Gå til innhold

Koble 15 skjermer sammen


Petter89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Vi har en russebuss og har kjøpt 15 flatskjermer som skal kobles sammen. Finnes det noen seriekobling eller liknende som klarer å koble alle disse skjermene til en pc?

 

Noen ideer om hvordan jeg skal klare dette?

7351583[/snapback]

 

Du kan begynne med å fortelle hva slags skjermer det er snakk om her.

 

VGA eller composit innganger?

Endret av Pettern800
Lenke til kommentar
skjermoppløsningen er på 1024x768 og det er ikke compositeinnganger.

Finnes det en rimelig løsning å gjøre dette på? Og ja,jeg tenkte meg en storskjerm med alle skjermene!

7353921[/snapback]

For å få til ett stort bildet, må du ha en egen video prosessor som splitter og skalerer bildet til de forskjellige skjermen, vist forøvrig på Pimp My Ride sesong 2 tror jeg det var. Uansett dette er DYRT.

Lenke til kommentar

Ett av to ting her:

 

1. Enten er dette en av russebussene i Oslo med litt for mye penger å svi av, eller

2. Noen har kasta seg ut i noe dem ikke hadde noen anelse om hvor mye kom til å koste på forhånd ;)

 

BTW. Dere har tenkt til å bruke lang tid eller? Du har ett nick som tilsier at du ikke blir russ før i 2008 hvis ikke hoderegninga mi er helt gåen sånn på en fredagsnatt :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok også sjekket ut muligheten for å få leid et slikt utstyr. Må vel være arrangører som har noe slikt til utleie. Kan jo høre med standard lyd/lys-for-russen utleiere om de har noen ideer om hvem dere kan kontakte.

 

Hvis dette er ment å være en "showbuss" uten utendørsanlegg / mye lys, men med budsjettet til en lydbuss, så snakker vi vel her fint om muligheter som fort vekk kan være ganske dyre.

 

Selv var jeg på en russebuss hvor vi betalte ca. 150.000 for å leie et anlegg i 3 uker (i 2001). De fleste russebusser som "satser på noe" har gjerne budsjett på over 200-350 tusen. Hvorav "verstingene" har et enda høyere budsjett, og de som "satser" mindre har et betydlig lavere budsjett. Dette prosjektet høres dog ut som ett av de som satser relativt høyt på å komme inn i de prestigetunge "tryvannsringene" (hvis det fortsatt er et mål).

 

Til de som mener at det er mye, så kan jeg bare si at det er lett verdt det. Da det rett og slett er utrolig morsomt. Blir ikke *så* mye på hver hvis du tenker deg at det fint går rundt 27-28 stykker på en russebuss. Skal ikke mange dagene med jobbing før du dekker det (russen bor jo tross alt stort sett hjemme).

 

Lykke til - and have fun :D

Lenke til kommentar

Når det er sagt - så må dere huske på å sørge for at den løsningen dere kommer opp med er VANNTETT!

 

Dere må regne med at det fortsatt kan snø, og at det kan regne mye særlig i begynnelsen av russetiden.

 

Hvordan dere skal sørge for at 15 monitorer ikke ødelegges av fuktighet vet jeg ikke (det gjelder forsåvidt hvis de skal være innendørs og - da det gjerne sprutes en del alkohol ;) ).

 

Tenkte bare det var greit å nevne - er ikke få russebusser jeg vet om som har fått kjipe baksmell av at høytalere +++ har fått i seg litt mye vann.

Lenke til kommentar
Da kan du vel ringe NRK å spørre hvordan de gjør det(hint: det kan bli dyrt)

Dette ser jeg ikke noen grunn til å gjøre...

 

1. Enten er dette en av russebussene i Oslo med litt for mye penger å svi av,

Ja, er fra oslo og vi satser hardt.

 

2. Noen har kasta seg ut i noe dem ikke hadde noen anelse om hvor mye kom til å koste på forhånd wink.gif

Vi har et stort budsjett, og vi har fått kjøpt 19. 15" flatskjermer til 250 kr stykket og det er billig, så vi har mye penger å ta av for å få dem koblet sammen. Hvis vi ikke skal bruke alle 19 skjermene, så kan vi få solgt dem for over 250 kroner så går vi i pluss... Vi har tenkt å koble 15 av dem sammen.

 

BTW. Dere har tenkt til å bruke lang tid eller? Du har ett nick som tilsier at du ikke blir russ før i 2008 hvis ikke hoderegninga mi er helt gåen sånn på en fredagsnatt

Ja, er russ i 2008, og vi har planlagt lenge. Begynte før sommeren 2006.

 

Hør med Leteng eller evt. Black Box.

Funker ikke denne her ganske bra: http://cgi.ebay.com/Blackbox-8-port-16-por...1QQcmdZViewItem

 

eller denne: http://cgi.ebay.com/NEW-Startech-16-Port-V...bayphotohosting

 

?

 

Den koster jo bare litt over 300 kroner.

 

Når det er sagt - så må dere huske på å sørge for at den løsningen dere kommer opp med er VANNTETT!

Det er ikke dette som er problemet nå...

Endret av Petter89
Lenke til kommentar

Funker ikke denne her ganske bra: http://cgi.ebay.com/Blackbox-8-port-16-por...1QQcmdZViewItem 

 

eller denne: http://cgi.ebay.com/NEW-Startech-16-Port-V...bayphotohosting

 

?

 

Den koster jo bare litt over 300 kroner.

 

7354828[/snapback]

 

Den første funker ikke i det hele tatt! En KVM distribuerer bare identisk bilde til flere skjermer.

 

Din link nr to virker ikke!

 

Startech 16 port VGA Video splitter, splitter til 16 identiske bilder, etter det jeg kan se av spesifikasjonene. Men jeg kan ta feil.

 

Gjør som anbefalt, kontakt Leteng eller BlackBox. Løsningen med PCI-kort er trolig den billigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...