Gå til innhold

hvor lang er treningsøkten din?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Stretching: 30 min

Sentralstabiliserende: 30 - 60 min

Styrke: 45 - 60 min

Løping: 30 min

Roing: 15 - 45 min

Sykling: 30 - 180 min

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Treningsøkt 1:

20 min oppvarming

Intervaller (15x200m, 10x400m osv)

20 min nedjogging

40 min spenst i trapp

30 min styrke

= 2 timer 30 min

Treningsøkt 2:

Langkjøring 50 min

Endret av Deathie
Skrevet

Har vært medlem i TrimIT i sånn 4-5 uker nå, og alle treningene har vært ca. 1.5 time. Trener med en kamerat av meg, og vi deler på endel av øvelsene/apparatene.

Trener vi om morgenen (tirsdag og fredag), så blir det max en time (håpe på ca 65 minutter i morgen, om jeg KLARER å stå opp). Grunnet så liten økt, er at jeg må rekke bussen for å komme meg på jobb.

Trimit åpner kl 06 på tirsdager og fredager, og er man tidlig, så har man stort sett studioet for seg selv. Det er digg. Ellers åpner de 07, og bussen min går 0745, så jeg ser lite vits å i trene før jobb på de dagene.

Så i en perfekt verden så hadde treningene mine vært mandag ettermiddag/kveld, tirsdag morgen, onsdag ettermidag/kveld, torsdag fri, fredag morgen. Men jeg har ikke hatt en full uke med trening siden jeg begynte der, så dette er å håpe for mye. Spesielt nå.

Svaret på spørsmålet er uansett: 1.5 time :)

Skrevet
Oppvarming: 10 minutter jogging på tredemølle

Styrketrening: 45 minutter

Uttøyning: 5 minutter

Tilsammen: 60 minutter

7381690[/snapback]

styrke trening 45:

Du har vel pauser når du trener da.

Selv bruker jeg ca 20 min på styrketrening, men hviler ikke mellom settene.

Skrevet

Selv prøver jeg å holde rimelig intensivt, men det varierer. Så det hopper gjerne mellom 50 - 80 minutt. 5 minutter med sykling som oppvarming og noen lette sett i begynnelsen på de muskelgruppene jeg skal trene.

Skrevet (endret)
En "bygge" økt for meg varer ca 45 min. En stryke økt kommer ligger rundt 90 min.

7490072[/snapback]

Forskjellen ligger i?

7497299[/snapback]

Man har gjerne lengre pauser når man skal trene styrke og færre reps. Personlig synes jeg en 40 minutters byggeøkt blir i minste laget. Med mindre man trener veldig mange ganger i uka da.

Endret av geir_er_1337
Skrevet

Skuffende at det "bare" er pumpere her inne. Eneste det er snakk om er jo hvor lenge man trener styrke. Hva med å begynne å trene en ordentlig idrett da folkens? :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...