Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjansen for å bli gravid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Sikkerheten ved bruk av p-piller er nesten 100 prosent. Regner vi med glemme- og slurvefaktoren, synker den til 97-98 prosent."

 

Med mindre man glemmer tiden eller har skikkelig magesjau skulle det være rimelig bombesikkert.  :)

7337077[/snapback]

 

Beroligende :) Mange som får uka si akkurat den dagen de begynner på sukkerpillene (eller den pillefrie uka) ? Eller tar det for de fleste 2-3 dager før den kommer? Også er det en ting til: Er man beskyttet i den pillefrie uka, selv om man har hatt sex da, og enda ikke har fått uka si?

Lenke til kommentar

Det er mulig at noen av samme kjønn kunne hjulpet deg litt bedre her... :hmm:

Du er sikret selv om blødningen ikke kommer før etter et par dager. I alle fall er de fleste veninnene mine i samme kategori som deg. Får du ikke mensen i det hel tatt, aner jeg ikke... Er sikkert flere her som vet mer om dette enn meg. :)

Lenke til kommentar
"Sikkerheten ved bruk av p-piller er nesten 100 prosent. Regner vi med glemme- og slurvefaktoren, synker den til 97-98 prosent."

 

Med mindre man glemmer tiden eller har skikkelig magesjau skulle det være rimelig bombesikkert.  :)

7337077[/snapback]

 

Beroligende :) Mange som får uka si akkurat den dagen de begynner på sukkerpillene (eller den pillefrie uka) ? Eller tar det for de fleste 2-3 dager før den kommer? Også er det en ting til: Er man beskyttet i den pillefrie uka, selv om man har hatt sex da, og enda ikke har fått uka si?

7337598[/snapback]

Bare følg det som står i pakken, tror det skal være bra nok. :D Dama har ennå ikke blitt gravid

Lenke til kommentar
Beroligende  :)  Mange som får uka si akkurat den dagen de begynner på sukkerpillene (eller den pillefrie uka) ? Eller tar det for de fleste 2-3 dager før den kommer? Også er det en ting til: Er man beskyttet i den pillefrie uka, selv om man har hatt sex da, og enda ikke har fått uka si?

7337598[/snapback]

Jeg får mensen den 5. dagen på sukkerpiler (om det va det du lurte på?).

Og ja, du er beskytta i den pillefrie uka óg (:

Lenke til kommentar
Beroligende  :)  Mange som får uka si akkurat den dagen de begynner på sukkerpillene (eller den pillefrie uka) ? Eller tar det for de fleste 2-3 dager før den kommer? Også er det en ting til: Er man beskyttet i den pillefrie uka, selv om man har hatt sex da, og enda ikke har fått uka si?

7337598[/snapback]

Jeg får mensen den 5. dagen på sukkerpiler (om det va det du lurte på?).

Og ja, du er beskytta i den pillefrie uka óg (:

7348039[/snapback]

 

Jepp, var det jeg mente ;) Men nå er alt i orden, uka har kommet :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:ohmy:

 

Hva slags merke bruker du? Får noia om jeg ikke har fått mensen den 2. dagen jeg..

7423730[/snapback]

Jeg fikk max noia første gangen, men det er visst bare sånn.

Har gått på trionetta, loette, jasmin og microgynon (Atm går jeg ikke på noenting pga manglende sexliv og mangel på ork til å hente nye piller ;) ). Er sånn på alle, så tror ikke det har noe mer merket å gjøre.

Lenke til kommentar
Hva syns du om Loette? Skal begynne på det når det er tomt for trionette:-(

7424799[/snapback]

Jeg var veldig fornøyd med Loette. Eneste grunn til at jeg slutta på det var masse produksjonsstansbajs i løpet en periode, så jeg hoppa over på Jasmin.

Likte Loette mye bedre enn Trionetta, da jeg jeg var konstant kvalm mens jeg gikk på Trionetta. Dessuten er det enklere å hoppe over mens med Loette (:

Lenke til kommentar

Jeg går på loette nå. Har merket at jeg har mye mer hodepine etter at jeg byttet til det merket. Kan være noe å tenke på hvis du fra før av er litt plaget med hodepine/migrene. Eneste grunnen til at jeg fortsatt bruker loette er at de nye merkene (med mindre hormoner i) ikke har kommet i felleskatalogen enda ..

Lenke til kommentar

Jeg klarte faktisk å gjøre dama gravid for en del uker siden. Dette til tross for at hun går på p-piller( er vel blitt nesten 2 år på samme merke) og hun står hardnakka på at hun ikke har glemt pillene...

 

Har dere noen lignende historier, eller tror dere det er hun som prøver å dekke over at hun har glemt å ta pillene?

Lenke til kommentar

Kan bli gravid selv om man har husket å ta alle pillene. F.eks om man har kastet opp eller hatt magesjau og pillene ikke har fått virket lenge nok. Eller om man har tatt dem for seint. Ellers er det jo faktisk litt under 1% sjangse for å bli gravid selv om man har tatt pillene helt riktig og passet på de tingene jeg nevnte..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...