Gå til innhold

Wordpress: Spørsmål vedr. Pages

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg generer en side (Page) i Wordpress, legger alle sidene seg i alfabetisk rekkefølge. Hvordan kan jeg spesifisere hvilken side skal stå øverst?

Slik at jeg får f.eks en slik hiarki:

• Nyheter
  • Informasjon
  • Dagens
  • Om oss
  • Kontakt

Endret av Zande
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, det fungerte! Mens vi er inne på Pages, hvordan kan jeg legge til et bildeikon i Page-lista som går til en side?

F.eks bilde av en stjerne går til en opprettet side.

Skrevet

Tenker du på å ha f.eks. en stjerne ved siden av den siste siden som har blitt lagt til i menyen? Det kan jo bli litt tricky, ettersom alt skjer automagisk, og du ikke kan gi bare én li en klasse, f.eks...

Fant ingen plugin eller noe som kunne hjelpe nå når jeg Googla, heller...

Skrevet (endret)

Bruk linker istedenfor. wp_list_pages er veldig begrenset. Hvis du er klar for litt mer avansert Wordpress-kode kan du gjøre slik:

PHP

<?php query_posts('category_name=nyheter'); // henter ut nyheter. Bytt dette med hvasomhelst ?>

<?php while (have_posts()) : the_post(); // kjører loopen ?>

<a <?php if(is_page('16')) { echo("id='bildelink16'"); } ?> href="<?php the_permalink(); ?>"><?php the_title(); ?></a> 

<?php endif; endwhile; ?>

Du setter altså "bildelink16" som ID når du er kommet der i loopen. Da kan du style dette med CSS.

Jeg ville helst brukt en metanøkkel som pekte til et spesielt bilde og kanskje brukt inline styling.

Det finnes sikkert bedre måter å gjøre det på, men skjønner du hva jeg mener? :)

Endret av Jonas Drange

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...