Gå til innhold

Banned WoW account - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Avsluttet WoW-kontoen min i juni. En venn av meg som har lånt kontoen før spurte om han kunne låne kontoen igjen og spille på den. Jeg sa det var helt greit, han hadde passordet fra før så jeg regnet ikke med at det skulle bli noe trøbbel. Poenget var at passordet var forandret. Var litt rart, men sendte inn svar på hemmelig spørsmål og fikk generert et nytt passord som jeg gav ham.

 

Han logget på kontoen uten å fylle på med ny spilletid (jeg har ikke betalt for det siden det gikk ut 1 juni) og fant paladinen min med i en ny guild og ti gull (hadde cirka 150 gull på en da jeg slutta å spille). Heldigvis var ikke utstyret disenchanta så det var ikke noen big deal. Noen har åpenbart hacka kontoen og farta litt rundt.

 

Så spilte kompisen min på kontoen i to dager før jeg får denne e-posten fra Blizzard:

Account Name: [X]

Type of Violation: Attempting to gain access to other players' accounts

Consequences for Account: Account suspended pending investigation

 

Greetings [X],

 

We are sending you this email to inform you that we have, unfortunately, had to suspend your World of Warcraft account.

 

Following this issue, we have deemed it necessary to pass your account for review of the history of problems associated, and consideration of subsequent sanction which may needed to be taken. You will be contacted via email by our Account Administration Team shortly.

 

 

If you wish to review our current Rules and Polices, they can be found at:

http://www.wow-europe.com/en/policy/

 

Please do not reply to this e-mail as you will receive an automated reply. Any further queries on your account should be addressed via email to:

[email protected]

 

 

Regards,

 

English Game Master Team

Blizzard Entertainment Europe

 

Noen som har opplevd noe liknende? Bør jeg bare vente på at de skal "etterforske" det, eller vil det ta evigheter og jeg ende opp med en banned account?

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker ikke akkurat som en venn av deg om han tok 150g

7271468[/snapback]

 

Du har misforstått litt. Kanskje jeg har forklart meg litt dårlig. Allow me to try again.

 

- Jeg avbestilte WoW accounten min i mai

- En venn av meg hadde passordet til accounten for jeg delte accounte min med han

- Vi sluttet begge å spille da spilletiden gikk ut 1. juni

- Vennen min ønsket å begynne å spille på kontoen igjen for noen dager siden

- Vennen min greide ikke å logge inn for passordet var forandret

- Jeg lager nytt passord ved å sende inn hemmelig svar på spørsmål

- Vennen min logger på kontoen uten å kjøpe ny spilletid

- Vennen min oppdager at paladinen min har mistet 140 gull og er med i en guild

- Følgende innser vi at noen har hacket seg inn på accounten og stjålet gull

- Accounten min blir bannet

- Vi lurer på hva som har skjedd og hva vi skal gjøre

Lenke til kommentar
Virker ikke akkurat som en venn av deg om han tok 150g

7271468[/snapback]

 

Du har misforstått litt. Kanskje jeg har forklart meg litt dårlig. Allow me to try again.

 

- Jeg avbestilte WoW accounten min i mai

- En venn av meg hadde passordet til accounten for jeg delte accounte min med han

- Vi sluttet begge å spille da spilletiden gikk ut 1. juni

- Vennen min ønsket å begynne å spille på kontoen igjen for noen dager siden

- Vennen min greide ikke å logge inn for passordet var forandret

- Jeg lager nytt passord ved å sende inn hemmelig svar på spørsmål

- Vennen min logger på kontoen uten å kjøpe ny spilletid

- Vennen min oppdager at paladinen min har mistet 140 gull og er med i en guild

- Følgende innser vi at noen har hacket seg inn på accounten og stjålet gull

- Accounten min blir bannet

- Vi lurer på hva som har skjedd og hva vi skal gjøre

7271518[/snapback]

 

Vil anbefale at du ringer på kundetelefonen i morgen og forklarer situasjonen. Men ikke nevn at du har latt en venn spille/bruke accounten, da dette egentlig ikke er lov :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan du ikkje berre sende ein mail, då?

Mykje lettare det :)

7271954[/snapback]

 

Tja, er jo egentlig mye enklere når man får snakke med en norsk person over telefon enn å sende utallige mailer der man får samme svaret tilbake hele tiden. Telefon fremmskynder saken.

 

Fant dette nret:

Norway: 800 12 633 (free)

 

På denne siden Clickme

7272094[/snapback]

"Norsk" support er betjent med ungdom fra europa som snakker engelsk tbh.

 

On topic så tror jeg at han som har "lånt" (les: hacka) accounten din reporta deg for å hacke den :p så nå prøver blizzard å finne ut den opprinnelige eieren! Bare vent på en ny mail fra blizzard hvor du sender inn all informasjonen du blir bedt om å sende.

Lenke til kommentar
Er jo ikke lov å dele account heller da.

7274131[/snapback]

 

Er ikke lov å dele account nei, men det er neppe disse som er prioritert høyest ang. banning. Det er såppas mange som gjør det at blizzard måtte sikkert banne 30-40% av alle som spiller WoW. om ikke flere.

 

Er vel pga disse at blizzard åpna for muligheten til å flytte chars mellom 2 accounter, slik at folk som har delt account (for det meste kjærester, koner, barn osv.) har mulighet til å skaffe egner accounter istedet for å dele.

Lenke til kommentar

Godt mulig man ikke bør gi fra seg passordet sitt, men sett at man har skikkelig gode venner som har karakterer på tilsvarende høyt nivå og du har lyst til å byttespille, ser jeg seriøst ikke det etiske dilemmaet i det anne at man "ikke skal gjøre sånt" ifølge den paranodie "kontrakten" som ikke engang er gyldig i henhold til norsk lov.

Lenke til kommentar
Godt mulig man ikke bør gi fra seg passordet sitt, men sett at man har skikkelig gode venner som har karakterer på tilsvarende høyt nivå og du har lyst til å byttespille, ser jeg seriøst ikke det etiske dilemmaet i det anne at man "ikke skal gjøre sånt" ifølge den paranodie "kontrakten" som ikke engang er gyldig i henhold til norsk lov.

7278508[/snapback]

 

Tror de fleste ikke kunne brydd seg mindre om at det ikke er lov å dele account. De aller fleste gjør det. Skjønner egentlig ikke dilemmaet med det, de betaler jo for accounten uansett. Folk som deler accounts har ofte hver sin wow account uansett.

Lenke til kommentar
Godt mulig man ikke bør gi fra seg passordet sitt, men sett at man har skikkelig gode venner som har karakterer på tilsvarende høyt nivå og du har lyst til å byttespille, ser jeg seriøst ikke det etiske dilemmaet i det anne at man "ikke skal gjøre sånt" ifølge den paranodie "kontrakten" som ikke engang er gyldig i henhold til norsk lov.

7278508[/snapback]

 

Hehe, så man skal bare gi blanke i alle kontrakter som ikke er norske da, fordi de ikke er gyldige? Den var ny. Og den er jo ikke paranoid når det de prøver å forhindre faktisk skjer. Jeg tviler på at support synes veldig synd på deg når de vet at du ikke har overholdt verken EULA eller praktisert passordtrygghet.

Jeg overholder ikke alle EULAer, på noen måte, men akkurat WoW, som er online og litt mer enn bare et spill, der gjør jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...