Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subwoofer inn i liten PickUp

Auto-Sigurd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Skall bygge inn en subwoofer, hvis det er mulig.

Tenker at jeg skall kjøpe en Chevy S-10/GMC Sonoma.

Det er lite plass i de bilene.. kunn 2seter. Det er ikke mye plass bak setene så spørsmålet er vell kan man bygge inn Sub i den? låvelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig er det bare fantasien din som setter stopper for hva du kan ha bak i pickupen. Ikke bry deg hvor mye volum kassen skal ha, men lag en kasse som passer bak der. Jeg tror du greit skulle kunne bryte en ti tommer bak hver av setene.

Skrevet

Ingenting er umulig, kjenner til en Toyota Hilux, rimelig ny modell med 2 stk Alpine R12 i kasser... Det er trangt i "kabinen" men hun fikk det til. Bygger du kasser selv så er det bare mye måling og pirke arbeid som må til for å få en kasse inn der. Jeg sier meg enig med Dofus, det er bare fantasien som setter stopper for hvordan du kan bygge anlegget ditt... Enjoy, bilanlegg er en ypperlig måtte å brenne "dødtid" på.

Skrevet (endret)

Kupèen er liten, så det er ikke store elementene som skal til for å få god bass. F.eks. fire stk. Tang-Band W6-1139, 370,- per stykk fra norske Creative Hifi :)

Og ikke heng deg opp i at de "kun" er 6 tommer, og at magneten ser liten ut. Slaglengden er stor, og magneten er av neodymium. Man kan ikke se på en bil hvor fort den går... ;)

w6-1139sg_3.jpg

Endret av epifant
Skrevet (endret)

Og så har man jo Elemental Designs 7Kv.2:

700_logo.gif

Aurasound NSF8

NSF8.jpg

Hertz Space 8L (disse har jeg selv, som komponentsett)

prosp_space8L.jpg

Phase Linear Aliante 8

PHASE-LINEAR-ALIANTE-8_.jpg

B&C 8 NDL51

bc-8ndl51-size271.gif

Morel Elate 8

1389_m.jpg

Endret av epifant
Skrevet

Arvus ASW 8" er jo også fine saker.

Trenger kun 6-8l kasse;

Frequency Response - 25Hz to 800Hz +/-4dB

Sensitivity - 93dB 1w/1m

Impedance - Quad Coil Options:

4 x 32 Ohms, 4 x 16 Ohms eller 4 x 8 Ohms

Power - 500 Watts RMS

Ellers har vel Epifant funnet det meste av interesse som er å få tak i vil jeg tro, hehe :D

Skrevet

Midkonsollsub er gromme saker det, så lenge du velger et element som ikke krever allverden med volum å spille i.

Sleng inn et bilde så kan det jo komme etpar tips :)

Skrevet

En sub krever ikke et fast volum i kassen, men de anbefaler for å få best lyd... Så om du har mindre kasse enn det som er anbefalt er det fare for at du ikke får brukt subben til det "ytterste"... Sub i midtkonsoll hørtes genialt ut... :thumbup:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Det der anlegget der er jo laget for at trucken skal stå med dørene åpen og masse neon i hele kabinen. Kan jo hende at det fungerer ut fra lots of show, and no go, prinsippet. Gjenkjenner ikke subbene eller forsterkererene. Ser også at det anlegget har 2 kondensatorere.

Men om alt var plasert bak setene, så kan man ikke utsette på at det var fint utført. Det skal kompisen din ha, rs125.

Endret av Defus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...