Laland Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hei! Tidligere idag, hadde jeg fått en "lynmelding" i Msn (live). I den hadde jeg fått en link (som jeg ikke vil legge her, pga bitre folk etter ett trykk..). I den linken jeg hadde fått, skulle det visstnok være ett kult bilde. Normalt åpner jeg ikke sånne linker, og hvorfor idag var ett unntak, det vet jeg ikke. Men etter at jeg hadde trykket på denne linken, Firefox hadde lastet ferdig, skjønte jeg at noe ikke var riktig. Jeg hadde visstnok godtatt det og laste ned en DOS fil, som jeg naturligvis åpnet. . Da innstallerte en liten fil ved navn "tell.exe" seg, og la seg flere steder i Windows registret, og ble ett sant h*****e og fjerne. Ikke at jeg klarte det. Etter dette sendte den denne linken til alle mine kontakter på msn. Utrolig bittert. Etter at jeg har prøvd og slette disse filene etter og ha avsluttet prosessene, vil de slettes, men når jeg starter msn eller noe annet nettbasert program, starter den igjen. Den starter også mangfoldige msn-vinduer. (10-12 "msnmsgr.exe". Sammen med mangfoldige "tell.exe". De avsluttes etterhvert pga ett problem, men alt av nett-apps starter det. Såklart har jeg avmarkert alt av passord, brukernavn og e-post markeringer, Og "cleared the cache" i Firefox. Jeg er bare glad for laptopen min, slik at jeg kan poste dette. Har McAffee virusscan. Sorry hvis dette ikke er postet riktig, men er ikke så kjent i denne delen av forumet. På forhånd takk
GeirGrusom Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Kanskje startsiden i ff er endret? Før du sletter viruset, burde du avslutte alle prosesser du ikke trenger, inkludert explorer.exe, dette hindrer at browser hijacks kan legge filene tilbake med en gang du sletter dem, eller at du ikke får slettet dem, siden de er i bruk. Start opp programmer med å trykke Ctrl+Alt+Delete, og New Process Start opp regedit, og slette alle nøkler som peker på tell.exe, søk etter dem. Start cmd, og skriv "Dir tell.exe /s" og slett alle filene som dukker opp. Start hijackthis, og evt. slett alle browser plug-ins du ikke kjenner til. Når du restarter maskinen, burde det være i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå