Tatt av vinen Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 (endret) Hej hej, tjena. Jeg og mine venner bestilte en server hos Novanett.no, og ventet i hele 2 uker før serveren kom. Bare dette er sløvt, synes da jeg. Men det skulle vise seg og bare være begynnelsen ettersom klokka tikket og tiden gikk. På Fredagen som passerte oss i forrige uke skulle de ha satt opp server, og alt skulle fungere helt fint. Jeg fikk utbytte for de åttehundre kronene jeg betalte, og var godt fornøyd. Serveren gikk som den skulle, i hvertfall så lenge som til Lørdagen, dagen etter. Da hadde serveren vært oppe i rundt 13 timer, og legger de den ned? Den skulle være oppe å gå i et år. Greit at tiden går fort, men lurer ikke meg med å si at det vi nærmer oss julen 2007. De setter serveren opp igjen med endret server- og rcon passord. Dette gjorde meg kraftig forbannet, så jeg sendte derfor en mail. Respons? Nei. Jeg ringte derfor i går, for å bli ferdig med dritten, men svaret var igjen: "Ring ikke inn på telefon, vi ser helst at De sender mail." Ja, ok, tenkte jeg, og satt meg ned for å skrive mail. Fikk ikke svar. Ringte også i dag, to ganger, men fikk det samme svaret. Så nå sitter jeg her, serverløs og lei av ventetiden. Det kunne ta opp til 2 hele uker før de fikk fikset problemene. Er det noe novanett mangler, så må det da være service. Tror jeg heller vil ha pengene returnert enn å vente mer nå. Endret 29. november 2006 av Leptox
-Jungeldyret Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Oi, dette var skikkelig dårlig! Vet i alle fall hvor jeg ikke skal bestille server.
Tatt av vinen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 (endret) Fikk den i dag. Forhåpentligvis er den oppe i ettårsperioden jeg bestilte for, og ikke bare i dag. Endret 29. november 2006 av Leptox
Jooakim Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Ikke bare det at servicen er dårlig, men serverne er drittdårlige! God ping, men er ikke akkurat digg å spille med såå mange servere per maskin. :-( Så leier de ut servere til gamle Ventrilo, noe som ikke er lovlig.
vargaz Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Skulle akkurat til å si det om Ventrilo... riktig, jeg har vært innom novanett som admin i 1uke elns. de hadde enormt mange servere per maskin.. det er helt håpløst, man får absolutt ikke det man betaler for.. vil anbefale å be deg å få pengene tilbake og bestille deg en server ifra gameserver.no istedet...
Tatt av vinen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Ser da ut til å fungere fint den jeg sitter med. Bortsett fra at den klikka totalt en liten periode.
PatSharpX Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg hadde lan hos meg en gang for 5mnd siden eller noe og da skulle vi leie ws i 24timer. Så når vi fikk serveren joinet vi og hadde ok ping 30 ca. Så når vi fant match og vi ble 7 inne på serveren hoppet pingen opp i alt fra 300-900 og sånn ble den. vi klagde og fikk en ny en men samme skjedde da. Så ikke lei fra Novanett!!
vstr Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 lol. jeg kjenner han som lager serverene og slikt for novanett en liten fjortiss i 10ende klasse faktisk
Jooakim Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 [11*14:18:09] <@xlnz`loxus> [14:14:32] <@NovaNett> ::INFO:: Det er et ptoblem med VT/WS. Vi prøver og fikse problemet. FreDrIk tar ferie Fredag 07.07.06 og blir borte i 2 - 3 uker. Så vi andre er bare selgere så vi får håpe det kommer av seg selv ::INFO:: - 18:40:50| <FreDrIk> kjøp norges beste server hos www.novanett.no kontakt meg gjerne for info 18:41:02| <+Sipi\aw> haha 18:44:07| <GoA|Speedy> og prisene står hvor? 18:44:25| <GoA|Speedy> http://www.novaleague.no/ funker dårlig 18:47:06| <FreDrIk> www.novanett.no 18:47:10| <FreDrIk> trykk på Counter Strike 18:53:30| <GoA|Speedy> fant det, men tror dere har gjort det litt tungvint å vise priser 19:06:26| <FreDrIk> joda 19:06:27| <FreDrIk> 19:07:27| * vlr`leif sets mode: +b *!*fredrik@*.novanett.no 19:07:27| * This *!*fredrik@*.novanett.no ban affects: FreDrIk 19:07:27| * FreDrIk was kicked by vlr`leif (Den reklamen kan vi ta andre steder, ikke sant? ) 19:07:48| <@vlr`leif> merkelig at han gjør så mye for å provosere når han sender mail annethver dag og spør om jobb ;>
Tatt av vinen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Hvor mye betalte du for den? 7385753[/snapback] 790,-
vargaz Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Han Fredrik der, dreiv også Beserved server utleie.. vet ikke om han driver med det ennå.. han driver det parralellt med at novanett betaler han og han prøvde å få folk til å flytte over til beserved.. Gameserver.no er de største og mest seriøse innen serverutleie, og forresten de eneste som har lisens fra flagship (ventrilo) av norske utleie firmaer...
SWAT dude... Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Hvor mye betalte du for den? 7385753[/snapback] 790,- 7389341[/snapback] For ett år? jeg spiler ikke CS i klan og har ikke peil på prisene der men i BF2 leier vi en server fra 500,- i månden. Tror ikke en server til 80,- er noe å sattse på.
abs Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 www.mbit.no for teh win! 7385988[/snapback] innnnnnnnnnnnddddddddddeeeeeeeeeeeeeed mbit er bare best. bra ping bra hitbox bra service hyggelige arbeidere eller hva jeg skal kalle det =P www.mbit.no
Tatt av vinen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Hvor mye betalte du for den? 7385753[/snapback] 790,- 7389341[/snapback] For ett år? jeg spiler ikke CS i klan og har ikke peil på prisene der men i BF2 leier vi en server fra 500,- i månden. Tror ikke en server til 80,- er noe å sattse på. 7390649[/snapback] Ja, det er billig. Men det betyr nødvendigvis ikke at den må være dårlig? Fungerer da helt fint denne her.
vargaz Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 (endret) Novanett er søppel.. det eneste store og seriøse firmaet innen spillserver utleie i norge er idag gameserver.no tror det vil være verdt å bruke noen ekstra kroner på server mot at man får kvalitet og driftsikkerhet. Ellers har det kommet mange "ny" leverandører som killzone(nedlagt),mbit,beserved, rc-hosting osv. fellesnevnere er, LAV driftsikkerhet, ofte ikke registrert i foretaksregister, dårlige admins (derav service) gode i noen mnd, men plutselig forsvinner de... Plutselig nedlagt, du mister servern uten noen form for konpensasjon... Endret 30. november 2006 av vargaz
ASDASDKL2131 Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Ellers har det kommet mange "ny" leverandører som killzone(nedlagt),mbit,beserved, rc-hosting osv. fellesnevnere er, LAV driftsikkerhet, ofte ikke registrert i foretaksregister, dårlige admins (derav service) gode i noen mnd, men plutselig forsvinner de... Plutselig nedlagt, du mister servern uten noen form for konpensasjon... 7392884[/snapback] Really? Nå lurer jeg på hvor du tar dette her fra.
vargaz Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Dette tar jeg fra quakenet, egenerfaring og tidligere teammates erfaring...
ASDASDKL2131 Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Vil nå ikke anse Mbit som noe "nytt" da vi har holdt på i 1 1/2 år og vi er registrert i foretaksregisteret. Om vi har dårlig service eller ikke er såklart opp til hver enkelt person å bestemme, men isåfall er det jo flott om folk faktisk kommenterer dette, slik at det eventuelt kan gjøres noe med. ;>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå