Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

diabetes, har jeg fått det? :(


Sweet

Anbefalte innlegg

Hei.

 

sitter og lurer på om jeg kanskje begynner å få diabetes, fordi i det siste har jeg fått noe som kan ligne anfall, eller hva jeg skla kalle det. slik at jeg blir dårlig i magen, må på do, kaldsvetter, skjelver, svimmelhet. osvosv osv.

 

leste noen symptomer på diabetes -(ja vet man blir hypokonder av det..hehe)

 

og jeg hadde en del av de symptomene..

 

men det sto også at man IKKE skulle ha mage trøbbel , eller at man blei dårlig når man hadde lavt blodsukker. høyt derimot kunne man få det, men jeg har jo ikke øhyt blodsukker fordi det ville kjentes ut åp en helt annen måte.

 

 

anyone? :(

 

 

//Sweet

 

EDIT: kan legge til noe små info da.. føler meg ikke sulten i det hele tatt.. selv om jegvet at jeg ikke har spist.

 

drikker en del brus i forhold til hva folk anser som normalt, men er som oftest no light brus jeg drikker siden det er det eneste vi har på skolen...

 

help...

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, kan man få sjkket slikt på diverse helsestasjoner for ungdom og lignende? hvis ikke, mye koster legen? skal til helsestasjon i morra for og sjekke en del småting anyway.

7314360[/snapback]

 

Hvis du har noen slektninger, foreldre til venner eller noen andre som har en blodsukkermåler (kanskje noen med diabetes) så kan du jo måle blodsukkeret ditt hos dem. :-) Noen apoteker har vel også blodsukermålere for publikum?

Lykke til!

Lenke til kommentar

Peser du mye kaffe og/eller cola? Jeg fikk plutselig symptomer lignende dine tidligere i år. Jeg har i mange år helt nedpå noen liter kaffe og cola daglig. Jeg tenkte jo ikke på at dette var grunnen, så jeg ble jo ikke bedre. Sjekket meg for cøliaki m.m. uten resultat. Fant ut etterhvert at det nok var koffeinen. Kuttet cola, og prøvde å kutte kaffe. Men litt på morraen må en ha. Det viste seg kjapt at jeg hadde rett, fordi idet jeg tok to kopper kaffe eller en cola, kom symptomene raskt.

Jeg utviklet rett og slett akutt allergi/intoleranse for koffein.

 

Dette er noen måneder siden, jeg drikker nå endel kaffe igjen, uten problemer(litt uryddig mage innimellom, men det kan jeg leve med i bytte med herlig kaffe :p). Så det ser ut til at kroppen rett og slett fikk nok, i en periode jeg lå på sykehuset(ironisk nok) uten særlig å gjøre, og dermed drakk kaffe hele dagen.

Kuren var rett og slett å gi kroppen en pause. Jeg holder meg fortsatt unna cola, jeg har utrolig nok ikke lyst på etter dette, selv om jeg var fullstendig frelst og avhengig før jeg ble dårlig. Cola-trangen er som forduftet, uten at jeg gikk inn for det. Det er ikke kaffe-trangen. :p

Lenke til kommentar

ja det kan jo være detet at man utvikler allergiske reaksjoner på ting, kan jo være en mulig.

 

Men har per i dag hatt symptomene kun på morgenen da jeg ikke hadde spist på ca 12 / x antall timer.. så det e rforståelig.

 

Men får se utover dagen hvordan det blir. har ahtt i meg et varmt måltid med pasta på skolen, og har ikke hatt noe uvelheter utover det lille på morgenen :)

 

skal dog likevel til legen om ca 2 timer hehe.

Lenke til kommentar

Hvis man har diabetes så er det ikke tilstrekkelig å måle blodsukkeret hjemme.

 

Jeg mistenker og at jeg har diabetes. Er unomralt tørst. Våkner om natta av at jeg må ha vann, er konstant tørr i munn og hals. Er fryktelig trøtt og sliten, selv om ingenting skulle tilsi det. Alle i mamma sin familie har diabetes :/

 

Edit: Har også gått ned i vekt uten at jeg har gjort noe for det.

 

Skal til lege på fredag, gruer meg litt. Tror ikke selv jeg har diabetes, men greit å få det sjekket. Er litt slitsomt det her i lengden..

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

var hos legen i dag.. og det som hu sa var at jeg hadde litt lavt blodtrykk, og dette kunne utgjøre de symptomene jeg forklarte. men hun kunne dessverre ikke måle blodsukkeret mitt ettersom det måtte gjøres over lenger tid og slikt da... men uten om det var jeg frisk :)

 

blodtrykket kan stabilisere seg selv etter vært. må bare leve litt sunt en stund :p

Lenke til kommentar
var hos legen i dag.. og det som hu sa var at jeg hadde litt lavt blodtrykk, og dette kunne utgjøre de symptomene jeg forklarte. men hun kunne dessverre ikke måle blodsukkeret mitt ettersom det måtte gjøres over lenger tid og slikt da... men uten om det var jeg frisk :)

 

blodtrykket kan stabilisere seg selv etter vært. må bare leve litt sunt en stund :p

7324201[/snapback]

 

Ville hun (legen) ikke måle blodsukkeret ditt?? Jeg synes hun burde ha gjort det. Selv om det ikke nødvendigvis ville ha gitt et resultat som peker i retning diabetes, KUNNE det ha gjort det. Det er jo som de fleste vet gjort på 1 minutt.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker og at jeg har diabetes. Er unomralt tørst. Våkner om natta av at jeg må ha vann, er konstant tørr i munn og hals.

7323313[/snapback]

 

Opplever det selv, og det er ikke noe farlig. Det er et symptom, men husk at folk ogsaa er forskjellig. Selv maa jeg ha vaeske hele tiden. Kan fint sluke i meg 5 liter med vann daglig, hvis ikke mer. Jeg drikker vann naar jeg kjeder meg, drikker brus elelr juice hver gang jeg sitter ved en pc eller film. Jeg maa rett aa slett ha noe vann aa sutte paa, ellers blir jeg panisk.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker og at jeg har diabetes. Er unomralt tørst. Våkner om natta av at jeg må ha vann, er konstant tørr i munn og hals.

7323313[/snapback]

 

Opplever det selv, og det er ikke noe farlig. Det er et symptom, men husk at folk ogsaa er forskjellig. Selv maa jeg ha vaeske hele tiden. Kan fint sluke i meg 5 liter med vann daglig, hvis ikke mer. Jeg drikker vann naar jeg kjeder meg, drikker brus elelr juice hver gang jeg sitter ved en pc eller film. Jeg maa rett aa slett ha noe vann aa sutte paa, ellers blir jeg panisk.

7330798[/snapback]

Dette er ikke noe jeg har hatt for lenge/alltid. Jeg har alltid drukket mye vann, er omtrenet bare det jeg liker. Det er kun den siste tiden at jeg føler meg svært dehydrert og er tørr i munn og hals. I tillegg kjenner jeg at migrenen ofte er på vei (siden jeg føler meg så dehydrert). Men det trenger selvfølgelig ikke være diabetes.( Håper så klart at det ikke er det. )

 

Edit: Og siden jeg har en del andre symptomer som kan tyde på diabetes og alle i mamma sin familie har det, så vil jeg uansett få det sjekket ut :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Sweet: Testes over lang tid? Hva er det forno bullshit? Er bare å ta en blodprøve så måler man langtidsblodsukkeret (de siste 3månedene er det vel) så finner man fort ut om du har det eller ikke..

 

Mirann: Du har akkurat samme symptomene som meg. Bare at jeg fikk plutselig dårlig syn nesten over natta også. Ville ha skreket meg til legetime asap jeg altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...