Gå til innhold

Verneplikt i Norge


Anbefalte innlegg

Problemet med en profesjonell hær er at du får den gjengen du absolutt ikke vil ha. I Storbritannia er det ikke uvanlig at "tapere" verver seg fordi de er for dumme til å få seg en skikkelig utdanning og/eller jobb. Så har vi selvsagt cowboyene, disse machogutta som har sett en Rambo-film eller to for mye. De skal inn og skyte med børse og være tøffere enn Arnold. Vet ikke hvor relevant det er nå, men under "Urgent Fury" gjennomsyret disse dyrene de amerikanske elitestyrkene.

 

Men det skulle vært allmen verneplikt for kvinnfolk også, viss de vil ha likestilling så er det ingen vei utenom. Tar ikke Ottar og likesinnede seriøst før de krever noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siviltjensten er lenger enn miltitærtjenesten, grunnet avskrekking. Etter endt siviltjenste blir man kalt inn i sivilforsvaret, som ligger under militæret i en eventuell krig [sick]

 

Det norske forsvar er et pengesluk, totalt ubrukelig og umoderne. Det får være enten eller, ikke noe så middelmådig som det er nå.

 

Det hadde vært bedre å legge ned vårt nåværende forsvar og heller brukt pengene på Kola halvøya til atomopprenskning/ sikring. En trussel som er reel, og som skremmer meg mest.

 

De som mener at forsvaret må bestå for å kunne gjøre menn ut av gutter, finnes det ingen argumenter mot... men ærlig talt :lol::lol::lol: var det ikke Zappfe som sa "man skal lære seg å le av mørket" :lol::lol: :lol:

Lenke til kommentar
Siviltjensten er lenger enn miltitærtjenesten, grunnet avskrekking.

 

Det er litt fordi man slipper rep også er det ikke? Jeg hadde 10.5 måneder tjeneste, og må nå ut nesten hvert år på repp, siden jeg ble overflyttet til HV. Selv om de aller fleste ikke er nok på rep. til å forsvare de månedene ekstra, så tror jeg det er grunnen til at militærtjenesten er kortere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Totalnekt er en fin ting, du får klareringsgrad: 0 og slipper straffearbeid som "siviltjeneste" innebærer.

 

Totalnekt oppfordres på det varmeste.

Nesten helt uproblematisk juridisk også, dersom det noen gang blir en rettsak mot deg (over 80% vinner, hvis man likevel taper er man samvittighetsfange og får brev fra Amnesty :D )

 

kampanjen mot verneplikt:

http://www.pluto.no/doogie/ga/huset/kmv/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...