Gå til innhold

Erfaring med HP Pavilion dv6184?


Bache83

Anbefalte innlegg

når legger de ut de siste versjonene på nettet? og hvordan kan jeg sjekke hvilken versjon jeg har? om det er vanskelig er jeg nok nødt til å få en grundig forklaring. er ikke så flink med sånn data-ting. men elsker maskina her! ikke en eneste feil så langt (bank i bordet) og pipingen syns jeg ikke er så plagsom. mener nå jeg :) veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk pc`en i hus jeg også.

foreløpig står den til forventningene.

Men, skulle oppdater Bios og fikk beskjed om at den jeg har er F 09. Skal jeg likevel legge inn F 06? Viften surrer og går her, så please hjelp.

7750123[/snapback]

 

Kan være lurt å legge inn F.06 ja. Var en som var i samme situasjon tidligere her i tråden, bare at han hadde versjon F.08 da. Men til han gikk det fint å legge inn F.06... Du blir kvitt vifteproblemet etter dette også ;)

7750174[/snapback]

Versjonene F.08 og F.09 fikser problemer som ikke er fikset i F.06 som du anbefaler. De senere versjonene inneholder også alle tidligere fikser, så jeg ville nok ikke anbefalt å nedgradere BIOS på maskinene.

7751812[/snapback]

 

Men saken er slik at F.08 og F.09 biosene ikke har blitt lansert av HP. Dermed må det være en feil i biosen, siden det står at det er versjon F.08 eller F.09...

Lenke til kommentar
når legger de ut de siste versjonene på nettet? og hvordan kan jeg sjekke hvilken versjon jeg har? om det er vanskelig er jeg nok nødt til å få en grundig forklaring. er ikke så flink med sånn data-ting. men elsker maskina her! ikke en eneste feil så langt (bank i bordet) og pipingen syns jeg ikke er så plagsom. mener nå jeg :) veldig fornøyd!

7752078[/snapback]

 

For å finne siste versjon går du bare inn her

 

Der ligger siste versjon av de fleste driverne pluss siste bios.

Får å innstalere siste bios trenger du bare å laste ned den filen og starte den. Innstalasjonen går da som en helt vanlig innstalasjon. Du trenger bare å fylle kaffekoppen (eller cola glasset :p) og lene deg tilbake, mens maskinen gjør jobben for deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk pc`en i hus jeg også.

foreløpig står den til forventningene.

Men, skulle oppdater Bios og fikk beskjed om at den jeg har er F 09. Skal jeg likevel legge inn F 06? Viften surrer og går her, så please hjelp.

7750123[/snapback]

 

Kan være lurt å legge inn F.06 ja. Var en som var i samme situasjon tidligere her i tråden, bare at han hadde versjon F.08 da. Men til han gikk det fint å legge inn F.06... Du blir kvitt vifteproblemet etter dette også ;)

7750174[/snapback]

Versjonene F.08 og F.09 fikser problemer som ikke er fikset i F.06 som du anbefaler. De senere versjonene inneholder også alle tidligere fikser, så jeg ville nok ikke anbefalt å nedgradere BIOS på maskinene.

7751812[/snapback]

 

Men saken er slik at F.08 og F.09 biosene ikke har blitt lansert av HP. Dermed må det være en feil i biosen, siden det står at det er versjon F.08 eller F.09...

7753800[/snapback]

 

 

 

Jeg sendte mail om dette til HP kundeservice, og de fortalte meg at jeg ikke burde laste ned F06, siden jeg allerede hadde F08. De mente at dette var den nyeste biosen, og maskinen vil bli dårligere ved å laste ned tidligere bios.

Lenke til kommentar
Fikk pc`en i hus jeg også.

foreløpig står den til forventningene.

Men, skulle oppdater Bios og fikk beskjed om at den jeg har er F 09. Skal jeg likevel legge inn F 06? Viften surrer og går her, så please hjelp.

7750123[/snapback]

 

Kan være lurt å legge inn F.06 ja. Var en som var i samme situasjon tidligere her i tråden, bare at han hadde versjon F.08 da. Men til han gikk det fint å legge inn F.06... Du blir kvitt vifteproblemet etter dette også ;)

7750174[/snapback]

Versjonene F.08 og F.09 fikser problemer som ikke er fikset i F.06 som du anbefaler. De senere versjonene inneholder også alle tidligere fikser, så jeg ville nok ikke anbefalt å nedgradere BIOS på maskinene.

7751812[/snapback]

 

Men saken er slik at F.08 og F.09 biosene ikke har blitt lansert av HP. Dermed må det være en feil i biosen, siden det står at det er versjon F.08 eller F.09...

7753800[/snapback]

 

 

 

Jeg sendte mail om dette til HP kundeservice, og de fortalte meg at jeg ikke burde laste ned F06, siden jeg allerede hadde F08. De mente at dette var den nyeste biosen, og maskinen vil bli dårligere ved å laste ned tidligere bios.

7753832[/snapback]

 

Hmm :hmm:

Veldig rart. Hvorfor har de ikke lagt ut den versjonen til nedlasting da?

Lenke til kommentar

Har ikke peiling. Synst det er rart at de leverer nye maskiner med bios F08 og F09, men siste oppdatering på nettet er F06. Jeg har ikke lastet ned noen bios, siden HP anbefalte meg å ikke gjøre det, men så har jeg ingen problemer med pipelyder heller. Bare litt når jeg drar ut strømkontakten. Men vifta går litt for ofte. Jeg har dv9060 vel og merke, men de har bare F06 som nyeste oppdatering på denne modellen også.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe merkelig i det i det hele tatt. Når nyeste blir lagt ut, blir det et hopp i versjonsnummeret for nedlasting direkte fra F.06 til nyeste. F.08 og F.09 har blitt lagt inn direkte i produksjon, men F.08 vil sannsynligvis ikke komme som nedlasting.

 

Ganske vanlig å gjøre slike ting.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe merkelig i det i det hele tatt. Når nyeste blir lagt ut, blir det et hopp i versjonsnummeret for nedlasting direkte fra F.06 til nyeste. F.08 og F.09 har blitt lagt inn direkte i produksjon, men F.08 vil sannsynligvis ikke komme som nedlasting.

 

Ganske vanlig å gjøre slike ting.

7753913[/snapback]

 

 

Ja, stemmer sikkert det. Men det er på tide at de legger ut en ny oppdatering snart da, for det begynner å bli en stund siden den forrige kom.

Lenke til kommentar
Ja, stemmer sikkert det.  Men det er på tide at de legger ut en ny oppdatering snart da, for det begynner å bli en stund siden den forrige kom.

7753934[/snapback]

F.06 kom i november 2006. Det er ikke lenge siden i det hele tatt. Oppdateringer av BIOS er ikke noe som kommer annenhver uke, det er tross alt ganske omfattende arbeid som ligger bak.

Lenke til kommentar
Ja, stemmer sikkert det.  Men det er på tide at de legger ut en ny oppdatering snart da, for det begynner å bli en stund siden den forrige kom.

7753934[/snapback]

F.06 kom i november 2006. Det er ikke lenge siden i det hele tatt. Oppdateringer av BIOS er ikke noe som kommer annenhver uke, det er tross alt ganske omfattende arbeid som ligger bak.

7754045[/snapback]

 

Hvis du ser på de oppdateringen som kom før F.06 kom de henholdsvis i august og september 2006 hvis jeg ikke husker feil. Hvis de skal følge samme mønster framover, begynner det å bli på tide med ny oppdatering.

Lenke til kommentar

Hei igjen, forumet!

Har så vidt gjort meg noen erfaringer med min 6184.

La inn Bios F06 selv om min hadde F09, men kan ikke si jeg merka umiddelbar forskjell hva angår vifta. Den slår seg på relativt ofte (ca hvert 5 min), og kjører en kort stund (ca 0,5 minutter). Er det lett å tilbakestille Bios uten full recovery? F09 skal ha blitt lagret et sted, men finner den ikke igjen.

 

Er det andre innstillinger jeg kan gjøre som vil redusere dette?

 

Kommer nok uansett til å beholde den, alt blir en vane - men greit om det gikk an å gjøre noe selv.

 

Pipelyden hører jeg ingenting til på strøm, og må legge øret inntil pcen for å høre den på batteridrift - sier kanskje mer om hørselen min.

Lenke til kommentar

Ikke like sikker på å beholde denne lenger - fikk testa den i helga, vifta starter jevnt og trutt når jeg sitter med vidunderet på fanget. Har Bios F06 (selv om den ble levert med F09).

 

Kjører ikke tunge program, dette skjer selv om det eneste programmet som kjører er MSN.

 

Noen som kan gi meg tips om innstillinger som kan avhjelpe problemet?

Lenke til kommentar

Må da være snakk om en instilling eller software-sak. Leser jo her i forumet at flere med samme maskin knapt hører vifta, og hardwaren er vel den samme i alle?

 

Vurderte Asus og andre maskiner med AMD, men som gammel og konservativ gikk jeg for Intel. Ingen andre grunner ;-)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en hp pavilion dv6184. Den er bare en uke gammel, men nå er skjermen sluttet å virke. Jeg satt og holdt på med den i går og da jeg dro ut laderen bare slo skjermen seg av, eller den slo seg nesten av. Jeg kan så vidt se noe på den fordi den er så mørk. Har prøvd å skru opp lysstyrken, men ingenting skjer.

Har også prøvd å systemgjennopprette til maskinen var helt ny. Hjelper ikke.

 

Har en mistanke om at pc-en tror at skjermen er lukket. Vet noen hvor knappen som forteller pc-en om skjermen er lukket er. Kanskje denne har sluttet å virke? :no:

 

Takknemlig for alle tips

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en hp pavilion dv6184. Den er bare en uke gammel, men nå er skjermen sluttet å virke. Jeg satt og holdt på med den i går og da jeg dro ut laderen bare slo skjermen seg av, eller den slo seg nesten av. Jeg kan så vidt se noe på den fordi den er så mørk. Har prøvd å skru opp lysstyrken, men ingenting skjer.

Har også prøvd å systemgjennopprette til maskinen var helt ny. Hjelper ikke.

 

Har en mistanke om at pc-en tror at skjermen er lukket. Vet noen hvor knappen som forteller pc-en om skjermen er lukket er. Kanskje denne har sluttet å virke?  :no:

 

Takknemlig for alle tips

7815397[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er noen knapp for dette. Værtfall ikke noe som jeg vet om. Du kan da sende en e-post til HP å spørre de om hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...