Gå til innhold

Klokke korrupt på samtilge bærbare på skolen


gardso

Anbefalte innlegg

På skolen min har alle på allmenn bærbare maskiner, og alle får tilbud om å leie pc, eller bruke egen bærbar.

 

De fleste leier pc, men hos alle desse, er det ett merkelig problem med nettopp klokken.

 

Mer nøyaktig er maskinenens klokker korrupte på alle maskinene skolen har kjøpt, som de leier ut til elever. Dette gjelder ca 100 IBM-maskinene, men også en 50-60 ulike Acer-maskiner! Det som i hovedsak hender, er at du stiller klokken, og etter 10-20minutt, stiller den seg frem/tilbake ett visst antall minutter (fra 10-30minutter). Hvor mye klokken stiller seg selv er forskjellig fra maskin til maskin. Dette gjentar seg uansett om du prøver å stille klokken tilbake til riktig tid igjen.

 

Jeg har prøvd å stille klokken i BIOS, som hjalp lite.

Jeg har også sett etter at klokken på serveren/-ene alle er koplet til, er riktig.

 

Det som er å nemne, er at alle pcene er meldt inn i ett skoledome, (om det kunne være nyttig info?), OG at vi som har egne pcer, som meg (Tundra), som også har samme domene innstallert, ikke har dette klokkeproblemet.

 

Finst det noen med gode råd eller erfaringer rundt dette? Hadde nemlig vært supert å kunne hjelpe 150 elever med å komme tidsnok til timer o.l! :D

Endret av gardover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en innstilling ett sted der man kan velge å la klokka stille seg automatisk etter en server, er ikke sikkert dette er problemet siden det ikke er noe fast mønster for hvor mye klokka stilles. men verdt å sjekke. Tror du finner det under regionale innstillinger i kontrollpanelet (sitter ikke på xp nå så får ikke sjekket)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...