Ståle Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) Hei, får ikke border'en lenger enn 20px.. #container { width: 756px; margin: 0 auto; border-style: solid; border-width: 1px; border-color: #e8e9db; } Hvordan får jeg den til å være like lang som alt annet på siden? Endret 30. november 2006 av Stale2k
nree Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Du har ikke en div du kan sette denne borderen på da? evnt. kan du jo prøve height: auto;
Ståle Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 body er liksom den tingen som går rundt alt innholdet da Jeg har også prøvd å sette en <div> rett under <body> men det samme skjedde. height:auto; samme skjer. Jeg har noen kolonner med float. Kan det ha noe med saken å gjøre, og hvordan retter jeg det?
Haraldson Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Hvorfor i all verden setter du bredde på body? Det virker som det du trenger faktisk er en (container-)div. Body skal dekke hele viewport. Kortere kode, forresten; border: 1px solid #farge;
Ståle Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Jaok. Men virker fremdeles ikke. Nå er <div id="container"> rett under <body> og over </body>
Haraldson Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Får vi se eksempelet ditt live? Høres merkelig ut at ingenting fungerer.
Haraldson Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Ai, forferdelig kode å se på. Foreslår at du kutter ned på bruken av div-elementer. Slik det kan se ut ved å manipulere CSS-en litt, er at container-diven din avsluttes tidligere enn du ønsker, kanskje fordi du har så forferdelig mange div-elementer og f.eks. har én for mye slutt-tag.
Ståle Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Sjekket på http://cleanmyhtml.moo.no, og det ser ut til at det er riktig. Helt enig, men hvordan kan jeg lage linkene til bokser med border rundt uten å bruke <div>?
Haraldson Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 a { display: block; border: 1px solid #333; }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå