Gå til innhold

Nytt headset til min nye mp3-spiller


Kakofoni

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt en SanDisk Sansa e280, og vil ha noe annet enn de elendige "Robertson" øreproppene, og vil satse på et skikkelig headset.

 

Headsetet skal ikke være for stort, jeg liker ikke å ha store klumper inntil ørene. Tenkte noe a.la Koss Porta Pro. Prisen skal ikke være så relevant, men rundt 500kr hadde vært fint. Musikken jeg hører på varierer ganske mye, ettersom jeg hører mye post-punk og alternativ- og indie rock, som har mange forskjellige elementer og enorme mengder toner på en gang. Også kommer den selvfølgelige kvaliteten og hvorvidt den er komfortabel eller ei. Så, hjelp meg litt her.

 

Og, mens vi først er igang, er Skullcandy noe særlig bra? De virker jo litt hypet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes en lukket variant av K24, den heter K26. Den låter bra, den.

 

Ellers har du AKG K81 DJ, som er enda bedre, og enda litt dyrere. :-)

7379511[/snapback]

Jeg tror ikke DJ-klokker er så nødvendig for meg. (?) :hmm:

 

Lurer på om K26 passer til øret mitt. Jeg har en stor "overflate" på øret, og lurer på om hvor komfortabel den er.

 

Jeg trenger ikke lukkede øretelefoner, som sagt, med mindre noen virkelig mener jeg trenger det. Så lenge de ikke slipper ut/inn mer lyd enn ørepropper er jeg fornøyd. I tillegg til at de har bedre lyd selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Nja, du skal ikke henge deg så mye opp i DJ-delen av navnet. Det viktige er at den låter bra og er solid bygd.

 

Alle åpne hodetelefoner vil slippe ut mye lyd.

 

Til bærbart bruk synes jeg det er veldig greit med en lukket konstruksjon. Man demper støyen fra trafikken og man forstyrrer ikke naboen på bussen.

 

For å få ordentlig komfortable hodetelefoner, må du ha noen som ikke ligger direkte mot ørebrusken. Da blir de store, og ikke nødvendigvis lette å dra med seg.

Jeg synes størrelsen på AKG K81 DJ er et godt kompromiss. Den blir ikke så liten at den blir for spinkel.

 

Jeg tror Hificenter-kjeden har en del AKG i butikkene sine. Verdt å ta en titt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
AKG K 24 P

7517595[/snapback]

 

Viss jeg skulle valgt, så hadde det definetivt blitt dem.

7518952[/snapback]

Enig, men ville valgt K26P. Disse slipper ut svært lite lyd, når jeg spiller på fullt med min Sansa e270, høres det såvidt for andre. Og fullt volum, er mer en høyt nok! :)

 

Disse kan føles litt ubehagelige i begynnelsen, men former seg etter en liten stund. Og da kan du gå med dem i timesvis uten å få vondt i ørene! :)

Lenke til kommentar
Enig, men ville valgt K26P. Disse slipper ut svært lite lyd, når jeg spiller på fullt med min Sansa e270, høres det såvidt for andre. Og fullt volum, er mer en høyt nok! :)

 

Disse kan føles litt ubehagelige i begynnelsen, men former seg etter en liten stund. Og da kan du gå med dem i timesvis uten å få vondt i ørene! :)

7518999[/snapback]

Hvordan er ørene dine, da? (Fysisk sett, bare for å se om de passer til mine :whistle: )

Lenke til kommentar
Enig, men ville valgt K26P. Disse slipper ut svært lite lyd, når jeg spiller på fullt med min Sansa e270, høres det såvidt for andre. Og fullt volum, er mer en høyt nok! :)

 

Disse kan føles litt ubehagelige i begynnelsen, men former seg etter en liten stund. Og da kan du gå med dem i timesvis uten å få vondt i ørene! :)

7518999[/snapback]

Hvordan er ørene dine, da? (Fysisk sett, bare for å se om de passer til mine :whistle: )

7519009[/snapback]

De er nok ikke av den største typen :p

 

Hadde Porta Pro før, det ble utrolig vondt å ha på etter 15-30min tid, mens AKG kan du gå med i timer uten å merke noe. Geniale hodetelefoner :love:

Lenke til kommentar
De er nok ikke av den største typen :p

 

Hadde Porta Pro før, det ble utrolig vondt å ha på etter 15-30min tid, mens AKG kan du gå med i timer uten å merke noe. Geniale hodetelefoner :love:

7519064[/snapback]

Ja, okey. Greit, da skal jeg teste ut disse to modellene på Hificenter-kjeden.

 

Tusen takk for all hjelp, folkens.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
De er nok ikke av den største typen :p

 

Hadde Porta Pro før, det ble utrolig vondt å ha på etter 15-30min tid, mens AKG kan du gå med i timer uten å merke noe. Geniale hodetelefoner :love:

7519064[/snapback]

Ja, okey. Greit, da skal jeg teste ut disse to modellene på Hificenter-kjeden.

 

Tusen takk for all hjelp, folkens.

7520472[/snapback]

Godt valg. Men husk at de trenger et par dagers tilpasning ;)

Lenke til kommentar
De er nok ikke av den største typen :p

 

Hadde Porta Pro før, det ble utrolig vondt å ha på etter 15-30min tid, mens AKG kan du gå med i timer uten å merke noe. Geniale hodetelefoner :love:

7519064[/snapback]

Ja, okey. Greit, da skal jeg teste ut disse to modellene på Hificenter-kjeden.

 

Tusen takk for all hjelp, folkens.

7520472[/snapback]

Godt valg. Men husk at de trenger et par dagers tilpasning ;)

7520524[/snapback]

Jada. Skal sette det i betraktning. :yes:

Lenke til kommentar

Har selv hatt Koss PortaPro, Creative HQ-1700, og nå AKG K26 P. Koss har litt overdreven bass, HQ-1700 er bra "allround", AKG'n har definitivt best lyd. Har også testa AKG K24 P, men syns lyden var såpass mye bedre med K26 P. Husk forresten på at de ikke låter like bra som de du prøver i butikken, da de gjerne må "spilles inn" litt først. Eneste minuset i mine øyne er lengden på ledningen. Headphones ment for bærbart bruk burde designes slik som Creative HQ-1700. I utgangspunktet kort ledning, med en ekstra forlenger om det trengs.

Lenke til kommentar
Har selv hatt Koss PortaPro, Creative HQ-1700, og nå AKG K26 P. Koss har litt overdreven bass, HQ-1700 er bra "allround", AKG'n har definitivt best lyd. Har også testa AKG K24 P, men syns lyden var såpass mye bedre med K26 P. Husk forresten på at de ikke låter like bra som de du prøver i butikken, da de gjerne må "spilles inn" litt først. Eneste minuset i mine øyne er lengden på ledningen. Headphones ment for bærbart bruk burde designes slik som Creative HQ-1700. I utgangspunktet kort ledning, med en ekstra forlenger om det trengs.

7520634[/snapback]

Det er de samme elementene i K26P som i K24P. Eneste forskjellen er designet og at K24P er åpent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...