Gå til innhold

Drukner i E-post (spam) Hva kan gjøres?


Anbefalte innlegg

Har begynt å få utrolig mye søppel mail i det siste, bruker så utrolig mye tid på å slette dette. Ligger kanskje på ca ett hundre om dagen.

 

Benytter meg av Outlook Express 6

 

Hadde tidligere Microsoft Outlook 2003, (som jeg ikke har tilgjengelig lenger) da hadde jeg ikke dette problemet. Den søppel mail jeg fikk, ble automatisk slettet...

 

Hjelp!!

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har begynt å få utrolig mye søppel mail i det siste, bruker så utrolig mye tid på å slette dette. Ligger kanskje på ca ett hundre om dagen.

 

Benytter meg av Outlook Express 6

 

Hadde tidligere Microsoft Outlook 2003, (som jeg ikke har tilgjengelig lenger) da hadde jeg ikke dette problemet. Den søppel mail jeg fikk, ble automatisk slettet...

 

Hjelp!!

7293084[/snapback]

 

 

Generelt:

Ikke få panikk! Din epostadresse har trolig tilfeldigvis havnet på en spamliste (for eksempel ved at noen venner har sent ut "morsomme vitser" til samtlige ved å kopiere hele adresselisten sin inn i "Til"-feltet.)

 

Du bør unngå å ta meldingene inn i en gammel og usikker epostklient som automatisk åpner innholdet i meldingene. Spam-posten er full av web-bugs og andre knep som automatisk sjekker om posten blir åpnet. Epost-adresser som responderer på denne måten får mer spam.

 

Bruk heller en tjeneste som f.eks Yahoo-mail for en periode. Hent inn eposten din i nettleseren på Yahoo, og slett unna spammen. Etter et par uker bør du kunne se en betydelig nedgang i spammen og du vil etterhvert trolig kunne ta ibruk din gamle og innarbeidede epostadresse igjen, hvis du vil.

Lenke til kommentar

hadde samme problemet med at det hopet seg opp med spam. Heldigvis for meg så hadde de som hoster hjemmesiden min (og dermed også mailen) et spamfilter som jeg fikk satt opp på selve mailserveren. etter det har jeg ikke hatt noen problemer med spam.

 

sjekk med de som hoster mailadressen din om de har en lignende spamfilter for mail. kan hende du må betale ekstra for det men det synes jeg er verdt det.

Lenke til kommentar

vil anbefale deg et program som heter Spamihilator:

http://www.spamihilator.com/

 

Meget bra gratis program med mange typer filtre (addons) som er enkle å tilpasse, filtrene lærer i bruk (learning area) og kan enkelt settes opp

til å unngå "false-negatives" o.l slik at du får de nyhetsbrev o.l

som du skal ha - samtidig som junkmail etter hvert forsvinner så godt

som 99% fra innboksen din.

 

Forumet deres har også svært mange hjelpsomme mennesker.

Trenger du noe hjelp med programmet kan du også evt PM'e meg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...