Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm, maskinen booter


Anbefalte innlegg

Maskinen min mener at det "pga av en software/hardware oppdatering" er gjort noen endringer...som gjør at windows ikke fungerer som det skal. Selvfølgelig beklager windows-svina dette..

 

Men til saken. Maskinen starter, sjekker cpu, minne, ide-enheter, og kommer til oppstartswinduet for windows (loadewinduet) før det kommer en blåskjerm, som står der i 0,1 sek, akkurat så lenge at jeg rekker å registere at det er en blåskjerm, men ikke hva det står der.

 

Vil folk anbefale formatering, eller har noen noen andre triks? Kjipt å måte slette alle save-gamene mine på oblivion.. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*jeg fikk det kun til med en formatering  :roll: *

 

ahh...hadde håpet å slippe formatering... da ble det nok ikke noe mer oblivion på meg, gitt..

7282177[/snapback]

Du kan jo prøve å kjøre reparering med xp cden. Her på jobb går det liksom fortere og sette i en cd taste litt også er pcen som før... men hjemme tar det lengre tid enn det :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er et slit å installere et OS på nytt. Formatering er sjelden nødvendig.

Først og fremst: prøv å start i safe-mode (trykk F8 under oppstart). Fjern tvilsom hardware.

 

Har du filer du vil ta vare på er det mange løsninger på det problemet. Her er 5. Avhengig om du har mer en 1 partisjon /evt. flere disker.

 

-Installer et annet os på en annen partisjon/disk. Kopier Oblivion-filene fra den gamle win-partisjonen til den nye

-Reparer win-installasjonen din

-Bruk en av utallige Live-Linux distroer for å kopiere filer over til en ekstern disk

-Plukk ut systemdisken og monter den i et eksternt kabinett. Koble denne til PC’n til naboen/far/mor/søster/bror.

-Installer windows over den gamle installasjonen, uten formatering.

 

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...