Gå til innhold

Vannkjølt toppmodell fra OCZ


Anbefalte innlegg

stigfjel: Jeg har PC8000-brikker som klokker lengre enn Dominator-brikkene du skryter så uhemmet av...

 

Dominator er på langt nær alene på toppen. OCZ har Titanium Alpha VX2-serien, Corsair har C3 og Dominator, G.Skill har 6400Hz C3-brikkene sine bl.a., GeIL har en serie meget gode brikker osv osv.

 

Såvidt jeg vet har ikke OCZ noe til felles med Corsair, dette gjelder brikker, heatspreadere/kjøleløsninger, printkort eller fw.

 

For eksempel gjør mine PC8000 TiAlphaVX2 DDR1000 @ 4-3-4-4 1T på 2.2V, Dominatorene klarer ikke 1T på høyere enn 920MHz før memtest overøses med feil, og dette på 2.5V i det hele tatt for å få det til å starte.

 

Misforstå meg rett, jeg har både Corsair Dominatorer, C3er og OCZ-brikker til langt mer enn du kan tenke deg og jeg kan si deg sikkert at OCZ og Corsair er _LANGT_ fra like på NOEN som helst områder!

 

Enten kommer du med belegg for det du sier, enten i form av eksempler og bevis, ellers fjerner du den flåsete uttalelsen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg viser bare til den testen av Dominator-brikkene som hw.no gjorde. Og testen viste at Dominator-brikkene hadde en god kjøleløsning. Selvfølgelig finnes det mange andre gode alternativer. Har ingen grunn til å tvile på det du sier, når du viser at du har førstehåndskunnskaper om mange forskjellige brikker. Mente ikke å være flåsete på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det ser ikkje ut som om at vatnet når brikkene eingong, dei går jo berre ovan på brikkane! vil det hjelpe mykje eller?

7344092[/snapback]

Det hjelper nok, men jeg vet ikke hvor mye. Vannet kjøler jo kjøleribbene som sitter rundt RAM-brikkene så det burde jo gi relativt god kjøling.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Det är relativt liten yta som skall kylas när man tänker på hur små DDR2 chips är. Jämför det med hur stort printkortet och spridaren är så behövs det inte mycket för att det skall hjälpa på. Microns blir lika varma vid 2.35 volt som gamla goda VX (BH5 etc) brickorna var vid 3.4 volt. Att denna lösning ger kallare resultat än en högljudd luftkyld lösning är det ingen tvivel om. Det enda jag skulle vara kritisk till är att denna skulle väl strypa vattenflödet rätt så rejält i en loop skulle jag tro.

 

Stigfjel,

 

Ingen tar inte illa upp alls, tvärtom. Diskussion är bra på alla sätt. Men för att vara på den helt ärliga sidan är det faktist Corsair, Mushkin och ett par andra som har kopierat OCZ ide'er rätt så rejält. Minns jag inte fel tog OCZ patent på en sådan här lösning för många, många år sedan. Visste du att gaming mousemats blev upfunnet i ett garage av OCZ? En arbetskamrat till mig satt i sitt garage för en herrans massa år sedan och spelade quake och som alla andra på den tiden så fick ju folk "musarm" så han slipade ned en plastplatta helt blank och en annan "rough" för bättre aim, och vips, där var den. Se tex på boostern som kom för ett par år sedan. Många gjorde prototyper men ingen kunde sälja dom pga av OCZ har patent på den. Det ligger mycket, mycket mer pengar och framför allt tid bakom en ny produkt än vad de flesta tror. Det är inte bara att kopiera och tro att allting blir lika bra (eller dåligt för den delen). En sak är i alla fall helt klinkande klart. Corsair har då inte varit innovativa med någonting de har släppt de sista 3 åren i varje fall. Dominator ser originell ut, ja, men det finns ett par tyskar som kom med nästan identiska saker för ett par år sedan. Lite OT, ursäkta för det, men bara ett par ord om hur det egentligen är :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...