Gå til innhold

Warcraft 3: Kom med tine tips/triks og strategier!

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er ikke problemet hans. han har sansynligvis en nyere verson av spillet en det replayene er spill in i. man kan desverre ikke se på replays laget med eldre versoner. så vidt jeg vet er det ingenting man kan gjøre med det.

7388063[/snapback]

Jo, installere en versjon som man f.eks. bare oppdaterer til 1.0.7 eller hva nå enn for slags versjon replayene er i. Det anbefales dog heller å laste ned nye replays :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min strategi med Human:

Lag mangen Byggemenn til gullmine og trær og bygg Altar of the elders. så bare går du ut med noen footmen og dreper villfolk for å få Level mens du bygger oppgraderinger i basen din. Du bør satse på Riflemen og Flygeløvene. Angrip sa fort som muligt med rundt 20 mann.

Det er lurt å lage eon del pil tårn rundt basen, holder til små bølger

Endret av raggvall
Skrevet (endret)

Øv, skaff deg micro (micromanagement, altså å 'holde orden' på folka dine) så går alt lekende lett ;)

PS: Som andre folk har kommentert tidligere, du bør komme deg inn på Battle.net og spille 1on1... mye! Lykke til :)

Endret av knekt_en
  • 1 måned senere...
Skrevet

gjør en arranged team (AT) 3v3, en med UD to med ORC, de som er orc lager en bm, en burrow, ei sjappe, og sender alle ressuresene til den som er UD, den som er UD masser på med gargoyles og angriper :)

Skrevet
Prøvde å mure meg inne med "towers", men alt blir knust søner og sammen :(

7388058[/snapback]

Gå ned til menneske basen så fort som mulig, send alle folk dit. Det er også lurt å kjøpe troll og furbolgs til hjelp.

Når menneske basen faller, lager du forsvar i orcebasen. Den burde ikke falle før tiden har gått ut...

Skrevet
gjør en arranged team (AT) 3v3, en med UD to med ORC, de som er orc lager en bm, en burrow, ei sjappe, og sender alle ressuresene til den som er UD, den som er UD masser på med gargoyles og angriper :)

7763627[/snapback]

Vil ikke funke mot gode spillere. Gode spillere scouter og klarer å drepe undeaden før han får opp nok gargs, eller de vil scoute og forberede seg godt med AA(anti-air).

De orcbasene vil forresten bli knust lett hvis andre teamet bestemmer seg for å rushe/harrasse.

Skrevet

7763627[/snapback]

Vil ikke funke mot gode spillere. Gode spillere scouter og klarer å drepe undeaden før han får opp nok gargs, eller de vil scoute og forberede seg godt med AA(anti-air).

De orcbasene vil forresten bli knust lett hvis andre teamet bestemmer seg for å rushe/harrasse.

7763923[/snapback]

man rusher med bmene først selvfølgelig, og vi har vunnet over mange gode spillere med strategien, vi har 24-3 at stats med det :)

og selvfølgelig dreper man orc først da de kan lage bats.. :)

og hvis noen blir rusha kommer UDen med gargs og hjelper til :)

Skrevet

WC3 er eit av tidenes beste RTS, elsker det spelet. Er ikkje spesielt god sjølv, har aldri spelt online, tatt campaign eit par ganger og litt på LAN med motstandarar av same kaliber.

Er alltid Undead i multiplayer, har fått teken med dei. Har sett ein del replays no og det som overraska meg mest var at dei aldri brukte meir enn Crypt Fiends, Ghouls og Obsidian Statue/Destroyer.

Når eg er ferdig med campaign denne gangen skal eg prøve litt Skirmish og forhåpentlegvis ein gang klare å slå Insane aleine.

Skrevet

Har du endra oppløysinga så det blir litt betre? Link.

At det blir strukket er desverre ingenting å gjere med, litt synd for dei med widescreen. Veldig greit å sjå replays så du får ein viss innsikt i kva taktikk som passar best mot forskjellige lag.

Skrevet

Det som overrasker meg mest er hvor stor forskjellen er mellom 1v1, 2v2 eller xvx. Jeg hater 1v1, men 2v2 klarer jeg meg veldig ofte godt i så lenge jeg har en jevngod partner som det er lett å kommunisere med.

Skrevet

med meg er det stikk motsatt. hater 2v2, men elsker 1v1. liker ikke å hele tiden måtte tenke over hva lagkameraten min gjør. nok med å kontrollere meg selv :D

Skrevet

Spill masser av 1on1 på b.net. Etter hvert som du spiller får du som nevnt ovenfor micro. Dette er alfa omega.

et tips kan vell være å scoute mye. Da blir det mye letter og countre og kontrolere matchen.

Skrevet (endret)
man rusher med bmene først selvfølgelig, og vi har vunnet over mange gode spillere med strategien, vi har 24-3 at stats med det :)

og selvfølgelig dreper man orc først da de kan lage bats.. :)

og hvis noen blir rusha kommer UDen med gargs og hjelper til :)

7765965[/snapback]

BM er lett å countre. Human har MK som stunner og gjør det ekkelt for deg. NE har KotG som kjører entangling roots og/eller DH som manaburner bort manaen din.

Nytter ikke å si at de var gode, for alt vi vet så kunne de ha vært store newbies. Kommer du og påstår at de er gode fordi de har høy level skal jeg personlige komme og le kraftig forran trynet ditt.

Den "imba" taktikken din har ikke en sjanse mot gode spillere, de vil overleve rushen deres uten noen betydelige tap og samtidig scoute. For deretter å bygge opp en god counter for mass gargs, hvis de ikke eventuelt har en stor nok hær fra før av til å gjøre stor skade på UD sin base.

Siden dere har sendt det meste til UD så har ikke dere noe mer enn to lowlevel BMs, og UD har ikke rukket å fått opp en god hær på den tiden. Counterangrepet fra det andre laget vil virkelig sette dere tilbake, og mens dere strever med å overleve så vil det andre laget pumpe ut units.

Red:

Fjernet noen unødvendige sitater.

Endret av TomFu
Skrevet

Hva slags stats man får med enkelte taktikker har ikke mye å si før man spiller mange kamper. Vi hadde 31-1 når vi ga oss med 3v3, og alle kampene hadde vi vel omtrent kjørt mass spider/statue, mass footman/rifleman, mass grunt/headhunter/raider, med harassing av baser innlagt i strategien. Det betyr ikke at strategien er god, selv om den nok fungerer mot middels eller dårlige spillere.

Skrevet

Micro betyr altså at du styrer alle enhetane i ein kamp? Altså bruke diverse magi, styre kven som skal angripe kven og den slags?

Det er det vanskelegaste, å halde styr på heile hæren samtidig som du hald eit auge med fienden, din eigen base og supplerer din egen hær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...