Gå til innhold

litt design hjelp på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Ganske ny med html og webdesign enda, og har fått en oppgave på skolen om å lage en side om meg på skolen jeg går på, også vil jeg ha litt ris/ros på designet. Hva kan jeg gjøre for å piffe opp? hva burde jeg fjerne? Da tenker jeg design, og ikke innhold.

Ikke tenk på hva jeg har brukt i koden, som tables og templater i dreamweaver, for det var nemlig et MUST at vi måtte brukt.

her er den slik den er nå: http://kverka.no/~gakk/temp/

Kan jeg foreslå i samme slengen en sticky tråd hvor man kan legge ut design ris/ros ? :)

Endret av Gakkakk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Ganske ny med html og webdesign enda, og har fått en oppgave på skolen om å lage en side om meg på skolen jeg går på, også vil jeg ha litt ris/ros på designet. Hva kan jeg gjøre for å piffe opp? hva burde jeg fjerne? Da tenker jeg design, og ikke innhold.

Ikke tenk på hva jeg har brukt i koden, som tables og templater i dreamweaver, for det var nemlig et MUST at vi måtte brukt.

her er den slik den er nå: http://kverka.no/~gakk/temp/

Kan jeg foreslå i samme slengen en sticky tråd hvor man kan legge ut design ris/ros ? :)

7256031[/snapback]

Et MUST at man må bruke en amatørisk metode for å lage siden? Når jeg hører sånt angrer jeg ikke et sekund på at jeg ikke begynte på media.

Lærere som ligger 10år etter teknologien og i tillegg har en tedens til å være veldig stae og nekte å tro at det finnes andre metoder en de han har brukt i alle år.

Nå er ikke Dreamweaver det verste å bruke da, når man derimot bruker programmer som Frontpage...

Ellers synes jeg designet var fint, oversiktlig og informativt.

Selv om du sikkert bare skylder på templates osv osv så er det en utrolig dårlig vane å lage menyen med bilder.

Skrevet

Nå må jeg først bare si at læreren min ikke er sta og en gammel grinete mann :p Og jeg forstår helt at du blir lettere irritert. Jeg tror grunnen til at han begynnte å lære oss tables var at det er noe alle webutviklere kan, og at det ikke tar mange timene før vi kan lære oss det også. Vi har tross alt akkurat begynnt med webdesign nå til uka.

Når det gjelder meny med bilder så var det med i oppgaven at vi skulle brike bilde-som-tekst/link ;)

Men, tilbake til designet. Jeg føler at det blir litt for minimalistisk og kjedelig kanskje?

Skrevet

Vranglære er aldri bra, det gjør det bare vanskeligere senere. Dessuten så er tablesuppedesign vanskeligere enn CSS. Si at du ikke vil bli vranglært :)

Designet var greit. Minimalisme er ikke negativt, det eneste jeg kan sette fingeren på er at det er et veldig "standard" design.

Skrevet
Designet var greit. Minimalisme er ikke negativt, det eneste jeg kan sette fingeren på er at det er et veldig "standard" design.

7258244[/snapback]

Noen tips for hvordan jeg kan få det litt mindre standard uten å gjøre for mye med det?

Skrevet

Du bør kanskje gjøre ett eller annet med bakgrunnen. Kanskje laget et litt bakgrunn med litt fler detaljer.

Ellers syns jeg venstre margen ble alt for stor. Spessielt når du ikke har noen marg på høyre side av innholdet.

En annen ting du bør endre på er å forminske bildene. IKke i Dreamweaver, men i Photoshop sånn at det går mye raskere å laste ned. Når du bare forminsker de i Dreamweaver laster siden ned bildet i samme størrelse som det hadde vært vis du ikke forminsket det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...