Gå til innhold

Synes dere virkelig Wii er så billig?


[c]hassum

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av en Wii den 8. Desember, og da må jeg jo sette opp en handleliste over hva jeg trenger av ting og tang. Kommer fram til følgende:

 

Nintendo Wii konsoll: 2599,-

Ekstra Wii Nunchuck: 249,-

Ekstra Wii Remote: 429,-

Wii Classis Controller: 249,-

Wii Component Kabel: 349,-

 

Sum alt leketøyet: 3875,-

 

Alle priser er hentet fra CDON.com, å det ser ut som de er konkurransedyktige på pris i forhold til andre.

 

Dette her er et overslag FØR jeg i det hele tatt har begynnt å tenke på å kjøpe noen spill. Når man da ser at de store kjedene kjører tilbud på Xbox 360 Premium til 2499,- kan man jo begynne å lure. Greit at det kun følger med en kontroll til den, men man kan jo kjøpe en ekstra til 499,-. Fortsatt er en 900,- under prisen på Wii som forøvrig ikke har stor lagringsplass eller headset.

 

Jeg var egentlig litt hypp på Wii, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. Håper at Elkjøp banker til med en 1999,- pris.

 

Jeg har fra før av Xbox 360, men hvis jeg ikke hadde hatt den i dag og skulle velge den 8. Des, så tror jeg nesten det hadde blitt den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, det kommer an hvilke spill du liker best (evt hvilken konsoll du liker best)

hvis du har råd til Wii, og har lyst på den, så er det ikke noe galt med det (eventuelt selge Xboxen, men da får du lite penger for verdiene)

 

for min del er det uaktuelt å kjøpe Wii, har 360

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Å sammenligne supertilbud som kommer innemellom, med prisen på en konsoll som enda ikke er ute er bare tull. Den vil koste 1995 når den slippes, det vet jeg, og regner også med at den detter en del i pris. At Cdon og andre butikker setter pris med god margin er fordi tilgangen er dårlig og de vet de får solgt uansett.

 

Du kan jo også si at du må legge til wlan adapter til 700kr på Xbox, for det har jo Wii osv.

 

Hvilket spill skal du forresten ha en ekstra nunchuck til?

Lenke til kommentar

Konsollen går ned i pris med tiden. Xbox360 har vært ute et år. Om et år koster ikke Wii 2500 som idag.

Hvorfor ikke kjøpe GameCube kontroller, istede for Classic?

 

Dessuten blir det helt feil å sammenligne pris. Skal du ha det billigste, så kjøp en GameCube. Koster 800kr inkl spill.

 

Tenk heller på hva du får, fremmfor å telle på kronene.

 

En kammerat av meg gikk til butikken får å kjøpe Zelda til N64 som jeg anbefalte. Men han endte opp med Cruisn USA, fordi det var 150kr billigere. Cruisn USA ble lagt på hylla etter 3timer, mens Zelda ville gitt han morro i mange månder.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt i andre tråder, ja, jeg mener det er dyrt, jeg mener man får mye flere muligheter (og en bedre konsoll) om man kjøper X360 fremfor Wii. Wii er en artig liten partyspillkonsoll, sikkert kjempegøy den første timen eller to, ellers blir det bare innimellom med venner man synes det er gøy, så tar man den bare fram en gang i måned etterhvert. Den er såpass begrenset at jeg synes prisen er uakseptabel. Det er tross alt nesten en helt rein spillkonsoll og ikke en særlig kraftig en heller. X360 er en veldig kraftig spillkonsoll + et multimediesenter. Jeg har tidligere sagt mer enn nok om dette, inkludert en stor liste over hvilke muligheter X360 har i forhold til Wii, så jeg gidder ikke ta det igjen. Ikke diskusjonen heller.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt i andre tråder, ja, jeg mener det er dyrt, jeg mener man får mye flere muligheter (og en bedre konsoll) om man kjøper X360 fremfor Wii. Wii er en artig liten partyspillkonsoll, sikkert kjempegøy den første timen eller to, ellers blir det bare innimellom med venner man synes det er gøy, så tar man den bare fram en gang i måned etterhvert. Den er såpass begrenset at jeg synes prisen er uakseptabel. Det er tross alt nesten en helt rein spillkonsoll og ikke en særlig kraftig en heller. X360 er en veldig kraftig spillkonsoll + et multimediesenter. Jeg har tidligere sagt mer enn nok om dette, inkludert en stor liste over hvilke muligheter X360 har i forhold til Wii, så jeg gidder ikke ta det igjen. Ikke diskusjonen heller.

7398349[/snapback]

 

Jeg er når jeg leser dette. Hvorfor skal man bli fortere lei av Wiis kontroll enn man blir av standard gamepad? Var sikkert noen som var skeptiske til analoge stikker eller rumble når det kom også.... Jeg sier ikke at Wii er billig eller noe, men jeg tror den blir verdt pengene. Jeg tror også (som med DS) at de som har Wii ikke vil legge den på hylla, men ha den som primærkonsoll, nettopp fordi alt har potensiale til å bli mye gøyere... Det er i hvert fall sånn jeg ser det.

 

Det er folk som deg som gjør at Sony og Microsoft ikke tør å satse på innovasjon fremfor oppgradering. Har selv 360 med flere spill, bl.a Gears of War, og jeg ble hverken sjokkert over grafikk eller fysikk/AI (selv om spillet er veldig gøy, spesielt MP delen).

 

At the end of the day så er det spilleglede og innovativt og fresht gameplay som vil gjøre meg til en lykkelig gamer denne generasjonen... Du bør i hvert fall prøve Wii før du "disser" den som nærmerst en gimmick... De som har faktisk har prøvd Wii og spilt i flere timer sier ingenting om at du blir lei/trøtt eller no. Så ikke vær så skeptisk til noe du ikke har prøvd.

 

Har 360 selv by the way.

Lenke til kommentar
Jeg er når jeg leser dette.

 

Hva prøver du å si her? Du er...? Hva?

 

Hvorfor skal man bli fortere lei av Wiis kontroll enn man blir av standard gamepad? Var sikkert noen som var skeptiske til analoge stikker eller rumble når det kom også....

 

Jeg sier ikke at man blir fortere lei Wii's kontroller enn en vanlig kontroller, men hele konsollen. Og husk at det jeg sier er bare sånn jeg føler det, jeg hadde synes den nok var artig en liten stund, men det hadde gått fort over. Hva tror du at du blir fortest lei, hvis du hadde kjøpt deg begge deler samtidig, X360 eller PSP?

 

Jeg sier ikke at Wii er billig eller noe, men jeg tror den blir verdt pengene.

 

Da er vi enig, med tanke på at den ikke er billig. Den blir nok også garantert "verdt" pengene for de som kjøper den og er fornøyd, det sier seg selv. Men det er en helt annen diskusjon hva du føler noe er verdt, enn hva det faktisk er verdt.

 

Det du sier om gimmick er ganske korrekt, jeg føler kontrolleren blir som en gimmick, samt mange spilltitlene, Wii sports er perfekt eksempel.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Enig i at Wii'en ble skuffende dyr, spesielt med tanke på at Nintendo og/eller nintendofans tidligere skrøt av at både konsollen og spillene skulle bli billigere enn konkurrentene fordi Wii kun fokuserte på spillbarhet, og ikke maskinkraft, media-funksjonaliteter, etc.

 

Hadde veiledende pris vært 2k for konsollen, 1.5k på Elkjøp, med spillpris på rundt 300 og virtual console spill fra 10.- (NES) til 40.- (N64), ville iallefall jeg brukt *langt* mer penger på Wii enn jeg planlegger nå. Jeg kommer til å kjøpe ZeldaCuben hvis jeg får tak i den til Elkjøp-pris, hvis ikke venter jeg til prisfallene, og noen flere fristende spill, kommer. Virtual console spill fortsetter jeg å spille gratis på pc med 360-gamepad.

 

Hvor lenge Xbox360 har vært ute er irrelevant når jeg som kunde vurderer hva jeg får for pengene for de forskjellige maskinene der og da, og da Microsoft plutselig slapp det som i mine øyne er årets to beste konsollspill til maskinen (GoW og Viva Pinata, sistnevnte anbefales til spillere i alle aldre :) ), overlever jeg å vente noen måneder på å få tak i Zelda (som for ordens skyld også ser ut til å bli grisebra :D )...

Lenke til kommentar
Det du sier om gimmick er ganske korrekt, jeg føler kontrolleren blir som en gimmick, samt mange spilltitlene, Wii sports er perfekt eksempel.

7398410[/snapback]

Jau- eg ser heller ikkje for meg at eg kunne spelt Bowlinga i månadsvis framover. Wii sports er kun laga for å demonstrera korleis ein kan bruka kontrollarane.

Eg skal ikkje ha Wii - men han eg delar leilighet med skal ha, så det blir uansett ein Wii her, og då får eg jo spelt det.

Men eg kan seie med ein gong at eg hadde ikkje betalt nermare 3000 kroner for ein <<juiced up GC>>.

 

Legg merke til anførselsteikna. Dei er der fordi det er mitt syn, og er ikkje noko eg kjem til å diskutera.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg en WII, men ikke til enhver pris

 

Den er ALT FOR DYR. Dessuten er det bare 1 launch spill også som har fått god kritikk og det er Zelda.

 

Trodde jeg skulle kjøpe WII på launch selv, men med alt "ekstra" utstyr blir den for dyr.

 

Elkjøp Storo er på vei til jobb, så skal se hvor mye kø som er der kl 9 om morningen den 8 desember. Da får jeg den til 1999.

 

Men jeg synes fremdeles man får lite valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Synes 2500,- er i overkant. Men det som er værre er prisen på ekstra kontrollere. Det er nesten ran ved høylys dag. Sier som deg, EssspeN, jeg skal ha Wii, men det blir litt etterhvert, når prisen er hyggeligere og tilgjengeligheten er bedre. Dessuten er det først når Metroid Prime 3 kommer at jeg kommer til å få abstinenser uten en Wii i hus, så jeg har det ikke så travelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...