Gå til innhold

Nominér din beste juice!


Tandamram

Anbefalte innlegg

Har gått over til å drikke mye jus den siste tiden, som erstatning for den veldig sukkerholdige brusen. Sukkerfri brus er bare ikke det samme (som sex uten orgasme, røyk uten nikotin, øl uten alkohol, you get it), men synes jus er en frisk erstatning for den onde drikk. Har fått testen litt forskjellig, og variasjonen er stor i kvaliteten. Her kan DU nominere den jusen du synes er best. Ser helst at dere holder det til én jus per innlegg og med en liten begrunnelse hvorfor nettopp denne jusen er så god.

 

Tenker dette kan være aktuell for mer enn én brusdrikkende nerd som leser forum ;)

 

Da begynner jeg:

 

Tine's Eple & Mango: Denne jusen drar virkelig det beste fra to gode frukter. En meget behagelig konsistens og balansen mellom surhet og sødme er utsøkt. Problemet er at den er sjelden å få tak i, må oppsøke butikker som Meny, Coop Marked, Stavanger's Helgø's o.s.v.

 

En gang du ser den og har en Cola i handlevognen. Prøv! Kanskje det kan bli begynnelsen på et "bedre" liv.

 

(Jus inneholder en del søtsaker den og, men brus er verstingen, uten tvil.)

 

Edit: Usj, ser vi har en Mat og Drikke-kategori i Samfunn-forumet. Flyttes, anyone?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min soleklare favoritt er

 

Ferskpresset appelsin juice fra Meierienes juice. :thumbup:

 

Den er en av de få appesinjuicene som selges ferskpresset. altså ikke fra konsentrat.

 

-og selvom du bare lurte på en så må jeg likevel bare tilføye at på

 

2.plass kommer eplejuicen fra syd-tyrol og den fra haranger, har ikke helt bestemt meg for hvilken som er best.

 

3.plass kommer den ferskpressede fra Tropicana.

 

 

-Kan aldri gå tilbake til de billigvarianetene igjen etter å ha smakt disse. :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Den juicen som trådstarter nevner, eple og mango, er jammen kvalm :sick: (syns jeg da)

 

Selv så liker jeg veldig godt tropisk nektar og lavsyre-eplejuice. Men best er vel den hvite appelsinjuicen fra tine (hvit kartong!).

post-22560-1164268661_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Synes eplejuicen fra tine er snadder

 

Leste en plass at også juice er skadelig for tennene

 

Juice ødelegger også tennene

På samme måten som brus og lett-brus, inneholder juice mye syre, enten den er med sukker eller ikke. Tannemaljen tåler som sagt ikke stadige syreangrep, og stadig smådrikking er verst. Det beste er derfor å drikke opp alt på en gang, i steden for å ta mange småslurker over lang tid.

 

Tannekspertene anbefaler at leskedrikker og juice drikkes kun i forbindelse med måltider, og at forbruket totalt reduseres.

 

Så det går mest på vann og bris (mulig bris med sin kullsyre er skadelig også) på meg.

 

Husker noe om at hvis man drikker med sugerrør så blir ikke tennene så utsatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...