Gå til innhold

Ovregang fra 2,5 til 3,5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

harddisken på den bærbare PCen min har litt problemer med filsystemet. Og jeg har selvfølgelig ikke vært så smart å ta regelmessig backup :cry: Planen er nå å prøve å redde litt data ved å lage et bilde av harddisken og legge den over på den andre PCen min. Problemet da er vel at jeg må ha en overgang fra 2,5 til 3,5...har bare funnet en på QXL, og har ikke veldig lyst til å kjøpe derifra. Den var dessuten til 3,5 IDE, og tror vel ikke jeg har støtte for det på hovedkortet. :hmm: Hjelp, jeg må redde bildene mine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har dette eksterne kabinettet som det linkes til over, det fungerer helt problemfritt med de diskene jeg har hatt i det. anbefalles. Men dersom din maskin har sata kontrollere er det vel ikke noe problem? Da trenger du ikke noen overgang

connectors.jpg

The SATA interface makes it compatible with a desktop system without an adapter.

What good is a SATA notebook drive? SATA is important because it allows a notebook drive to be easily integrated into a desktop system without requiring a separate adapter.

Endret av mandela
Skrevet

Ok, trodde jeg trengte en overgang fra 2,5 til 3,5 selvom begge er SATA jeg...men nå ble jeg veldig glad. Håper bare jeg får reddet ut noe data av disken da. Det er en filsystemfeil, hvor gode er sjansene for at noe kan reddes? Har dessverre vært litt sløv med defragmenteringen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...