Gå til innhold

Erfaring med HP Pavilion dv6184?


Bache83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har denne , har fått prøvd den i ca. en ukes tid nå, og jeg synes viften på denne går heletiden, den tar noen pauser i mellom, men så fort du åpner en program så kommer viften på nytt igjen og fra min side så synes jeg den støyer. kommer også en irriterende pipelyd som plager meg mye, kan hende det er noe feil på min.

Lenke til kommentar

har akkurat de samme probleme...vifta går selv om man ikke bruker pcen. Det verste at den BRÅKER når den går. hadde en asus a6jc som jeg returnerte fordi denne så ut som et bedre kjøpt i forhold til pris/ytelse. Vifta på asusen gikk sjeldent og når den startet så merker man det nesten ikke. Angre på at jeg returnerte den nå.

Lenke til kommentar

skrev mail til hp an¨ående viften, her er svaret jeg fikk:

 

"Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte.

 

Dessverre er det svært vanskelig for meg å kunne bedømme støynivå over e-post, så det jeg anbefaler at du gjør er å ta med deg maskinen til din forhandler slik at de kan høre etter på hvor mye støy det er. De vil muligens også kunne sammenligne med andre identiske maskiner, og på den måten finne ut om din maskin har unormalt høyt støynivå.

 

Det du uansett kan gjøre for å se om det minker viftegangen er først og fremst å oppdatere BIOS på maskinen. Denne oppgraderingen finner du her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3289625

 

Det som også kan hjelpe, er å endre strømprofilen i Windows slik:

- Høyre-klikk på skrivebordet og velg "Egenskaper" fra menyen.

- Klikk på fanen "Skjermbeskytter".

- Klikk på knappen "Strøm" nede til høyre.

- Velg "Maks. batteri" i feltet "Strømoppsett".

- Klikk "OK", og "OK" igjen for å lukke begge vinduene.

 

Utover dette vil viftene uansett gå mer dersom maskinen er under høyere belastning, da dette krever mer kjøling av systemet. De vil altså gå oftere når du spiller dataspill eller kjører DVD-film, enn om du bruker tekstbehandling eller skriver e-post.

 

Dersom du ønsker å bruke angreretten, anbefaler jeg uansett at du ordner dette med din forhandler, siden det var dem du kjøpte maskinen fra. Dette burde være en grei sak siden maskinen er helt ny, og vil være langt raskere og enklere enn om det skal gå gjennom vår klageavdeling for behandling.

Om du allikevel vil ta det gjennom oss, er det bare å si ifra til meg så får jeg videresendt forespørselen til vår klageavdeling.

 

Om du har andre spørsmål om dette, ta gjerne kontakt med meg igjen.

"

Lenke til kommentar
har akkurat de samme probleme...vifta går selv om man ikke bruker pcen. Det verste at den BRÅKER når den går. hadde en asus a6jc som jeg returnerte fordi denne så ut som et bedre kjøpt i forhold til pris/ytelse. Vifta på asusen gikk sjeldent og når den startet så merker man det nesten ikke. Angre på at jeg returnerte den nå.

7293730[/snapback]

 

 

Har du også en konstant pipelyd på din. den plager meg ihvertfall sinnsykt

Lenke til kommentar
skrev mail til hp an¨ående viften, her er svaret jeg fikk:

 

"Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte.

 

Dessverre er det svært vanskelig for meg å kunne bedømme støynivå over e-post, så det jeg anbefaler at du gjør er å ta med deg maskinen til din forhandler slik at de kan høre etter på hvor mye støy det er. De vil muligens også kunne sammenligne med andre identiske maskiner, og på den måten finne ut om din maskin har unormalt høyt støynivå.

 

Det du uansett kan gjøre for å se om det minker viftegangen er først og fremst å oppdatere BIOS på maskinen. Denne oppgraderingen finner du her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3289625

 

Det som også kan hjelpe, er å endre strømprofilen i Windows slik:

- Høyre-klikk på skrivebordet og velg "Egenskaper" fra menyen.

- Klikk på fanen "Skjermbeskytter".

- Klikk på knappen "Strøm" nede til høyre.

- Velg "Maks. batteri" i feltet "Strømoppsett".

- Klikk "OK", og "OK" igjen for å lukke begge vinduene.

 

Utover dette vil viftene uansett gå mer dersom maskinen er under høyere belastning, da dette krever mer kjøling av systemet. De vil altså gå oftere når du spiller dataspill eller kjører DVD-film, enn om du bruker tekstbehandling eller skriver e-post.

 

Dersom du ønsker å bruke angreretten, anbefaler jeg uansett at du ordner dette med din forhandler, siden det var dem du kjøpte maskinen fra. Dette burde være en grei sak siden maskinen er helt ny, og vil være langt raskere og enklere enn om det skal gå gjennom vår klageavdeling for behandling.

Om du allikevel vil ta det gjennom oss, er det bare å si ifra til meg så får jeg videresendt forespørselen til vår klageavdeling.

 

Om du har andre spørsmål om dette, ta gjerne kontakt med meg igjen.

"

7299232[/snapback]

 

 

Har du testet dette og sett om det hjelper?

Endret av Stinmaker
Lenke til kommentar

Har prøvd dette, hjelper ikke noe særlig syntes jeg. Har også den pipelyden, men tror dette er vanlig på disse maskinene. Var også pipelyd på asusen jeg hadde, men følte den lagde litt mindre lyd og var ikke irriterende. Prøvde å skifte driver til grafikkortet også, men følte at det forverret problemet, vifta kjører ca. 15-20 sekunder mer enn før. jobber som sagt ikke ofte med tunge programmer.

Lenke til kommentar

lastet ned speedfan og ser at harddisk-temperaturen ligger rundt 40-43 etter 1-2 timers bruk, mens cpu ligger på 38-39. Er dette vanlig temperatur eller er dette ganske lav iforhold til andre? Kan dette være grunnen til at vifta går så ofte som den gjør?

Endret av xerxess
Lenke til kommentar

nå har jeg lest om denne maskinen(dv6184) siden folk spurte om den i dv6060 thread'en.. og jeg kjøpte den.. må bare si en ting, den er HELT nydelig!

jeg er så sinnsykt fornøyd med den!

jeg har ikke merkert noen pipe lyd fra den.. og viften bråker ikke i det hele tatt.

prosessoren bråkte veldig den første gangen jeg startet den, men det var det!

kjører half-life 2 på fullt.. helt strøkent!

det eneste jeg har gjort med den, er å bruke tuneXP til å sette startup programmene i bedre rekkefølge, og bruker registry mechanic. defragmentert den vær dag også.

jeg kjøpte den for 9500 et eller annet fra komplett, og de har allerede satt opp prisen på den med 500 kroner..

jeg er stooor fornøyd.. jeg er visst alene om det:S

 

Suggsy

Lenke til kommentar
samme problem her! vifta går konstant med 1-2 minutters mellomrom om man er heldig. bråker nesten like mye som dvd-brenneren. fikk denne igår, var spent,  men vifta ødelegger inntrykket. tror nok det blir angrerett...igjen.

7289517[/snapback]

 

Er det bare å angre dersom du kjøper en bærbar, har av plast, og prøver den? Visste ikke at angreretten sto så sterkt!

Lenke til kommentar

Sjekk at maskinen har BIOS versjon høyere enn F04, hvis ikke oppgrader den til siste versjon.

 

Det har vært en feil med viften på denne modellen på maskiner med serienr før CNF641XXXX, du må da oppgradere bios, hvis ikke det funker må viften byttes.

 

Hvis viften går konstant med siste BIOS så er det feil på den, det skal den ikke gjøre. Skal heller ikke bråke spesielt mye.

 

Jeg kjøpte også denne maskinen (dv6184ea), det samme gjor dama mi. De fungerte veldig bra, ikke noe spesielt mye viftestøy. Men etter 1 uke kom det en høyfrekvent lyd (en slags pipelyd) fra maskinen på begge 2, den kom periodisk, men av og til var den ganske høy. Jeg har sendt begge tilbake på angrerett. Jeg gidder ikke begynne å reparere en maskin som er helt ny.

 

Mine var nyere enn de som skal ha vifteproblemet. Likevel en høyfrekvent fra viften, av og til veldig svak men hvis en legger ned øre mot tastaturet så kan en ofte høre den fortsatt. Jeg har meldt fra om problemet til produktansvarlig for europa og kommer til å kjøpe samme maskinen igjen, forhåpenligvis har ikke de samme feilen.

 

Synes de er veldig fine maskiner, flott design og mye for pengene. God touchpad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...