt, windows ville ikke boote. Men nå kommer problemet, jeg har satt inn samsung-harddisken i pcen min nå, og den har tvunget seg ned til èn partisjon på 31.4gb. Har ikke funnet tegn til unallocated-space. What to do?
Muffinman Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hei. Kjøpe en samsung300gb IDE-harddisk til faren min. Han ville gjærne bytte harddisk i pcen sin, da han fryktet at den gamle WD250gb snart skulle ta kvelden. Så jeg kjørte Norton Ghost og kopierte WD'en over til Samsungen. Viste seg i etterkant at det ikke funket helt, windows ville ikke boote. 7414881[/snapback] Da har du ikke huket av for å gjøre partisjonen aktiv i Ghost, sannsynligvis. What to do? sad.gif Lese sticky?
Hårek Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Ghost kan kopiere på flere måter. Hvis du kloner disken så skal du få en kopi av den gamle, uten problem. Hvis du derimot kopierer partisjoner så er det flere ting å passe på. Mange disker har en jumper som begrenser størrelsen til 32GB.
_Henning_ Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Ghost kan kopiere på flere måter. Hvis du kloner disken så skal du få en kopi av den gamle, uten problem. Hvis du derimot kopierer partisjoner så er det flere ting å passe på. Mange disker har en jumper som begrenser størrelsen til 32GB. 7415488[/snapback] Fant nettopp ut av dette med 32GB-limiten. Utrolig irriterendes!
wil Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Samme problemet som jeg hadde, når jeg hadde min 300 GB Samsung som lagringsdisk. Røska ut jumpern jeg og alt vart bra. Nå i dag bruker jeg den som backup-disk i et eksternt kabinett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå