Gå til innhold

Bruktmarkedet misbrukes av forhandlere


Spartan

Anbefalte innlegg

Dersom jeg har postet denne tråden på feil sted så håper jeg en av moderatorene flytter denne tråden til et bedre egnet sted.

 

Det jeg reagerer på er at JMDATA bruker bruktmarkedet til å selge nytt utstyr.

Se f.eks. her: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=72293.

 

Blir vel litt skuffet dersom dette er greit. Synes dette ødelegger for et ellers glimrende tilbud fra hardware.no.

 

Edit: Sjekket retningslinjene og fant:

 

7. Næringsdrivende har ikke anledning til å annonsere nye/ubrukte varer i bruktmarkedet.

 

Altså bør disse annonsene slettes snarest mulig og bruktmarkedet kan igjen bli forbeholdt hos "datanerder" :w00t:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nesten gratis ja :!: jeg ser ikke helt problemet med at de er der men et bruktmarked er vel for brukte ting så...

7261003[/snapback]

 

Sikkert greit med en og annen annonse, men hvis brukmarkedet "åpnes opp" for forhandlere så risikerer man at det kommer en flom av nye salgsprodukter som drukner private småannonser. Kaos med andre ord.

Lenke til kommentar
Dersom jeg har postet denne tråden på feil sted så håper jeg en av moderatorene flytter denne tråden til et bedre egnet sted.

7260937[/snapback]

Dessverre så har du nok det. Denne kategorien er bare for tilbakemeldinger om forumet. Bruktmarkede gjelder hardware.no og da blir det tilbakeldinger under hardware.no-kategorien. Posten flyttes dit.
Lenke til kommentar

Selv har jeg benyttet meg av bruktmarkedet her på hw.no, særlig etter at det ble umulig å fortsette med qxl. Har fått solgt masse datautstyr som jeg ellers hadde måttet kaste. Ikke fordi jeg har solgt skrot, men at jeg har solgt utstyr som er ganske spesielt (f.eks. 168pins DIMM EDO-RAM ECC/REG). Litt synd hvis slike annonser skal drukne i annonser fra bedrifter som er ute etter gratis annonser. Og når det i tillegg står i retningslinjene at næringsdrivende ikke har anledning til å annonsere for nye produkter på bruktmarkedet mener jeg det er et tegn på at disse næringsdrivene er useriøse aktører.

Lenke til kommentar
Kan fortelle om at hardware er gjort oppmerksomme på dette og vil gjøre noe med dette, i mellomtiden kan dere henvise linker til slikt til meg på PM så jeg får gitt dette vidre til de aktuelle personene :)

7296013[/snapback]

Jeg syns ipen skal logges og evt utestenges fra bruktmarkedet viss man driver slik virksomhet.

Det er også en del folk jeg stusser på. De selger rammen de fikk for 2 dager siden pågrunn at de hadde kjøpt feil o.l.

Noen som leser brevet man får med når man kjøper på nett? Det ER 14 dagers angrerett!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Kan fortelle om at hardware er gjort oppmerksomme på dette og vil gjøre noe med dette, i mellomtiden kan dere henvise linker til slikt til meg på PM så jeg får gitt dette vidre til de aktuelle personene :)

7296013[/snapback]

Jeg syns ipen skal logges og evt utestenges fra bruktmarkedet viss man driver slik virksomhet.

Det er også en del folk jeg stusser på. De selger rammen de fikk for 2 dager siden pågrunn at de hadde kjøpt feil o.l.

Noen som leser brevet man får med når man kjøper på nett? Det ER 14 dagers angrerett!

7296428[/snapback]

 

Nå skal jeg ikke snakke for alle, men det er faktisk noen få som handler ram i sin lokale sjappe av og til, og da har du faktisk ikke angrerett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...