Gå til innhold

Kjøpe mer RAM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den lykkelige eier av 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB, Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5.

Kan jeg da kjøpe 1x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Unbuffered, Non-parity, 128Megx64, CL3 ?

Vil det fungere? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal i hvertfall i teorien fungere. Men om det vil fungere med dobbel minnekanal, osv kommer an på hovedkortet og prosessoren.

Hvilket hovedkort og prosessor har du?

Skrevet
Det skal i hvertfall i teorien fungere. Men om det vil fungere med dobbel minnekanal, osv kommer an på hovedkortet og prosessoren.

Hvilket hovedkort og prosessor har du?

7258582[/snapback]

Abit NF7-S V2.0

AMD XP2500+ @ 2,1Ghz om det spiller noen rolle :blush:

Skrevet

Tror kanskje 2GB med RAM blir litt for mye for prosessoren. Det funker hvertfall omvendt for en venn av meg som har for bra prosessor i forhold til mengden med RAM :p

Skrevet

nå må jeg rette på meg selv.

jeg har 2x 256mb, ikke 2x 512.

spesifikasjonene på de to 256-brikkene er nøyaktig det samme, med unntak av antall mb.

er vel ikke så stor sjans for at det blir for mye med 1536 mb?

Skrevet

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet
Tror kanskje 2GB med RAM blir litt for mye for prosessoren. Det funker hvertfall omvendt for en venn av meg som har for bra prosessor i forhold til mengden med RAM :p

7259015[/snapback]

Neida. Det betyr bare at mengden ram blir ennå viktigere. XP 2800+ er ikke "for treg til å ha mye ram".

nå må jeg rette på meg selv.

jeg har 2x 256mb, ikke 2x 512.

spesifikasjonene på de to 256-brikkene er nøyaktig det samme, med unntak av antall mb.

er vel ikke så stor sjans for at det blir for mye med 1536 mb?

7259056[/snapback]

Ja, jeg tror det er høy sansynlighet for at det vil virke, men at du får utnyttet de doble minnekanalene som brikkesettet tilbyr er mer usikkert. Uansett er ikke det noe å bekymre seg for. Man taper bare noen få prosent ytelse på at de ikke fungerer i dual channel modus.

Med 2 brikker a 256MiB og 1 brikke a 1024MiB så skal det helt riktig bli 1536MiB til sammen. Økningen fra 512MiB til 1536MiB vil helt sikkert øke ytelsen svært mye i mange situasjoner. Jeg vil si oppgraderingen er vel anvendte penger selv om ram er ganske dyrt for tida. Prisen på 1024MiB kan komme på rundt tusenlappen.

Skrevet

Du får nok ikke utnyttet dual mode på minnet men hovedkortet takler 2Gb og opp til 3GB med minnet på 333Mhz, men det må nok taes med en stoor klype salt.

Jeg må ned på 333Mhz på minnet på samme hovedkortet for å få det til å takle 2Gb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...