Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorn "Dauer" Når jeg setter den i gir.


Snytefant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har du byttet dyse etter du hadde på effekt anlegg ?

7297897[/snapback]

 

Vet Ikke..

Kjøpte den for en uke sia ca. så jeg vet ikke hva ho jeg kjøpte den av har gjort. kjøpte den med effekt anlegget på..

Skrevet (endret)

Du må ruse motoren mer før du tar igang og holde et høyere turtall mens du kjører igang. Effektanlegget er toppdrag. Hvis du bare ruser litt og så begynner å slippe clutchen med lavt turtall, vil den bare dø ut fordi effektanlegg har elendig bunndrag (drag på lavt turtall). Rus motoren på sånn passelig høyt turtall og hold den på det turtallet når du slurrer inn på første giret (slipper clutchen). Da går det nok bedre :).

Endret av chrml
Skrevet (endret)

Ok :) ..Men har bytta til orginal anlegget nå (Må årne et hull som har kommet i effektanlegget) å det samme skjer nå?

Men så er det en ting til..

Den er sykt tung starta..

Er det noe jeg kan gjøre med det?

Endret av --MrDave--
Skrevet

jeg ville ringt eller snakka med han fyren du kjøpte mopeden med så du får vite om dysen er bytett. vist den ikke er det (når effektanlegget er på) kan sylinderen skjere seg.

Skrevet
Men hvis sylinderen er skjært..

Må jeg kjøpe en ny sylinder eller kan jeg gjøre noe med den?

7298282[/snapback]

Tviler på at den er skjært.

 

Du gir gass når du prøver å starte, ikke sant? Skru på choken og gi litt gass, så tråkker du. For meg funker det med ca 1/5 gass, men det varierer litt fra moped til moped. Det jeg gjorde når mopeden var ny var å tråkke uten å gi gass :p. Da kunne jeg tråkke i evigheter uten at den starta (først etter 10 min med tråkking osv...). Nå starter den på første eller andre tråkket midt på vinteren med choken på og litt gass. Er de første tråkka som gjelder somregel, for tråkker du et fire-fem ganger uten at den starter så er det så mye bensin i sylinderen at den kan bli veldig vanskelig å starte :p. Da må du somregel trillstarte ned en bakke eller noe.

Skrevet (endret)

Var utte å kjørte litt nå..

Da funka alt perfekt :)

Da blire mer kjøring i mårra hvis det ikke regner så mye :D:w00t:

Endret av --MrDave--
Skrevet
noe av grunnen til at den har vert tungstartet er vel det at motoren er kald :p

7299544[/snapback]

Mulig at trådstarter ikke har varmet opp motoren skikkelig før han tar igang.

 

Det er veldig viktig at motoren varmes opp skikkelig før man kjører. Nå som det er så kaldt i lufta bør man starte opp med choken på og bare gi nok gass til at motoren holdes igang (lavt turtall) i et minutt eller noe. Så skrur du av choken og lar den gå på tomgang litt til, noen minutter kanskje.

 

Ikke rus den hardt når den er kaldt, da kan stempelet utvide seg for fort i forhold til sylinderen, så skjærer alt seg når stempelet skviser seg fast i sylinderen. Bruk alltid noen minutter hver gang du starter opp på å varme motoren sakte.

 

Ikke kjør hardt de første minuttene når du nettopp har startet opp eller. Først når motoren er god å varm kan du trekke ut girene skikkelig og kjøre med full gass.

Skrevet

På nyere mopeder\motorsykler er det en sensor ved støtten som gjør at man ikke kan kjøre fremover om støtten er nede, da vil motoren dø ut.

 

Skjekk om sensoren virker eller eventuelt fjærn den, kan være den som tror at støtten er nede hele tiden.

 

mvh. Complexity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...