Gå til innhold

Dell sin kundestøtte - noe vits?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal hjelpe faren min med PC-kjøp og har landet på en Dimesion E520. Dell sine sider foreslår automatisk "Grunnpakke, 2 års hjemmeservice" til 1112kr.

 

Sikkert smart om pc'n har feil, men er det verdt det? Jeg har bygget mine egne pc'er de siste ti-årene så har litt erfaring. Pleier det være problemer en ikke kan finne ut av selv med Dell sine pc'er?

 

Og til sltt ett off-topic spørsmål: Han har et Billion ISDN-kort....det bør ikke by på problemer å få det til å funke?

 

Ivar

Endret av ivarka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hente- og bringeservice på reklamasjoner får man gjerne fra Dell, også etter at garantien er utløpt for de som velger billigste alternativ. Jeg antar at de foretrekker dette framfor den ekstra logistikken de får ved å registrere og behandle mottak av pakker (og evt. tilbakeføring av portoutgifter) om 'reklamasjonskundene' hadde måttet sende inn varene selv.

 

På stedet-service/utbytte er dermed det eneste alternativet det er verdt å betale for, og da bare hvis man ikke klarer seg uten varen et par dager ved en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Valgte det laveste garanti nivå da jeg kjøpte min Dell Inspiron 8600. Fikk feil på den her i høst. Da kom posten og hentet den hjemme hos meg, når den var reparert fikk jeg den levert på døren. Garantien var gått ut, men i Norge har vi noe så fint som forbrukerkjøpsloven som sier at en datamaskin skal vare i 5 år.

 

Så eneste grunn til å velge 2 års hjemme service er at du slipper å vente, fordi en tekniker kommer hjem til deg og reparerer den.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...