Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har et orgasmeproblem.


Gjest Frøken_Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken_Gjest

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg. Velger herved å være anonym da muligens mannen min vil lese dette.

 

Mitt problem er:

 

Jeg og mannen har vært gift i 1år nå. Vært sammen i 3år. Vi har alltid hatt et utrolig spennende sexliv, men i det siste har jeg rett og slett ikke klart å få orgasme når vi har sex. Jeg er alltid avslappet når vi har sex, og sexlivet vårt er definitivt ikke noen rutine. Vi kan finne på å ha sex hvorsom helst i leiligheten eller f.eks også bilen.

Jeg kommer ikke på noen andre ganger hvor jeg ikke har fått orgasme.. Det har vært slik i de 3siste månedene. Vi har prøvd svært mange stillinger og ikke noe har hjulpet. Vi har også prøvd div. leker.

Det høres ille ut, men da jeg først fortalte han at jeg ikke fikk orgasme ble han svært skuffa over seg selv og mente at alt var hans feil, så derfor har jeg også følt meg litt ille den siste tiden, fordi jeg faktisk "faket" noen ganger.

 

Hva kan gjøres for at alt dette kan rettes opp? Jeg føler meg forferdelig fordi jeg har "faket", men jeg ville ikke såre han. Jeg vil gjerne ha orgasme igjen (ikke egoistisk ment). Er det noe jeg må gjøre? Han må gjøre? Noen råd osv?

 

Svært takknemlig for seriøse råd! :)

 

- Frøken X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten at jeg har peiling i det hele tatt, virker det jo som intimpiercinger funker. Det jeg har _hørt_ er at den første tida er det mange som sliter med å gå vanlig uten å omtrent få orgasme...men hva veit vel jeg. Jeg er ingen ekspert. :)

7286043[/snapback]

Det burde være mulig å gjøre mindre endringer enn dette for å rydde opp i problemet. Dessuten blir man kanskje litt for vant til å få orgasme hvis man får det for ofte, slik som du beskriver disse piercingene. Jeg vet lite om dette, så jeg skal ikke uttale meg om annet enn mine egne antakelser.

Lenke til kommentar
Gjest Frøken_Gjest

Takk for svar :)

 

Hanne: Jeg slapper alltid av, vil jeg vel si.. Og jeg tenker heller ikke på orgasmen. Jeg tenker på han og hva han liker, slik at jeg strammer meg for han..!

 

Jeg skal snakke med han om tilstanden min ikveld!

 

 

- Frøken X.

Lenke til kommentar
Gjest mr_gjest

Hei.

 

Velger å være annonym siden jeg ikke vil at denne posten skal knyttes mot brukeren min.

 

Følgende råd jeg kommer med her nå har jeg fra en film, en undervisnings film for hvordan menn skal hjelpe sin partner med å komme under samleie. Så det vil si at jeg har null erfaring med det jeg her forteller, prøver bare å gjenfortelle så godt jeg kan.

 

Det første denne filmen tar for seg er dette med å slappe av. Å ikke være stresset, og å være helt trygg. Når dette var oppnådd måtte man fokusere på masasje. Bruk lang tid på å massere dama på alle tenklige steder. På filmen ble det nevnt såkalte "tension spots" som var greie å massere vekk. Uansett, dette finnes det info om i div massasje blader og bøker. Denne massasjen ble utført overalt på kroppen, skuldre, bryst, rygg, rompe, legg, lår - utside og innside, mage, helt nederst på magen (vet ikke hva det heter), og mellom bena på hver side av vagina.

 

Denne massasjen var noe man måtte jobbe med lenge. Altså, man kan ikke massere tre kvelder og håpe at det holder. Det ble snakket om et perspektiv på uker og måneder med massasje for at kroppen skal bli helt trygg.

 

Så, neste punktet var å psykiskt trene opp damen til å få orgasme. En ting som jenter ofte sliter med er at de ikke klarer å la det gå. Altså, slappe av i muskelaturen rett før man får orgasmen. Tror det er noe alla det samme vi gutter har når man har skikkelig vanskelig for å eks. pisse på offentlig toalett mens folk ser på deg osv. Så, for å trene på å kunne slippe så ble det anbefalt noe som heter "achoring" - ankring på norsk.

 

Dette er noe som også brukes i NPL osv. for de som vet hva det er. Teknikken går ut på at menneskehjernen kan programeres til å gjøre en ting via en kommando. F.eks, når man hører en sang man har et spesielt forrhold til, så vil hjernen sette deg inn i et bestemt humør. Dette kan også brukes for å få hjernen til å slippe opp muskelene som gjør at man ikke klarer å få orgasmen.

 

Teknikken som ble brukt på denne filmen var at når dama var på do og tisset, så gjorde mannen no spesielt. På filmen så holdt han henne i hånden, og trykket forsiktig mens han kosepratet. Det man da gjør er at man binder denne trykkingen i hånden og kosepratingen opp mot det å slappe av i musklene nedentil. Hvor mange repitisjoner som trengs før denne ankringen fungerer, vet jeg ikke, men tror det skal holde med en 4-5 ganger. Så, etter at dama da var "programert", så kan dette brukes under samleiet rett før en orgasme. Ved at mannen da trykker i hånden og gjentar de ordene han pleide å si når hun var på do, så vil hjernen reagere på det ved å slappe av i de samme musklene som når en var på do.

 

Selve teknikken mannen brukte for å få det til å gå for henne, var ved å bruke to fingre inn i vagina, og gjøre en opp og ned bevegelse. En ting som ble nevnt så, var at under kvinnens orgasme, så var hele kjønsorganet veldig følsomt, så det ble anbefalt å ikke røre noe da. Men, det ble anbefalt å bare legge et par fingre forsiktig over klitoris uten å røre no spesielt mye. Dette kunne så føre til gjentatte orgasmer :)

 

 

Dette er akkuratt hva som ble beskrevet i denne filmen, som var en lære film og som virket ganske serriøs. Hvorvidt dette stemmer, aner jeg ikke, men det går jo ann å prøve fordet.

 

Det med ankering som ble nevnt er noe veldig viktig tror jeg. Selv er jeg veldig interisert i NPL, og det å kunne lage anker og kunne utløse disse, kan hjelpe til utrolig masse. Prinsippet her er bare at du programerer hjernen til at hver gang du f.eks klyper deg i overarmen, så tenker du veldig hardt på noe godt. Etter noen repitisjoner, vil hjernen automatisk begynne å tenke på noe godt, eller gi den samme følelsen fordi den har blitt lært opp til det.

 

Kanskje denne posten opptrer som bare vås, kanskje den var til hjelp, hva vet jeg. Men syntes det var nyttig læring selv ihvertfall, og håper trådstarter har kunnet få no nyttig informasjon ut av dette.

Lenke til kommentar

Hmm.

Min erfaring på området...

1) Lær deg å få klitorisorgasme ved egen hjelp

2) Kos deg med typen så han får til det samme ved fingre eller munn

3) Bruk hans eller dine hender på klitoris, evt. en vibrator, mens han er inne i deg

4) Når du begynner å få kontroll på klitorisorgasmene dine, er det leggere å fokusere nytelsen "bakover" og inn i skjeden, og til slutt trenger man kanskje minimalt med klitorisstimuli for å komme.

 

Jeg har lest at om man sammenligner kvinnens kjønnsorgan med mannens, så vil kvinnens "penis" tilsvare at klitoris er 2/3 av følsomheten, og vaginaen 1/3. Dette vil si at det er absolutt klitoris som er den viktigste "triggeren". Men noen jenter kommer like lett, eller lettere, ved bare vaginastimuli, det er også sant.

 

Klitoris er et stort organ, som strekker seg mye lengre inn, enn den vises utenpå. Generelt er det vel et digert svamplegeme, som man tror knytter seg mot g-punktet inne i skjeden.

 

Så; vi er forskjellig bygd, og det er faktisk slik at for jenter er samleiet faktisk ikke like "viktig" som hos gutta, fordi der gutta får stimulert alt via samleie, får jenter bare stimulert 1/3. Så, glem ikke klitoris! Er den som er det "morsomste" for oss ;)

 

Og husk, vibratorer er en velsignelse, ikke en trussel!

 

Ooh, dæven, nå er jeg way off topic her... til trådstarter: Ikke feik! Og ikke stress :) Orgasmen er et ullent dyr, den har det med å forsvinne noen ganger. Men den kommer tilbake! Ikke stress så mye over det, bare dyrk hverandre på andre måter. Ingen kan være sexgud og sexgudinne hele tiden!

Endret av Anxe
Lenke til kommentar
Det høres ille ut, men da jeg først fortalte han at jeg ikke fikk orgasme ble han svært skuffa over seg selv og mente at alt var hans feil, så derfor har jeg også følt meg litt ille den siste tiden, fordi jeg faktisk "faket" noen ganger.

 

Hva kan gjøres for at alt dette kan rettes opp? Jeg føler meg forferdelig fordi jeg har "faket", men jeg ville ikke såre han.

7284159[/snapback]

Vi menn har en tendens til å gjøre det der. Er ikke uten grunn du ser menn glise fra øre til øre og flexxe i alle mulige retninger hver gang vi har prestert å gi ei dame orgasme.

 

Ang temaet "faking" så er vi klar over hva som skjer, og vi er egentlig helt ok med det. :p Hvorenn sykt det kan høres ut, en ego-boost i ny og ne kan gjøre mannen enda mer selvsikker og dermed "flinkere" med deg. Bare ikke fortell han at faktisk har faket, det kan gjøre vondt verre for karen.

Lenke til kommentar
Ang temaet "faking" så er vi klar over hva som skjer, og vi er egentlig helt ok med det. :p tongue.gif Hvorenn sykt det kan høres ut, en ego-boost i ny og ne kan gjøre mannen enda mer selvsikker og dermed "flinkere" med deg. Bare ikke fortell han at faktisk har faket, det kan gjøre vondt verre for karen.

Jeg tror greia er at hun ikke liker å feike, og at hun føler det bygger opp under problemet, ikke akkurat løser det...

 

Jeg har feika EN gang, og gjør det aldri mer. Det føles bare som en gjennomtrengende løgn, og man skal da ikke begynne å feike i hytt og pine bare for å gi MANNEN et egoboost? Dere har det jo så greit med å komme og alt fra før, så skal vi la dere tro alt er perfekt, mens vi selv ligger der orgasmeløs og full av løgner? :no:

 

Orgasme er ikke løsninga på alle verdensproblemer, men nærhet og kjærlighet tror jeg ikke er dårlige kandidater. Er der man må starte!

Lenke til kommentar
Gjest Frøken_Gjest

Hei igjen,

 

Ja, takk for alle svar og råd og tips! Jeg skal prøve dette en dag snart :)

 

Jeg fortalte alt sammen til mannen min her om dagen, og han følte seg fryktelig lei seg, men han forstod hvorfor jeg hadde gjort det. For at han skulle føle seg bedre og slikt. Jeg er litt sånn at jeg hater å skuffe og å såre andre mennesker.

 

Som noen Anxe forstod, så HATER jeg tanken på å "fake". Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann, som gjerne gjør alt for at jeg skal få ha det godt når vi har sex igjen.

 

Igjen: Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...