Gå til innhold

Hvilken pris har din frelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2) Jeg er lojal mot mine venner -- Jeg ville aldri solgt noen sitt liv, med mindre det gjaldt å redde en annen person jeg likte bedre -- og kun dersom den jeg byttet ut var skyldig i mer enn ett drap.

Hadde personen drept noen eller gjort noe annet seriøst kriminelt hadde jeg ringt politiet med en gang. Kommer aldri til å beskytte kriminelle, uansett hvor gode venner vi har vært. På den andre siden velger jeg ikke slike personer som venner i utgangspunktet. Jeg tenkte på situasjoner som å angi motstandspersoner til tyskerene under krigen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri, jeg mener aldri og selv ikke på barneskolen tolket Judas som ond. Han gjorde det han skulle gjorde.

 

Det er jo gjennomgående i hele bibelen at det èr meningen, så jeg begriper ikke styret rundt bl.a. Judas evangeliet.

 

"Hvis ikke hvetekornet faller i jorden øg dør, blir det bare det ene korn.. Men hvis det dør, bærer det rikt frukt"

 

Og under det siste måltid går Jesus bort til Judas og sier: "Gjør det snart, det du vil gjøre"

 

Etter Peter har dratt våpen, sier Jesus:

"Stikk sverdet i sliren! Skulle jeg ikke drikke det beger Faderen har gitt meg?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...