Gå til innhold

Program for å tagge musikkfiler


phex

Anbefalte innlegg

Trenger program for å tagge musikkfiler. Tenker ikke akuratt på ID3 og lignende, men et program der man f.eks. kan tagge sanger med f.eks. rolig, bakgrunn, piano. Når jeg da trenger en f.eks. rolig bakgrunnsang kan jeg da søke i programmet etter "rolig" og/eller "bakgrunn". Noen som vet om et sånt program. Kan også legge til at jeg bruker Winamp hvis det har noe å si.

 

Håper dere skjønner hva jeg mener og takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår ikkje heilt kva du meiner, korleis skal du tagge dei utan å bruke ID3?

7342128[/snapback]

Ok, kanskje jeg må bruke ID3. Uansett, skal prøve å forklare litt bedre:

Jeg driver litt med videoredigering og lignende. Så en dag redigerer jeg en scene som går i sakte film, da vil jeg ha en rolig og sakte sang. Mitt ønske da, var at jeg kunne, ved hjelp av programmet X, søke på musikkfiler som var tagget med "sakte" eller "rolig". Da sparer jeg meg selv for masse jobb når jeg slipper å måtte lete rundt i et litt uorganisert arkiv med over 5000 sanger. Sangene tagger jeg selvfølgelig selv.

 

Håper det var en bedre forklaring :)

 

 

mener du slik program som "hører" på sangen, og legger dem til i riktg sjanger?

 

isåfall, det er jeg ganske sikker på at ikke finnes.

 

 

Sempron ;)

7343902[/snapback]

Nei, ikke det jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bruk et hvilket som helst ID3-program og legg inn de ønskede beskrivelsene i f.eks 'comment'-taggen (eller kanskje 'sjanger'/'genre'-taggen). Så kan du vise den taggen i f.eks Media Library i WinAmp, og sortere etter den.

7352915[/snapback]

Ja, det er jo en mulighet, men jeg fant faktisk en bedre måte å gjøre det på (i min mening). Giveaway of the Day gir i dag bort en program som Melomania som man kan bruke for å organisere musikk. Der kan man legge inn notater på hver enkelt sang. Deretter er det mulig å søke på notater og dermed så har jeg en fullgod løsning som jeg tror og håper vil fungere bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...