Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-vitamin mot arr?


Nie

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt rykte om at E-vitamin virker inn på huden, og hjelper den med å lege sår/arr fortere, og få arrene til å blekne da. Jeg lette litt rundt på google, men jeg fant ikke så mye, bare noe om at E-vitamin piller hjalp til å forebygge kreft. Jeg fant også en form for flytende E-vitamin, som man skal dryppe i drikken, men som til nød kunne smøres på huden. Nå lurte jeg på om det kanskje var noen som viste noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jobber i helsekostbutikk ved siden av studiene, og har blitt fortalt av mine erfarne kolleger at E-vitamin virkelig kan være verdt et forsøk hvis man ønsker å motvirke eller behandle eksisterende arr. E-vitamin er en veldig god antioksidant for huden. Vet at det finnes en flytende E-vitamin fra Metagenics - var det denne du hadde funnet...? Du trenger uansett ikke kjøpe flytende. Det holder å kjøpe E-vitamin i kapselform, lage et lite snitt eller hull i kapselen og stryke det flytende innholdet på hudområdet du vil behandle. Spør i en helsekostbutikk nær deg, de vil helt sikkert kunne gi deg råd og hjelpe deg med å finne et e-vitaminprodukt som egner seg :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Striper på armer og ben, noen ord og bokstaver her og der. Ikke dype, stort sett ikke hvitt, mer rødlige. Om du forstår hva jeg mener?

 

Men å kverke E-vitaminkapsler i Aloe Vera krem funker fantastisk, mye lettere å smøre utover da. ^^,

Lenke til kommentar

Ser ut som at du egentlig har fått svar på det du lurte på, men tenkte jeg skulle legge til litt info. Da spesielt den delen om arr i sollys, da dette kan gjøre de verre igjen. Er desverre på engelsk, da det er fra et annet forum jeg er på, om det er noe du lurer på, er det alltids bare å sende en pm.

 

Cica-Care* is an advanced form of silicone in an adhesive gel sheet which is used by the medical profession to reduce red or dark and raised scars. It has recently been made available in pharmacies for people to buy and use themselves. Cica-Care reduces both new and old scars, red and raised scars and is safe for use by all members of the family. Tests indicate that the average improvement time should be between 2 - 4 months.

 

Vitamin E Cream

Although Vitamin E Cream is sometimes recommended for the self-management of scars, there is no medical evidence to suggest that it has an effect.

 

Cosmetic Camouflage

Cosmetic camouflage is not a scar therapy as such but it can be a very effective way of disguising a scar, birth mark, 'port wine' mark or vitiligo (a condition which destroys pigment in the skin causing white patches). It is important to remember that scars are quite different from the other conditions mentioned above, though they can also benefit from cosmetic camouflage.

 

Taking care of scars in the sun

 

While it's always important to protect your skin from the sun's rays, it's especially important to cover up scars.

 

That's because sun damage to healing skin can last much longer than that weekend suntan.

 

A number of factors go into how visible a scar will be once the skin's healing process ends. Factors such as genetics and the nature of the wound cannot be controlled, but another factor -- care of the scar -- can, and one of the most important ways to care for a scar is to protect it from the sun.

 

Scars are particularly sensitive to sunlight and can sunburn faster than healthy skin, according to the American Academy of Dermatology. Once a scar becomes sunburned, it can remain discolored or darkened and may not fade back to match the color of your healthy skin.

 

For that reason, if you've got a fresh scar, doctors advise avoiding exposing the wound to the sun altogether. Try wearing protective clothing such as shirts with long sleeves, long pants or large-brimmed hats.

 

If clothing doesn't cover the scar, make sure to use a sunscreen. Sun blocks that use zinc and titanium are recommended, but any sunscreens that have a sun protection factor (SPF) of 15 or greater should be acceptable if applied frequently.

Lenke til kommentar

Neida, er nok ikke bare psykisk, men om du ser forandring, så vil det nok hjelpe på det også :)

 

Bare vær litt ops på direkte sollys, kjedelig å behandle de så de blir "nøytrale" bare for at de skal "brennes" fram igjen av solen.

Så solblokk eller bare dekke til med klær.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...