Gå til innhold

Outlook 2003 vil ikke sende gmail! LØST!

Tech9

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fikset meg en gmailadresse nå, og tenkte å bruke den i Outlook. Har fulgt oppskriften til punkt og prikke, men Outlook vil ikke sende fra gmailadressen. Min andre (online) adresse virker helt fint, og jeg kan f.eks. sende fra den til gmailadressen og motta mailen i Outlook. Men å sende fra gmailadressen funker altså ikke. Det går helt fint å sende fra gmail på nett. Hva er galt? :hmm:

Endret av Tech9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Feilmeldingen jeg får opp etter en stund er:

"Task pop.gmail.com - Sending' reported error (0x8004210B): The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server."

Jeg har trippelsjekket SMTP innstillingene, og de avanserte innstillingene, og alt er akkurat slik som det skal være. Jeg har også åpnet for Outlook på alle porter i brannmuren.

En ting jeg stusser på er at min Outlook ligner ikke helt på den i videoen. I Hjelp-menyen og About så står det Microsoft Outlook 2002, men innstillingene ligner mer på 2003 enn 2002. Jeg har av en eller annen grunn fått det for meg at jeg har 2003, men kan jeg ha en annen? Jeg prøvde også å kjøre autokonfigurasjonen for Outlook 2002, uten resultat. :hmm:

Prøvde å legge inn kontoen på nytt, samme problem. Prøvde å slette SSL cache, fortsatt samme problem. :hrm:

Endret av Tech9
Skrevet (endret)

Husket på å aktivere kryptert ESMTP? Om jeg ikke husker helt feil fra da (E)SMTPen ble støttet i Gmail måtte man kjøre ESMTP med TLS.

Dette kan isåfall komme av at en virusscanner står og lytter på SMTP-porten, og herper opp for krypterte tilkoblinger.

(Dessuten, sikker på at SMTP-server skal være pop.gmail.com?)

Endret av jonepet
Skrevet
Husket på å aktivere kryptert ESMTP? Om jeg ikke husker helt feil fra da (E)SMTPen ble støttet i Gmail måtte man kjøre ESMTP med TLS.

Dette kan isåfall komme av at en virusscanner står og lytter på SMTP-porten, og herper opp for krypterte tilkoblinger.

(Dessuten, sikker på at SMTP-server skal være pop.gmail.com?)

7413326[/snapback]

Kryptert ESMTP? Dette har jeg ikke sett noe sted, hvor gjør jeg det?

SMTP-serveren er: smtp.gmail.com (Outgoing mail server).

Skrevet
Det kan være et problem i Outlook som krever en oppdatering.

http://support.microsoft.com/kb/827349

Du kan også prøve å legge inn gmail kontoen i f.eks. Outlook Express for å sjekke om problemet bare gjelder for Outlook.

7413434[/snapback]

Haha! :w00t: Office XP Service Pack 3 gjorde susen gitt. :D Tusen takk for hjelpen. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...