Gå til innhold

Alchemy eller Tailorig for TBC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mårn godtfolk. Jeg begynner å bli lei av å ikke ha noe profession på mainen min. Jeg tenke å lvle en profession til 300 før TBC. Gjerne en gathering profession også ;). Tenkte på Tailoring. Det er null stress å lvle, men jeg har allerede en priest med 300 tailoring. Spiller ikke mere på denne priesten, men føler alikevell det kansje er litt bortkastet =/. Tenkte også på Alchemy/herbalism... Herb er pyton å lvle, men det skal nok gå greit. Alchemy virker ikke så vanskelig å lvle, har en lvling guide ;). Så hva synes dere? Alchemy/Herbalism eller Tailoring/xxxxx ? eventuelt noe annent? f.eks Engineering/Mining? ¨

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herbalism er IKKE pyton og levle, faktisk helt latterlig enkelt. Selv valgte jeg å kombinere det med alchemy, og det kan både være nyttig for deg selv og lage deg en slunt med penger.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan andre er, men i allefall jeg synes gathering professions er kjedelig.

På priesten har jeg tailoring/alchemy og på magen tailoring/engineering.

Jeg tjener penger hovedsaklig på å kjøpe herbs og lage potions som jeg selger med profit. Jeg tjener vanligvis 20-25g på flasks (har alle utenom distiled wisdom) og 5-7g på stacks av vanlige potions (greater xxx protection potions hovedsakelig)

Skrevet
Mårn godtfolk. Jeg begynner å bli lei av å ikke ha noe profession på mainen min. Jeg tenke å lvle en profession til 300 før TBC. Gjerne en gathering profession også ;). Tenkte på Tailoring. Det er null stress å lvle, men jeg har allerede en priest med 300 tailoring. Spiller ikke mere på denne priesten, men føler alikevell det kansje er litt bortkastet =/. Tenkte også på Alchemy/herbalism... Herb er pyton å lvle, men det skal nok gå greit. Alchemy virker ikke så vanskelig å lvle, har en lvling guide ;). Så hva synes dere? Alchemy/Herbalism eller Tailoring/xxxxx ? eventuelt noe annent? f.eks Engineering/Mining? ¨

7368183[/snapback]

herb / alch er konge vil jeg si....

Skrevet

Tailoring er enkelt som du sier, og det ser ut til å komme enchants-lignende ting i TBC i tillegg til en net-o-matic greie. Er vel ikke uvanlig å kombinere med enchanting. Det blir nok stor etterspørsel etter enchants en periode.

Skrevet
Tailoring er enkelt som du sier, og det ser ut til å komme enchants-lignende ting i TBC i tillegg til en net-o-matic greie. Er vel ikke uvanlig å kombinere med enchanting. Det blir nok stor etterspørsel etter enchants en periode.

7368442[/snapback]

tror ikke det de fleste store guilds / servere har gjerne noen som har Max enchant ^^

Skrevet

Tailoring/Enchanting er jo en grei combo. Du kan DE'e tinga du lager for å lvle tailoring og dermed lvle enchanting isamme slengen. Merk at enchanting blir dyrt etter hvert når du må ut med mye components for å lage rodsa du trenger for de beste enchantene.

Som sagt er ikke herb/alch noe spesiellt vanskelig å lvle, mining/blacksmithing er mye værre.

Skrevet

Til main ville jeg på ingen måte valgt et farmeyrke som herb..mining etc..

Min main har engineering/Alchemy. Men jeg har en hunter alt som er enchanter og herbalist. Alten forsyner min main med herbs og han er også enchanter for mine RL venner på serveren.

Nå kan man si at jeg burde også hatt mining, men jeg har vært engineer lenge så jeg har alt jeg har lyst å lage og hadde før mining med min main, slik at jeg har et lite lager av bars til fremtidig bruk.

Skrevet

7368442[/snapback]

tror ikke det de fleste store guilds / servere har gjerne noen som har Max enchant ^^

7368479[/snapback]

Det er klart det blir etterspørsel etter enchants når TBC kommer og alle skal levle 60 til 70. Ikke bare det, men de nye enchantsene funker fint for 39 twinks også så der har man enda et marked.

Det blir ikke nødvendigvis en tilsvarende økende etterspørsel etter potions siden bruken av disse typisk er mindre for grinding enn for high end instance-runs.

Skrevet

ja for guardian stones kommer jo i lomma de hele tia! :p

Jewelcrafting ser dødskjedelig ut, i endgame blir det å lage gems for andre, engi/blacksmith med tanke på å kunne oppgradere ting for deg selv ser ekstremt fett ut.

Er en fyr på servern på beta som har Deep Thunder, han eier alle ganske godt lol ^^ (Håper å gidde å få meg Felsteel reaper på betaen, men vetkje helt)

Skrevet

Jeg skiftet fra eng/mining til herb/alc og har ikke angret et sekund. Med epic mount er det utrolig lett å levle herb. Brukte ca. 6-7 timer med veldig aktiv blomsterplukking for å bli 300.

Fant en guide til alc, så jeg visste akkurat hvilken blomster (og hvor mange) jeg trengte.

Fint å kunne lage potions selv. Har ikke savnet iron grenades en eneste gang :)

Uansett hva du velger, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...