Gå til innhold

Erfaring med HP Pavilion dv6184?


Bache83

Anbefalte innlegg

er det forresten noen som har fått fjernet den pipelyden på hurtigtastene? jeg har blitt kvitt den høyfrekvente pipelyden på batteridrift, i alle fall er den nesten helt borte, og da irriterer jeg meg over pipingen på hurtigtastene i stedet ;)

7964121[/snapback]

 

Hvordan blei du kvitt den høyfrekvente lyden fra batteri(driften)??

 

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
er det forresten noen som har fått fjernet den pipelyden på hurtigtastene? jeg har blitt kvitt den høyfrekvente pipelyden på batteridrift, i alle fall er den nesten helt borte, og da irriterer jeg meg over pipingen på hurtigtastene i stedet ;)

7964121[/snapback]

 

Hvordan blei du kvitt den høyfrekvente lyden fra batteri(driften)??

 

 

Morten

7991756[/snapback]

 

du må skru "altid på USB portene"

 

device manger/universal Serial bus (helt nederst)/USB Root Hub. dobbelt klikk på den.

så Power managment (helt til øyere) så tar du vekk krysset på "tillat pc skru av denne for å spare strøm"

Lenke til kommentar

Vil dere anbefalle meg og kjøpe denne pc'en?

Jeg skal nok få oppdatert biosen og sette usb'ene til "alltid på".

Men jeg lurer på om det fortsatt er plagsomt med den lyden, og om det generelt er mye feil med denne datan?

 

Syns den ser veldig fin ut, men har sett litt på dv2117/2130 også. og hva er forskjellen på de? og hvordan er Core Duo T2050 i forhold til Intel Core2 T5600. vil jeg merke forskjell. skal kun brukes til surfing, msn,photoshop,musikk og filmer!

 

 

Morten

Lenke til kommentar

Det er jo supert da!

tenker jeg går for denne. Har vurdert 2117/2130 men kom fram til at jeg vil ha en sprekere prosessor og 120gb og litt bedre skjermkort. men har lyst på 14" da.. hehe

 

Er det stor ytelsesforskjell på dv2130 og dv6184?

 

 

Morten

Endret av Morten92
Lenke til kommentar
Det er jo supert da!

tenker jeg går for denne. Har vurdert 2117/2130 men kom fram til at jeg vil ha en sprekere prosessor og 120gb og litt bedre skjermkort. men har lyst på 14" da.. hehe

 

Er det stor ytelsesforskjell på dv2130 og dv6184?

 

 

Morten

8049865[/snapback]

 

dv6184 er jo hakket bedre, så personlig ville jeg ha gått for den. Er skjøl veldig fornøyd!

 

http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=326204&sku=326203

 

Der kan du se sammenligninga. Og sånn jeg ser det har dv2000en kun turbocatche på skjermkort, mens 6000en har 128mb interigrert og 128 turbocatche. Prosessoren er også bedre i 6000en. Men batteri og pipelyder er vel kanskje bedre hos dv2000en

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg har blitt lurt nå...

 

Fordi i dag dro jeg på Mamoz i Trondheim for å kjøpe meg mere ram til pcen. Det jeg kjøpte var en Kingston brikke på 1 giga. Når jeg kom hjem å pakket ut brikken sto det dette at det var en brikke fra Samsung og at den var på 512 megabyte. :ohmy:

 

Jeg tenkte ikke noe mer på det og satte inn brikken, men da jeg startet maskinen var det fortsatt 1 giga minne på maskinen og ikke 1,5...

 

Dette syntes jeg var ekstremt rart siden brikken var pakket inn og forseglet i en Kingston pakning og ute på pakkningen sto det klart og tydelig at det var en brikke på 1 giga på innsiden.

 

Har sendt en mail til Mamoz og spurt dem om hva jeg må gjøre nå, men det er vell ikke noen feil fra Mamoz sin side, men heller en general tabbe fra Kingston sin side. Men da er det jo veldig rart at de har klart å pakke inn en Samsung brikke... Dette synes jeg er rart siden de ikke produserer Samsung brikker. Eller gjør de det? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hmm rart, men er det ikke slik at samsung lager selve minne saken, så setter Kingston det sammen? står det kingston på ram brikken også?

 

men uansett er det feil, så få en ny.

 

men hvor mye betalte du får "1Gb" brikken?

 

hvordan type brikke var det i denne lappen igjen?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
hmm rart, men er det ikke slik at samsung lager selve minne saken, så setter Kingston det sammen? står det kingston på ram brikken også?

 

men uansett er det feil, så få en ny.

 

men hvor mye betalte du får "1Gb" brikken?

 

hvordan type brikke var det i denne lappen igjen?

8070600[/snapback]

 

Står ikke kingston på ram brikken nei.

Betalte 750 for brikken så jeg har betalt for en 1 giga brikke men fikk en på 512. Men jeg har troen på at Mamoz ordner opp i dette og at jeg får en ny brikke på 1 giga. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvordan type brikke var det igjen?

 

var det denne du kjøpte,

 

Kingston ValueRAM DDR2-667 1024MB SO-DIMM, PC5400

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

bestillte 2 stk Kingston ValueRAM DDR2-667 1024MB SO-DIMM, PC5300

til 1400kr, så nå blirre 2GB trenger litt mer ram til Cubase 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...