edds Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Hei! Topic sier det meste - hvilken unit scale er mest historisk korrekt? Jeg vil også vite hvilken scale dere bruker, og om antall soldater påvirker befolkningen i byer; vil byene bruke mer av befolkningen til soldater når man spiller med høyere unit scale? Mvh Edds
Gunfreak Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 folke tallet er ikke lenger påvirket av hvor mange soldater du lager lengre. historisk hadde slag på denne tiden ca. 20-40k soldater tilsammen på begge sider. så huge er den som kommer nærmest.
edds Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 Takker for svar. Gikk akkurat over fra large til huge, mye deiligere å se 4-5 archer-regimenter fyre av rundt 1000 piler samtidig.
SWAT dude... Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Huge 120mann per unit var vel lite i forhold til det man hadde IRL men det vet jeg ikke sikkert så spør gunfreak.
dravisher Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 folke tallet er ikke lenger påvirket av hvor mange soldater du lager lengre. 7332715[/snapback] Vil det altså si at soldatene man trener ikke tapper folketallet i den aktuelle byen? Finnes det i så fall noen gode grunner for å ikke bruke huge unit size?
Dark Archon Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 folke tallet er ikke lenger påvirket av hvor mange soldater du lager lengre. 7332715[/snapback] Vil det altså si at soldatene man trener ikke tapper folketallet i den aktuelle byen? Finnes det i så fall noen gode grunner for å ikke bruke huge unit size? 7334700[/snapback] L.A.G.G jeg har vel medium i og med at mine største avdelinger har 75 menn , det holder for meg dog, de største slagene blir da mellom ganske kollosale styrker anyways
Gunfreak Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 folke tallet er ikke lenger påvirket av hvor mange soldater du lager lengre. 7332715[/snapback] Vil det altså si at soldatene man trener ikke tapper folketallet i den aktuelle byen? Finnes det i så fall noen gode grunner for å ikke bruke huge unit size? 7334700[/snapback] det stemmer, men folketallet bestemmer hvor mange soldater du kan lage, jo høyere folketall jo flere av special units kan du lage.
dravisher Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Ja dårlig FPS er vel noe som kan bli et problem. Vet at 120*20 langbuefolk med flammepiler versus en enhet knights funket fint på PC-en min i allfall, men man burde vel teste litt mer først. gunfreak19: Hva mener du med special units?
Dark Archon Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Ja dårlig FPS er vel noe som kan bli et problem. Vet at 120*20 langbuefolk med flammepiler versus en enhet knights funket fint på PC-en min i allfall, men man burde vel teste litt mer først. gunfreak19: Hva mener du med special units? 7335379[/snapback] Jeg tror han mener units som: Teutonic Knights, Huskarls, Zweihander og andre ganske spesielle units
Gunfreak Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 ja, de jeg mente mest, men selv vanlige fuedal knights og armord swordsmen også alle ikke milits units og peasent units
Camper_killer Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 (endret) I kampen om hastings var det vel bare 30 000 mann hvis jeg ikke husker feil. Få slag i middelalderen var store, siden det var en nedgangstid. Det finnes få korrekte kilder om antall mann i slag, siden det normalt var under 1/6 av det som ble sagt. I romertiden så var det ca. 300 000 i det siste slaget mot Attila som faktisk svekket hæren hans. Tviler på at det egentlig var så mange, tror det et mer realistisk tall er 120 000. Huge er mest realistisk, men det burde alikevel vært 10 ganger så mange. Endret 22. november 2006 av Camper_killer
Gunfreak Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 (endret) hastings hadde vel så lite som 20k, 10k på vær side, fra 1600 begynnte hærene og slagene og vokse sakte, men selv da var det skjeldent at det var mye mer en 50k solater samtidg da logistiken ikke hadde kommet langt nok til at de kunne stappe så mange mennesker på samme sted. først under napoleons krigene begynnte hærene og bli seriøst store, der det er mange slag med over 100k og en del over 200k og noen få over 300k med battle of nations som størte med 550 000 soldater under et slag Endret 22. november 2006 av gunfreak19
mortenmm Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg holder meg til large army, rett og slett fordi hvis det blir for mange, begynner det å hakke...
Axl91 Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg er nå på turn 84 med england... Jeg visste ikke at man kunne forandre støørelsen på regimentene Regimentene blir ikke større når jeg loader kampanjen etter å ha gjort instillingen... Må jeg starte ny kampanje?? har ikke veldig lyst til å restarte noe som går bra Axl F
mortenmm Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg er nå på turn 84 med england... Jeg visste ikke at man kunne forandre støørelsen på regimentene Regimentene blir ikke større når jeg loader kampanjen etter å ha gjort instillingen... Må jeg starte ny kampanje?? har ikke veldig lyst til å restarte noe som går bra Axl F 7338305[/snapback] Dette merket jeg og, så hvis du vil ha større hærer, må du nok begynne på nytt, beklageligvis..
Axl91 Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 (endret) Dette merket jeg og, så hvis du vil ha større hærer, må du nok begynne på nytt, beklageligvis.. 7338391[/snapback] Jaja... får vel bruke sjansen til å skru opp vanskelighets graden... Noen tips om hvilken annen fraksjon jeg skal bruke.. har hatt england som tidligere nevnt:P Axl F Endret 22. november 2006 av Axl91
Mildir Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Dette merket jeg og, så hvis du vil ha større hærer, må du nok begynne på nytt, beklageligvis.. 7338391[/snapback] Jaja... får vel bruke sjansen til å skru opp vanskelighets graden... Noen tips om hvilken annen fraksjon jeg skal bruke.. har hatt england som tidligere nevnt:P Axl F 7338469[/snapback] spania var morsomt
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 (endret) Jaja... får vel bruke sjansen til å skru opp vanskelighets graden... Noen tips om hvilken annen fraksjon jeg skal bruke.. har hatt england som tidligere nevnt:P frankrike spiller jeg med de er artige. skal prøve turks neste gang tenker jeg. må bare vinne så jeg får de unlocka Endret 27. november 2006 av KRAFortune
Cuneax Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Hvordan er spillbarheten på enklere nivå enn Very Hard? Er jo forholdsvis enkelt på Very Hard, ting tar bare tid
Gunfreak Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 jeg merker ikke noe forskjell jeg, syns det er helt likt på hard, normal og easy, har bare prøvd VH på custom battle så jeg kan ikke si noe om kampanjen er vanskligre, men H,N og E er helt like for meg, tenke jeg skulle prøve en easy bare for å se om inquisitaors var mindre plagsome på E men det var helt likt. hærene er like små/store samme sammensetting osv. Ai er helt lik også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå