Gå til innhold

4X dvd brenner


aas123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-13 08:44, skrev Divxdude:

jeg ville ha ventet til noe raskere hadde kommet, siden 4x dvd brenner ikke er så veldig fort. Og det kommer til å ta en stund får å brenne ut flere giga.


Mitt råd er å vente, eller kjøpe en harddisk i mellomtiden.



 

4x DVD treg? Det tilsvarer ca. 36x på CD-R. Hvis jeg ikke regner feil, så tilsvarer dette en full 4,7 GB plate på ca. 15 minutter. Ref.

Lenke til kommentar

Jada, her er 2 stk 4x brennere (fra komplett )

 

Sony 4x DVD-R / 2.4x DVD+R (3200 kr )

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

 

eller Pioneeer 4x DVD-R : (2600 kr)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

 

Jeg ville gått for Sony da den støtter både DVD-R og DVD+R , og begge RW formatene. Maks kompatibilitet med andre ord :smile:

 

4x dvd-r er helt ok speed , 2x er for tregt :smile: 1x .. *grøss*

Lenke til kommentar

Tja, godt mulig at DVD-R er veien å gå, etter hva jeg forstår er det jo fremdeles strid omkring de ulike formatene. Det som har fremkommet er jo at DVD+RW i kombinasjon med MR vil være den løsningen som er mest gunstig for databrukere. Ikke min påstand, bare hva som nevnes i datapresse rundt omkring.

 

Uansett, dual mode DVD blir vel forhåpentligvis løsningen. En DVD med støtte for begge de to store formater ville jo vært midt i blinken. 4x eller bedre så klart...

Lenke til kommentar

Uten å ønske om å starte en krig her, vil jeg bare nevne at jeg mest tiltro til + standarden.

 

I tillegg kan det nevnes at Sony brenneren (500A) som støtter både + og - standard får en fin tilførsel i starten av desember da sony kommer med ny firmware som gjør at den vil brenne 4x +R også!

 

Uten å kunne vise til kilder akkurat nå, så har jeg lest litt om at + standarden er vesentlig raskere enn - standarden. Og at +2.4x ikke er veldig langt unna -4x når det gjelder å brenne en hel DVDr.

Lenke til kommentar

Her er var det noen feilaktige uttalelser. Norek og Komplett har samme lagerstatus. Norek selger til forhandlere, Komplett til sluttbruker, men begge eies av Norkom. Komplett og Norek får altså varene sine fra Norkom. Når Komplett.no er tom, så er Norek tom også (Var akkurat inne og sjekket begge sidene). Norkom kjøper mye, men ikke alt direkte fra produsent.

Correct me if I'm wrong..

 

Var forøvrig raskt ute og sikret meg en Pioneer DVR-105, jeg fikk den ikke til å lage et lesbart resultat med Noname-platene til Norek/Komplett, mens Pioneers DVD-R fungerte greit.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-11-23 16:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 16:25, skrev president:

Her er var det noen feilaktige uttalelser. Norek og Komplett har samme lagerstatus. Norek selger til forhandlere, Komplett til sluttbruker, men begge eies av Norkom. Komplett og Norek får altså varene sine fra Norkom. Når Komplett.no er tom, så er Norek tom også (Var akkurat inne og sjekket begge sidene). Norkom kjøper mye, men ikke alt direkte fra produsent.

Correct me if I'm wrong..


 

Stemmer det der. Ikke bare viser de samme status, men det er det samme lageret. Ligger på skolmar rett på utsiden av sandefjord.

 

Kan også tillegge at det finnes en del papirwebshoper i norge. Ett eks. er MPX. Disse har ikke eget lager men fungerer ved at varene blir pakket og sendt hos grossisten. Så bestiller du varer der som kommer fra norkom blir de pakket og sendt fra sandefjord rett til kunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...