Eirik-h Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 hei. Jeg har en Opel Calibra 16V med 17" alu felger. Og jeg skulle helst hatt ett par nye dekk foran som ikke spora så mye som de jeg har nå. Vet noen her om noen bra dekk til bra pris i dim 215/45-17? Tenkte det er best å kjøpe nå for bra tilbud?
Pantera Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Hvis det er sommerdekk du er ute etter, så er NanKang helt greie dekk. Har de på Merca, 225/45-17, og de sporer ikke i det hele tatt. Ikke de beste jeg har kjørt på veldig våt asfalt, men de funker der og. Får dem billig hos Sharif. pantera
Astra16vT Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Får å få en god anbefaling bør du spørre en som har lik bil som deg. Sporing er veldig forskjellig fra bil til bil. Et dekk som er bra på en er elendig på en annen. Kan faktisk være forskjell på samme bil. Kommer mye an på hvor slitt den er, tilstand på foringer, drivaksler, diff osv.... Innpress (et) på felg har også mye å si. Kommer jo an på hvor følsom sjåføren er også, er ikke alle som bryr seg om sporing. Har selv erfaring fra en Opel astra, med 8x17" felg ET 37. Har prøvd Yokohama a520 å falken FK-451 (tror jeg det het). Da med dimensjon 225/35-17, litt sporing men fint lite. På denne bilen var alt av slitedeler byttet.
Autofil Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Et lite tips kan være å se på profilen til dekket (forfra/bakfra). Et dekk som ser ut som en " U " sporer mindre enn et dekk som har kanter med 90 graders vinkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå