Gå til innhold

Halo 2 Online vs Gears of War Online

Wyldelife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva "disk huter" betyr, men kan jo gi deg min subjektive mening om saken.

Å snakke om hvilket spill som er artig eller best online blir tåpelig selv når man snakker for seg selv så da tar jeg heller opp funksjonaliteten som jeg synes er altfor dårlig i Gears of War.

- Halo 2 er lysår foran GoW når det gjelder å finne games. I halo 2 kan man lage custom games slik som i GoW, men man har også Halo 2's fantastisk geniale matchmaking system.

- I Halo 2 kan man lage et party, invitere vennene sine for så å finne et spill gjennom matchmaking. Og da finner man 99% av tiden et spill der alle kommer på samme lag. I GoW derimot kan man bare joine sammens med den man spiller splitscreen med. Skal man ha med flere må man invitere de til gamet og dette fungerer så godt som bare når man lager et game selv og setter av plasser. Og likevel er det godt gjort å få alle på samme lag.

- Halo 2 så fortsetter gamet dersom hosten leaver. I GoW er det over og ut.

- Gjennom matchmaking kan man unngå alt som heter horete hoster som kicker, delayer etc. etc. Man slipper også spill med teite game settings dersom man bare vil spille et raskt spill.

- Det er ingen måte å se latencyen til et game på i GoW. Her må man bare håpe på at man joiner et Europeisk eller i beste fall Skandinavisk game. Etter kanskje 50 GoW games har jeg ikke fått annet enn laggete US games.

Dette er det jeg kommer på i farta. :) Epic har mye å jobbe med for å si det sånn.

Skrevet
Regner med at GoW er blottet for story, så da lurer jeg på om GoW online er bedre enn Halo 2 onlinen?

Disk huter

7304808[/snapback]

Da regner du feir du med feil. Det er story i GoW også.

GoW online bedre enn Halo2? Tja. Online biten til Halo 2 er nok mere omfattende. Men det er laaangt morsommere å spille online i GoW.

Skrevet

Grunnen til at jeg snakket om story, var motivasjon til å spille igjennom campaign, siden jeg har lest at den nesten ikke hadde story, kjøpere man spillet bare for online. Takker for gode svar(spesielt Twiik, tusen takk), tror jeg venter på Halo 3, da får jeg god story og ekselent graphix.

BTW; disk huter, betyr diskuter :p Tok bare en "artig" vri på den :p

Skrevet

Er faktisk mer historie i spillet enn jeg trodde på forhånd utfra hva som ble skrevet i div review`s. Men syns ikke det er så viktig. Jeg syns et sikkelig bra gameplay er viktigere.

Skrevet
Grunnen til at jeg snakket om story, var motivasjon til å spille igjennom campaign, siden jeg har lest at den nesten ikke hadde story, kjøpere man spillet bare for online. Takker for gode svar(spesielt Twiik, tusen takk), tror jeg venter på Halo 3, da får jeg god story og ekselent graphix.

Snakker du om at du ikke vil bruke penger? Det er jo drit lenge til Halo3 kommer så hvis du skal sammenligne så er det bare teit.

Kjøp gears nå og halo om nesten ett år. Du kommer nok til å kjøpe flere spill i mellomtiden. :hmm:

Skrevet

BTW; disk huter, betyr diskuter :p Tok bare en "artig" vri på den :p

7305206[/snapback]

Personlig driter jeg om i et spill har story eller ikke, så lenge spillbarheten er bra, så det blir litt dumt å si at man ikke kjøper et spill, og ikke er interessert i å spille enspiller om det ikke er story. Det er likevel en helt annen opplevelse enn flerspiller, men uansett, hver sin smak.

Skrevet (endret)

Selvsagt er det fint med en knakende god historie, men alle spill trenger vel ikke ha det? På samme måte som en ikke ser en Rambo-film eller American Pie for sin utrolige historie, spiller en heller ikke Gears of War eller f.eks. et Mario-spill fordi historien er så fantastisk. En gjør det fordi spillet er morsomt.

Endret av Mr.FOXHOUND
Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Foretrekker multiplayer i Halo 2 fremfor GeoW. I halo 2 slipper man å bruke halve tiden på å lete etter motstanderne, og skulle man være den uheldige og være den første på laget dit som dør må man vente i flere minutter til neste runde starter. I halo 2 er det instant action hele tiden, problemet mitt er at etter 3 år er jeg gått lei Halo 2...

For øvrig hva har story å si for online-delen?

Skrevet

Det med story er jo individuelt.

Selv er jeg av typen som alltid klikker forbi cut-scenes i spill.

I spill som GTA-serien og Saint's Row klikker jeg raskt forbi mas og yada-yada-yada.

Kanskje derfor jeg aldri falt for Final Fantasy-spillene. Der er det vist nok en story man skal følge med på.

Derfor tror jeg GeOW sin minimalistise story blir helt topp for meg. Kanskje jeg til og med tar meg tid til å få med meg den lille storyen som er der.

For folk som er ute etter en fantastisk historie, så er sikkert ikke GeOW spillet nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...