Gå til innhold

hvordan rydde i kabinettet?


Anbefalte innlegg

Påsken er her og jeg har go ti, så brukte en time og to idag og fikk rydda i kabinette så nå kan jeg trykt legge ut bilder uten og bli hengt ut pga rotete kabinett  :tease:

 

 

 

de 2 første bildene er bilder av kabinette før jeg rydda, det 3. er der som jeg har lagt alle kablenene og de 2 andre bildene er av mitt nåværende kabinett  :dribble:

 

 

EDIT: Leifer'n ute på tur  :whistle:

Sorry for dårlige bilder, vet ikke hvorfor de ble sånn  :hrm:  men dere ser det dere trenger og se ;)

8313580[/snapback]

 

det ble forskjell etter du rydda i det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rydda litt i kabbinettet, men fikk ikke inn vannkjølinga pga festene ikke passet på AM2.Og skal ha inn litt mindre uv lys bytte noen 30cm mot 20.Skal bestille cpu blokk snart også.

 

Før:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
dscn0195ew1.th.jpg

 

dscn0196dp8.th.jpg

 

 

Etter(dog ikke perfekt):

 

dscn0199na9.th.jpg

 

dscn0201xj5.th.jpg

 

dscn0202tt3.th.jpg

8373782[/snapback]

 

har muligens samme kabinett, ivertfall samme form. Synes kabinettet er litt trangt å rydde i. må klemme å presse sånn på kabler. Men etter gode tips fra denne tråden, ble mye bra. Har ikke snudd HD-skapet slik som deg da.

 

Det ble noe annet med de blåe SATA kablene. Fint :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er hva 2 dager med modding av case og et par timer med kabling gjorde for meg:D

Var kansje ikke så galt før heller ,men har da rydda litt etter folka på komplett som satte maskinen sammen.

 

Før:

frfo8.th.jpg

 

Etter:

etterfv9.th.jpg

 

Beklager bildekvaliteten da de er tatt med mobilkamera.

 

[EDIT] Her kommer et bilde som viser litt bedre hvordan sluttresultatet ble

img0054cz9.th.jpg

Endret av Rezern
Lenke til kommentar

Så mye bedre ut etter ryddinga, men hva er de vifte ledningene på bunnen av kassa? er det til skjermkortet eller?

 

Vurderer å sette hdne mine slik du har og se om det blir penere.. Skal hente ny delene på torsdagen og få lyd demper til hdn:P + litt små mask

Lenke til kommentar
Så mye bedre ut etter ryddinga, men hva er de vifte ledningene på bunnen av kassa? er det til skjermkortet eller?

 

Vurderer å sette hdne mine slik du har og se om det blir penere.. Skal hente ny delene på torsdagen og få lyd demper til hdn:P + litt små mask

8404544[/snapback]

 

Hva mener du med Lyd demper til Harddisken? hvordan virker den?

Endret av Dusken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Her er hva 2 dager med modding av case og et par timer med kabling gjorde for meg:D

Var kansje ikke så galt før heller ,men har da rydda litt etter folka på komplett som satte maskinen sammen.

8403959[/snapback]

Hvis du gjemmer de kablene som hører til skjermkortvifta bak noen harddisker elns. vil det se MYE bedre ut. Temperatursensoren som jeg ser dingler "i løse luften" kan også gjemmes (hvis den ikke er plassert der med vilje, da). Du kan jo legge den under noen harddisker, så måler den harddisktempen i stedet + at det ser mye ryddigere ut. De andre små-kablene som går fra hovedkortet (PWR, RESET, HDD-LED osv.) kan sleeves, stripses sammen og legge enda tettere intill hovedkortet.

 

Bra jobbet.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Her er hva 2 dager med modding av case og et par timer med kabling gjorde for meg:D

Var kansje ikke så galt før heller ,men har da rydda litt etter folka på komplett som satte maskinen sammen.

8403959[/snapback]

Hvis du gjemmer de kablene som hører til skjermkortvifta bak noen harddisker elns. vil det se MYE bedre ut. Temperatursensoren som jeg ser dingler "i løse luften" kan også gjemmes (hvis den ikke er plassert der med vilje, da). Du kan jo legge den under noen harddisker, så måler den harddisktempen i stedet + at det ser mye ryddigere ut. De andre små-kablene som går fra hovedkortet (PWR, RESET, HDD-LED osv.) kan sleeves, stripses sammen og legge enda tettere intill hovedkortet.

 

Bra jobbet.

8405888[/snapback]

 

Kablen til skjermkort vifta er nå lagt bak HDD'er og temp sensoren er flyttet helt i toppen på kabinettet.Dette var det eneste bildet jeg hadde som var noenlunde likt slutresultat(var litt sløv med fotograferingen :p )

Men fikk nytt fotoapparat i dag, så det blir nok en uppdate av bildene før kvelden er omme :thumbup:

Disse småkablene har jeg lyst og sleeve men har ikke mer strømpe igjen så da ble det sånn midlertidig.

Neste på listen er vel og lage til en bra løsning på IDE kabelen til DVD'en slik at den blir litt mer sjult :thumbup:

Men med tanke på den korte tiden jeg brukte ble jeg ganske fornøyd med resultatet :w00t:

Lenke til kommentar

Kan prøve og få noen kabler under hovedkortet, slik som skjermkortet og den (USB?) du har nederst i kabinettet.

ATX'en til hovedkortet kunne kansje gått mer rett opp for så dra den langs PSU.

Er noe jeg kom på i farten, kan begynne med dette.Kommer som regel på en del ting når du først setter i gang.

Gleder meg til å se resultatet.

Lenke til kommentar
Så mye bedre ut etter ryddinga, men hva er de vifte ledningene på bunnen av kassa? er det til skjermkortet eller?

 

Vurderer å sette hdne mine slik du har og se om det blir penere.. Skal hente ny delene på torsdagen og få lyd demper til hdn:P + litt små mask

8404544[/snapback]

 

Hva mener du med Lyd demper til Harddisken? hvordan virker den?

8404575[/snapback]

 

 

hehe, jo,Blir litt dårlig valg av ord men blir en Hd silencer.

Noe jeg monterer i cd rom porten og som består av gummi biter som demper vibrasjoner i disken og mye støy!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...