Gå til innhold

"Profilerte kvinner" blir høyere prioritert


sixx

Anbefalte innlegg

vet ikke hvor jeg skal plassere denne tråden men jeg synes den passet best her.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158245

 

På denne linken står det om at hun der kjente sexologoen har fått et brev om sexuelle saker og ting. Hva søren! slik blir jeg forbannet av å lese! Jeg tør først og fremst påsttå at drapstrusler er mye mer alvorlig enn dette her!

Og for det andre, hvorfor i alle dager står det PROFILERTE kvinner?! er ikke alle like mye verdt kanskje??

 

Dette irriterer meg for jeg vet faktisk om en person(en kamerat) som har fått masse drapstusler i postkassa og på telefon. Personen anmeldte saken, men politiet giddet ikke gjøre noe som helst! saken ble henlagt og truslene kom fortsatt. I mitt hode mener jeg også at drapstrusler er mer alvorlig enn sextrusler. begge dele er alvorlig såklart!

 

men vorfor har det seg slik at "profilerte" kvinner blir prioritert høyere enn "vanlige folk"??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har vel strengt tatt ikke noe med at de er profilerte i seg selv å gjøre. Det er derimot avisoppslagene som gjør at politiet lover action, altså den såkalte "TV2 hjelper deg"-effekten. Nå burde ikke politiet skule til mediaomtale, men de er vel avhengig av god PR som alle andre.

 

Så er selvsagt avisoppslagene et resultat av at noen av ofrene er profilerte. Men at media prioriterer kjendiser er en helt annen problemstilling enn om politiet gjør det. Medias kjendisjag kan avisleserne skylde seg selv...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...